• Paulaa

Septemberbrudar 2005 var är ni?

HALOJ!
    Har inte sett till något forum för septemberbrudar 2005 så jag hänger med höst2005 och augusti eftersom det var då vi täntke slå till först.
    vore dock kul även att ha kontakt med andra septemberbrudar både från stockholm (som mig) och andra ställen
    hej så länge :)

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?
  • ansy

Hej alla!

Oj vilken lååång tråd! Jag ska också gifta mig i september, den 10:e, och vill gärna vara med här med er de närmaste månaderna. Det finns ju så mycket som ska planeras och analyseras!!

Det låter som om de allra flesta har kommit väldigt långt i sin bröllopsplanering. Trodde inte att jag skull gå upp såhär mycket i bröllopet, men det är ju så himla kul att tänka på! Har valt kyrka, lokal och kanske klänning. Det blir ett stadsbröllop i vasastan, stockholm, och ganska enkelt med buffé och sådär. Gick och kollade på tårta idag på chokladfabriken. De verkar jättegoda!

Inget färgtema än.. inget tema alls. Vet inte om jag kommer ha det heller (oj, märker att jag hela tiden säger att det är "mitt" bröllop.. glömmer ni också bort er blivande i planerna ibland?!).

/Ansy

• Paulaa

Gomorgon brudar!
    Fru larsson! vi har oxå bokat en bygdegård (Tyresö) och ska ta catering genom dem., vilken har ni bokat?

Noivia va kul att ni har hittat fotograf, var det svårt att välja?

Ansy välkommern in i tråden! håller med..ibland säger man mitt mitt mitt bröllop hela tiden. ;)

• Mischa

God morgon till alla!

ansy:Är det Gustav Vasa kyrka du ska gifta dig i?Det finns en del kyrkor i vasastan men den är en av de vackrare

Fru Larsson:Har du redan börjat med menyförslag OCH dukning?Jisses vad stressad jag blir*puh*

Det där med fotograf känns lite svårt.Det bästa är väl att gå på rekommendation eller?Hur gör ni?

• Noiva

Morgon flickor!

Visst är det kul att planera? :)

Hmmm...säger nog också mitt bröllop rätt ofta. Jag skenar iväg en hel del men kommer på att sambon också skall vara med att bestämma :) Som tur är skenar jag iväg själv och hinner ta mitt förnuft till fånga innan jag pratar med sambon :)

Fotograf var faktiskt inte så svårt

Såg hennes bilder på bröllopsmässan i februari i år och blev förälskad. Jag vill verkligen inte ha stela studiobilder där man ser ut som alla andra utan jag vill ha utomhus bilder ( ve och fasa om det regnar),vid havet med annorlunda stuk på det hela. Majoriteten uppfyller ej dessa krav. Det finns tydligen en annan är som henne (hon nämnde det själv) men jag tycker att deras bilder är likvärdiga fast den andra är dyrare.
    Hon jag valde förstod precis hur jag ville ha det, mycket flexibel etc... ingen tvekan :)

• RosaEsposa

God morgon brudar.

Vi ska träffa en fotograf imorgon. Vi tyckte att hennes bilder var fina på nätet, så får vi se hur vi tycker om henne in person...

Jag blir faktiskt lite störd av att alla som undrar om VÅRT bröllop väder sig till MIG och frågar. Aldrig till min m2b. T om blivande svärmor.. hon tar upp det med mig när han lämnat rummet. Vill visa inbjudningar dom fått, undrar vad JAG tänkt mig etc... ??? Min mamma gör likadant, mina systrar också, och alla kompisar... Vad handlar det om? Hur ska det då kunna verka som om vi planerar det här tillsammans? Vilket vi faktiskt gör!

Oj vad långt det blev.. Men jag har verkligen irriterat mig på det!!

Ha en bra dag! Kram.

• Fru Larsson

Hej tjejer!

Paulaa, jag har bokat Västerhaninge bygdegård! Ska dit och titta idag. Hoppas jag blir nöjd för jag har ingen reservplan

Mischa: Hade egentligen inte börjat titta på menyförslag än, det var bara för att han som hyr ut bygdegården har en cateringfirma, han ska visa olika förslag på dukningar och så...... Känns ganska skönt om allting kan ordnas genom samma person!

Novia, vi valde datumet av ungefär samma anledning som er, hade tänkt mig en eller ett par veckor tidigare men då har jag pms eller mens och det undviker jag gärna eftersom jag har helvilda hormoner! Ha ha!

Vet inte heller om jag ska ha något tema, behövs det egentligen? Som gäst är det inte någonting jag lagt märke till när jag gått på bröllop (men det kan ju bero på att de inte haft tema?!)

Jaha, måste väl jobba lite igen. Jippie!

• Paulaa

Noivia och ROsaesposa, får man fråga vilka fotografer det är ni ska/har träffat? vi gifter oss inte samma dag så jag lovar, ska inte norpa dem ;)hihi

Fru Larsson! jag har kompis som var på ett bröllop i VH Bygdegård i våras och enligt henne var det en jättebra lokal, berätta vad du tyckte!!

vi har inte heller tänkt köra stenhårt på nåt tema men vi gillar inte för många olika starka färger så jag tror det blir ganska vitt lite guld och kanske ltie grönt.

• Fru Larsson

Nu har vi varit och tittat på Västerhaninge bygdegård. Den passar oss utmärkt! Lagom stor, bra läge, fin (lite sliten, men va sjutton....).

Tror vi har fått ett jättebra prisförslag: 3-rätters, dukning (porslin, ljusstakar, linnedukar, dock ej blomdekorationer), serveringspersonal, bröllopstårta, lokalhyra, städning. Pris beräknat på 50 personer: Ca 15.000:- (och då har jag avrundat uppåt).

Dricka fixar vi själva..........

• Mischa

Rosa Esposa:Jag tror generellt att de flesta tror att den blivande bruden har "huvudansvaret" för planering.Jag kan känna så ibland faktiskt.Att det är så.Det är inte så att min sambo inte är med och planerar,men jag VET att det inte skulle gå framåt lika snabbt.

Jag skulle inte VILJA ha ansvaret själv.Vill ju att hans synpunkter ska komma fram lika mycket.Det är ju trots allt vi som ska gifta sig.

Är det någon här som funderat på "blombiten"?Vad det ska vara för blommor?Färger etc...Kul att veta!Kram till er alla

• ansy

Japp, det blir Gustav Vasa, rätt gissat Mischa. Den är ju väldigt pampig och stor utanpå, men rätt mycket mindre inuti faktiskt. Tror att det kan bli ganska mysigt och inte så högtidligt fastän den är stor.

Vet inte alls vad vi ska ha för blommor eller färger.. Eftersom det är september känns det som om man inte kan ha alltför pastelligt. Såg en bukett i en tidning med mörkröda och intensiv-cerisa rosor. Det såg rätt pampigt ut så det kanske blir nåt sånt.

Jag är livrädd för att bli huvudansvarig för bröllopet. Om det är nån gång vi ska göra nåt tillsammans så är det ju att ordna det här, eller hur? Vill jättegärna att han ska känna att det här är precis så som han vill ha det också.. men samtidigt så är det ju inte han som surfar på BT en timme om dagen precis..

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?