• Paulaa

Septemberbrudar 2005 var är ni?

HALOJ!
    Har inte sett till något forum för septemberbrudar 2005 så jag hänger med höst2005 och augusti eftersom det var då vi täntke slå till först.
    vore dock kul även att ha kontakt med andra septemberbrudar både från stockholm (som mig) och andra ställen
    hej så länge :)

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?
  • Frangipani

Hej allihop, har inte varit inne och kollat på ett tag.. Hoppas alla haft en trevlig helg!
    Ang färgtema allmänt; har funderat på Tiffanyturkost, men det verkar så svårt att fixa. Jag funderar på att ha ett lite asiatisk/tropiskt inspirerat bröllop, mest för att jag och pojkvännen träffades i Australien. Alltså typ knallrosa, lime och vitt.. Jag har också tänkt på andra kombinationer, så vi får se! Det blir nog inte så superromantiskt! På tisdag ska vi träffa köksmästaren på en restaurang här i Malmö, som vi funderat att ha festen på, hoppas det går bra!
    Jag tänker nog ha en ganska cool brudbukett, helst jättemörk med kallor, hortensia, annorlunda blad osv. Hade gärna haft orkideér, men det blir nog allt för dyrt! (Min dröm är att ha Frangipani blommor, därav mitt nick, men de finns inte att få tag på...)
    Paulaa, ska försöka skicka en bild på klänningen så småningom, jag tycker verkligen det är en drömklänning, nu hoppas jag bara att jag inte tröttnar på den, haha! Nä usch, hoppas inte det!!

• Titrania

Frangipani
    Vad är en frangipani egentligen? -nyfiken-

• Titrania

Frangipani
    WOW! Vilken läcker blomma! Förstår att du vill ha den i din bukett! ;)

• Paulaa

Hej tjejer!
    hur mår ni och hur går det med bröllopsplanerna? Frangipani jag e jättenyfiken på din klänning och priset var ju helt fantastikst billigt!
    Rosaesposa, har ni tänkt att vigas i kyrka av er bekant eller planerar ni att vara ute ?

• RosaEsposa

Frangipani, Jag kallar den blomman Plumeria, jag visste inte att den hette Frangipani (jag kan rätt mycket om blommor ). Jag förknippar den verkligen med oz, vi hade en utanför huset där vi bodde i sydney. Visst var det så att ni träffades där? I så fall förstår jag att du vill ha den i brudbuketten. Den finns som krukväxt här i sverige. Gå till floristen och be dom beställa. Jag har aldrig sett den blomma här, men man kan ju ha den i ändå för symbolikens skull..

Paulaa, vi ska gifta oss i kyrkan, eller Djursholms kapell.. Men vi har fortfarande inte frågat prästen.. hihi

• Noiva

Paulaa:

planeringen har stannat av. Svårt att motivera sig när det är så lång tid kvar.

Det sista jag har gjort var att prata med en fotograf förra veckan och vi kom överens att jag skall höra av mig efter den 20:e okt då hon har bytt lokal och vi skall komma upp och prata.

• RosaEsposa

Noiva, Jag håller med. det är så långt kvar... det känns som om det mesta ändå måste vänta tills senare... Jag konsentrerar mig också på fotograf just nu, det är nog en sak som bör bokas i tid.
    Vad tycker ni alla är viktigt att boka el. tänka på så här långt innan?

• Frangipani

RosaEsposa
    Alltså, eftersom jag redan fixat klänningen känns min planering lite skojig , som att jag börjat i fel ände.. Jag tror det är viktigt att ta 2 steg tillbaka och försöka få ihop ett tema just nu? Jag kollar in andras inbjudningar och försöker få nya ideér mest, samlar på bilder för inspiration. Här i Malmö är det inte så bråttom med allt. Min pojkväns faster har gått många fotokurser, så hon får fota oss! Eftersom blommor är viktigt för mig funderar jag på att åka över till CPH 2 dagar innan och inhandla blommor till tärnbuketter och restaurang/lokalen. Fast min egen bukett samt corsage ger jag mig inte på..

• Frangipani

Jag behöver lite hjälp! Alla ni som redan bokat lokal, vad är viktigt att tänka på/ fråga om?? Ska till restaurangen idag och träffa köksmästaren, och det är pirrigt!!

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?