• Paulaa

Septemberbrudar 2005 var är ni?

HALOJ!
    Har inte sett till något forum för septemberbrudar 2005 så jag hänger med höst2005 och augusti eftersom det var då vi täntke slå till först.
    vore dock kul även att ha kontakt med andra septemberbrudar både från stockholm (som mig) och andra ställen
    hej så länge :)

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?
  • RosaEsposa

Jag har också drömt mardröm om vårt bröllop. Varför gör man det? Och kommer jag göra det nu med jämna mellanrum i ett år? Ve och fasa!!

• Noiva

Drömde inatt!!

Av någon anledning så kunde jag inte ha den klänningen jag köpt utan fick nöja mig med en annan där ovandelen var röd. Upptäckte på festen att jag glömt ta bort plasten på kjolen!? det var sådan där plast med luftbubblor som man packar in omtåliga saker med.
    Sen när festen var över grät jag floder för att allt gick fel och jag ville gifta om mig för att göra det bättre.
    Tårarna bara sprutade i drömmen och det var en hemskt känsla att vara SÅ missnöjd och besviken *blä*

Förresten så blev jag "mobbad" igår att jag frågat igår de personer vi vill ha som toastmastrar om dom ville vara det

Jag saknar planerande!!

• Titrania

Usch ja om man skulle drömma mardrömmar om bröllopet i ett år! Huga.

'Elaka' toastmastrar du valt Noiva! ;)

• RosaEsposa

Paulaa, jag måste säga att det är imponerande att du satte på dig klänningar som du inte själv gillade. Det skulle jag aldrig gjort. Men det verkar ju visat sig vara bra att lyssna på proffsen..

Noiva, det är ju ganska kul att "panga" sån plast. Det kunde du ju roat dig med.

• höst05

Hej igen alla septemberbruttor, vill blåsa lite nytt liv i tråden. Hur går det för er?

Jag har tagit ett stort steg genom att (efter att ha spånat fritt och kollat checklistan här på siten) skrivit ner alla saker som måste fixas. Vi har (som jag nog har skrivit tidigare) bokat lokal, men inget mer.

Ska antagligen få klänning uppsydd, har inte bokat in mig än utan håller mig på planeringsstadiet, kollar på klänningar/i tidningar och så. Älskar InStyle Weddings, kolla in den om ni hittar den, mkt roligare än de svenska bröllopstidningarna.

Ska alla ni få håret uppsatt professionellt? Jag tänkte strunta i det tidigare, men nu börjar jag tveka. Det känns viktigt att hitta en frisör som verkligen fattar hur man vill ha det, har mkt bestämda uppfattningar om hur jag vill ha saker...

Okej, märks det att jag är uttråkad idag? Wedding planning är en forlig hobby/drog!
    Bara...11 månader kvar nu!

• Emilia

höst05 - var hittade du den tidningen?! Finns den i någon vanlig affär/kiosk?

Visst är det underbart att planera... snart är oktober förbi och då är det nästan bara 10 månader kvar för våran del.

Ahh... sa jag 10 månader! Måste planera mera.

//Emilia

• höst05

hm, Emilia...den finns på större Presstop och Pressbyrån så vitt jag vet. Kanske kan man köpa den på hemsidan instyle.com, har inte kollat...

Ja! planeringen är nog nästan lika rolig som själva festen (har man blivit en bridezilla? Jag har god "sjukdomsinikt" iallafall...)

• Paulaa

Hej Brudar!
    går det bra för er? här är det lite dött på planeringsfronten (pga supermycket att göra på jobbet) men i slutet av oktober ska vi i allaflal träffa cateringtjejen det ska bli kul ! samt att vi ska träffas på stället som vi har bokat så man kan få ta lite bilder och börja planera lite mer.
    nOIVIA! haha vilken dröm! jag har oxå drömt diverse dumheter som att det är DAGEN D och jag har ingenting förberett, ingen klänning utan bara jeans och tröja. hhuuu va hemskt
    Rosaesposa: hihih jag hade inte så mycket val, mina vänner var med o krävde att få se många olika modeller. men det var kul!
    höst05 tack för tipset, ska kolla upp den tidningen!
    jag tänkte nog låta en frisör fixa håret den dagen i allaflal !

• RosaEsposa

Jag hade inte tänkt gå till frisör först. Men ändrade mig efter att jag varit hos min frisör... Hon är så himla proffsig. Och jag har insett att med min klänning behövs uppsatt hår..
    Vi är fotrfarande kvar på fotograf-stadiet. Det tar rätt mycket tid att hitta en bra och prisvärd fotograf.. Har ni något tips kanske?

• Emilia

höst05 TACK. Ska in på alla kiosker nu och leta... Var faktiskt på Pressbyrån idag och kollade, men på den jag var fanns ej tidningen.

Angående planering, frisyr m.m. Vi har bestämt oss ang. inbjudans utseende, bröllopsprogremmet till kyrkan, placeringskorten och menyn... Känns jätte kul! Bordsdekorationen börjar klarna... Frisyren ska frissör sätta upp. Klänningar drömmar jag ännu bara om, men ska försöka få tag i någon som kan vara smakråd så jag kan börja prova. Lokal är bokad, kyrka är bokad... Börjat fundera över menyn och tårta!

Hmmm... känns ju hyfsat bra.

//Emilia

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?