• Paulaa

Septemberbrudar 2005 var är ni?

HALOJ!
    Har inte sett till något forum för septemberbrudar 2005 så jag hänger med höst2005 och augusti eftersom det var då vi täntke slå till först.
    vore dock kul även att ha kontakt med andra septemberbrudar både från stockholm (som mig) och andra ställen
    hej så länge :)

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?
  • Frangipani

Paulaa,
    Vill ha en vit inbjudan med vårt monogram (ej snirkligt), och vellum inuti (med själva inbjudan). Sedan kan jag tänka mig ett randigt band någonstans... Vill egentligen ha något stramt japanskt inspirerat, men det verkar svårt att hitta.. Hur hade du själv tänkt ha det?
    Lycka till med klänningsprovningen! Det känns ju litet egendomligt, för plötsligt blir all den där planeringen verklig.. Ett bra tips är att ha typ boxershorts eller så, eftersom man sällan kan zippa/knäppa själv = halvnäck

• Noiva

Paulaa:

har du fått tag på prästen? :)

• Emilia

HEJ!

Tipsades att titta in här (efter att jag försökte dra igång en ny tråd ang. brudar från stockholm som gifter sig i september 2005)! Lite knepigt att komma in i en tråd med mängder av inlägg!!

Är blivande septemberbrud som bor i Stockholm.... önskar verkligen träffa/maila/prata med likasinnade. Känner mig lite ensam i planeringen! :-/ Behöver tips och stöd... och mest av allt få prata av mig!

Orkar som det är nu ej läsa alla 15 sidorna med inlägg... men antar att det ger sig efter ett tag.

//Emilia

• Paulaa

vÄLKOMMEN hit Emilia! kul med en till septemberbrud ;) här inne är det fritt fram att lufta alla sina vilda bröllopstankar tjatar ihjäl alla sina vänner ;)
    hur långt har ni kommit i planeringen?

vi har hitills : bokat lokal och börjat spåna på inbjudningskort samt jag har kontaktat kyrkan och ska träffa präst för att bestämma träffar och datum etc (DET trodde du inte NOivia va ! ;) hihihi)
    så det går lite framåt nu!

Frangi, jag har tänkt mej en vit eller gräddvit inbjudan gärna i lite gövre papper men vet inte mycket mer än det !

jo det var ett bra tips, Boxer eller åtminstonne inte stringtrosor så man inte står med rumpan bar där helt plötsligt HUA HUA :)

• höst05

Hallå alla septemberbruttor, här är en till newbie- har inte hängt i tråden innan. Vad skönt att det är fler som planerar för fullt, folk omkring mig tycker att jag börjar bli värsta bridezillan som är ute så tidigt - underbart att veta att man inte är värst
    Hittills har vi bestämt datum, bokat lokal (gifter oss borgerligt, vid havet, i Skåne och har festen på ett gammalt mysigt badhotell) och..inte så mycket mer. Jag ska antagligen låta sy upp en klänning (inte vit, har ej bestämt färg...kanske champagne/nougat), m2b ska sy upp kostym. Jag funderar på färgtema (fast sambon fasar vid tanken på allt för stor färgkoordination, får nog smyga in det) på inbjudningarna, mest, i creme-chokladbrun-rosa alternativt mild grön, kanske typ salviagrön...eller möjligen duvblå. Creme och brun blir iallafall basen, och lite 20-tals art decostil på typsnittet. Kan det vara nåt tror ni?

• Frangipani

Höst05,
    Härligt med ngn annan som skall gifta sig i Skåne!!! (Malmöbo själv..) Började känna mig ensam.. Fast det är nog omöjligt, alla på denna tråden är härliga bridezillor (hihi!). Jag har bara klänningen klar, så är nog inte värsta planeraren heller..
    Får man fråga om det är Strand Hotell, eller ngn annanstans du tänkt gifta dig/ha festen? Letar febrilt efter lokal nämligen!!
    Välkommen du med, Emilia!

• höst05

Jag är lite fånig, vill inte ge ut för mycket info här - lite paranoid kanske...men vi ska vara i Mölle, jag kommer från krokarna. Strand i Arild och Grand/Turisthotellet/Kullaberg i Mölle är jättetrevliga ställen, men vi vill kunna ha med alkoholen själva och fixar själva med catering. Det finns en gård i Viken (Vikengården kanske?) där man kan det också...
    Men du kanske letar lokal i Malmö med omnejd?

• Emilia

Paulaa - Hej och tack för välkomnandet.

Har varit på forumet till och från ett bra tag. Men allt är så hysch hysch med bröllopet (endast våra respektive föräldrar får vara med i planerna, även om brudgummens far pratat lite förmycket brevid munnen).

Vi har bokat kyrka (präst är tjänstörande, vilket vi får reda på i februari - då ska vidar eplaner på denna front genomföras), lokal är preliminärbokad (men börjar fundera på andra alternativ)... sedan är resten i tankeform än så länge!! Vill ha ett brett tema, vilket kommer vara: rosor.

Vet hur brudbuketten ska se ut... och börjar fundera över att vågra ge mig ut i klänningsjungel (men vill ju helst ha smakråd med mig).
    Inbjudningarna vet vi absolut ej hur de ska se ut...

Får lite panik redan nu då vissa saker känns så knepiga och struliga... men sen är det skönt att se att de finns de som ej kommitlika långt eller har mycket kvar. Då kan man pusta ut lite!

//Emilia

• Frangipani

höst05, Hmm.. OK! Nu blir jag ju intresserad! Har letat där i krokarna också. Det låter ju väldans intressant.. Kanske kan du ge mig en ledtråd när det känns rätt. Har nämligen kollat Grand, som är dyrt, Kullaberg och Fyren, alldeles för dyrt, så sedan har jag gett upp på Mölle, fast tycker det är jättefint! Annars kanske du har en neutral email, så kan jag nå dig där?
    Iallfall, det låter supermysigt! Lycka till!

• RosaEsposa

Hej allihop!
    Välkommen till de nya !!

Idag har jag varit hos min frisör. Det blev mer bröllopskonsultation än klippning . Hon gifte sig för inte så länge sen och då gjorde jag hennes brudbukett, så hon ska såklart göra mitt hår. Så nu har vi lagt upp en plan för hur jag ska göra med klippningar framöver, är ganska korthårig.. Det känns helt vansinnigt att diskutera det... Men jätte kul!!

Paulaa, äntligen ringt prästen. Bra där! Vi har inte gjort det än..

Kram till er alla.

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?