Misommar 2005
Hej!
Trevligt att det är så många som ska gifta sig nästa midsommar. Vi ska också gifta oss den 25 juni, midsommardagen. Tycker redan att man börjar bli nervös. Vi har börjat planera lite smått. Känns ändå som man har god tid på sig.
Hej!
Trevligt att det är så många som ska gifta sig nästa midsommar. Vi ska också gifta oss den 25 juni, midsommardagen. Tycker redan att man börjar bli nervös. Vi har börjat planera lite smått. Känns ändå som man har god tid på sig.
Tjena brudar!
Linni och Strulan
Vi ska skicka våra inbjudningar till alla hjärtans dag (mån 14/2) vi gifter oss midsommardagen och ska hålla vårt bröllop hemligt tills dess inbjudan kommer i brevlådan. Då med hänsyn till semestrar och långväga gäster från utlandet. Vi dekorerar med lite hjärtan på kuverten och räknar med att ckocka en stor del av vår släkt och våra vänner!!!
depecha
Läget under kontroll? Några nya beslut som fattats i Er planering?
Linni:
Jag tänker skicka ut mina till jul. Eller lämna till dom man träffar och skickar resten. Blir en liten rolig julklapp och folk ser varför man inte kommer ha råd att köpa så dyra klappar :P
Midsommardagsbruden:
Jo, allt är under kontroll. Väntar med spänning på mina klänningar nu! Hon som jag köpt dom av från ebay är så gullig och skickade med en slöja och en tiara gratis =) Hoppas det är nåt fint att ha. Jag hade ju inte tänkt ha slöja, men får väl nu pröva den åtminstone =D
Och så har sambon å jag funderat på att byta ingångsmusiken. Först var det ju tänkt "when a man loves a women", men nu funderar vi även på "stand by me". Den sista är väl ganska passande när han vill att jag ska komma och stå brevid honom :P
Själv då? Händer det nåt nytt?
depecha!
Håller som bäst på att utforma inbjudningskortens text. Funderar på att sätta dem i tryck snart och då måste ju alla uppgifter stämma så att man inte får göra om alltihopa. Den där röda och gnistrande julen unfaller ju snart så då lär tiden gå till annat både för oss och de man ska anlita till saker och ting. Kan vara skönt att ha dem på plats så att man på lediga stunder kan sitta ner och pyssla med adresser och sånt. Sen får dom ligga där och gona till sig fram till alla hjärtans...
Ska Du ange någon speciell klädsel på Er inbjudan? Tänkte vara lite enkel och skriva; sommarfin men vet inte om det blir luddigt för våra gäster. Det kanske blir kavaj ändå.
Guuuuud vad Du ska längta efter klänningen! Har det sagts när den ska anlända. Hur löser man allt med storlek och så när man beställer via nätet?
Hej hopp
Hej igen =)
Hur går det med inbjudningskorten?
Föresten, är det itne svårt med alla adresserna? Att inte ringa mamma o fråga: "vad har mooster anna för adress" ? =)
har jag gjort flera gng hehe..
Ja, man får ju hoppas kläninngarna passar när de kommer :P Jag har mett mina storleker och hon syr efter dom. Byst, höfter, midja och total längd. Ska bli himla spännande =D
Jaha dom syr efter måtten! fiffigt!
Har väl rätt bra koll på alla fastrar och mostrars adresser. Har sammanställt en komplett gästlista med adresser, snyggt och prydligt så det även går smidigt med tackkorten.
Hur var det? Hade Du angett nån speciell klädsel på din inbjudan?
Är det inte risk med att skicka inbjudningarna så tidigt som jul, det kanske blir så långtkvar att gästerna glömmer bort????????
Är det oartigt att ge någon injudningskort direkt om man inte har adresser????
Midsommardagsbruden:
jag glömmer alltid en av dina frågor :p
men jag kommer skriva kavaj. Annars vet man inte vad folk kan komma klädda i. En kompis till mig gifte sig förra året. Var ett medeltida bröllop och en familj kom inte uppklädda alls utan kom i jeans och mysbyxor. Det vill itne jag vara med om..
Strulan:
Inte kan man glömma ett bröllop heller. Men just midsommar är en speciell dag i min släkt så de itne bokar upp sig på annat.
Kanske lite väl tidigt, men men.
behöver itne vara oartigt att itne ha adresser. Inte om du överlämnar direkt till dom. Annars får du ju försöka luska ut adresserna :P
Hur stor är skillnaden mellan klädsel kavaj och kostym???