• Paulaa

Septemberbrudar 2005 var är ni?

HALOJ!
    Har inte sett till något forum för septemberbrudar 2005 så jag hänger med höst2005 och augusti eftersom det var då vi täntke slå till först.
    vore dock kul även att ha kontakt med andra septemberbrudar både från stockholm (som mig) och andra ställen
    hej så länge :)

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?
  • RosaEsposa

17 sept 2005.

Vi har bokat lokal och kyrka.
    Och köpt klänning!! Vad skönt att höra att jag inte är ensam om det!!! Jag trodde nästan jag var lite knäpp. Men jag tycker så mycket om den att det inte var någon ide att titta vidare.
    Vi jobbar på gästlistan, inbjudan mm

• Paulaa

Noivia!
    visst är den frisyren fin, men jag är inne på samma spår som dej, om man har den sortens frisyr kankse det blir för mycket med slöja över. jag är inne på den frisyren och sen den jag har döpt till fint hår, men då skippar jag nog slöja. det är så svårt att bestämma sej!
    hur ser klänningen ut? gud va kul att du redan har köpt den :)

Titrania! HUr långt har ni kommit med eran planering? klänning?

Rosaesposa! välkommen hit , var bor ni?
    och viktigast, hur ser klänningen ut !? ;)
    kram på er

• Titrania

Vi har inte kommit jättelångt än. Ska faktiskt träffa alla föräldrar idag o prata lite. Det enda som än så länge är bestämt är i princip när och var. + Att jag bestämt hur min o min tärnas klänning ska se ut, nu ska mamma bara sy också! ;)

• Paulaa

då har ni ändå kommit en bra bit på vägen Titrania :)
    Just det på tal om tärnor, ska ni alla ha tärnor och hur många?
    jag vet inte, jag har svårt att utse en och helst vill jag ha en enda tärna..

• Titrania

-ler- helt klart Paulaa... men i jämförelse med er andra känns det som man knappt har bestämt sig ju! ;)

Min bästa vän ska vara min brudtärna o så har jag frågat brorsans sambo om hon skulle kunna tänka sig att vara "back up" ifall väninnan blir sjuk el dyl...

• Paulaa

jag verkar ligga sist av alla här inne, har ingen aning om vad för sorts klänning plus att jag har fortfarande inte tagit mig i kragen och ringt kyrkan, men det ska ordnas denna vecka har jag som mål ;)

• Engla

Hej,hej - jag är ny i tråden!
    Vi har också tänkt gifta oss i september nästa år! Vi har dock inte spikat datumet än. Jag har börjat kolla runt på lokaler och ringt kyrkan, men kyrkan kan inte bokas tidigare än i december då de lägger upp schemat för 2005.
    Diskuterar just nu upplägget med mina föräldrar. Har svårt att bestämma hur jag vill ha det - stort & pampigt eller litet och familjärt?
    Vilken typ av bröllop ska ni andra tjejer i tråden ha?

• Paulaa

hEJ Engla Och välkommen in i septembertråden ;) var bor ni nånstans?
    vårt bröllop kommer att vara lagom stort (för oss i allafall) runt 60-70 personer och då har vi dragit ner gästantalet till de närmsta vännerna plus släkten.
    vi kommer att ha festen på en bygdegård det är allt vi vet såhär långt!

• Titrania

För vår del blir det ganska litet tror jag. Absolut maxantal gäster blir 48 personer. Fast jag tror inte att vi blir så många ens en gång! ;) Men det blir nog himla bra ändå.
    Har försökt få tag på prästen idag...men han svarar inte... -suck-

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?