• Anna&Roger

Misommar 2005

Hej!
    Trevligt att det är så många som ska gifta sig nästa midsommar. Vi ska också gifta oss den 25 juni, midsommardagen. Tycker redan att man börjar bli nervös. Vi har börjat planera lite smått. Känns ändå som man har god tid på sig.

• Svar på tråden Misommar 2005
  • Midsommardagsbruden

Toppen! Kul att han blev fin i kläderna! Vilket tjusigt brudpar No kommer bli!!!

• depecha

a, nu bara väntar man på att den ska komma. Och hoppas man slipper tullen. Hua!
    Hur går det för dig då? Kommit nån mer vart på vägen?
    Jag håller som bäst på att skaffa häst o vagn, men det verkar inte vara det lättaste. Hra hittat ett bolag som kör åt olika tillställningar, bla bröllop med jättefin vagn och så. Men ligger ca 13 mil därifrån vi ska gifta oss. Priset skulle bli nästan 5000 kr med allting. Och det för en färd på 30 minuter. Det tycker jag var alldeles för dyrt.
    Så jag mjlade en vanlig ridklubb, den närmaste, och de kunde köra =))) Så nu väntar jag bara på pris därifrån. Är dock 5 mil till vigselplatsen för dom.
    ja, byn jag gifter mig i ligger väldigt avsides. Mitt emellan sälen, älvdalen, malung o mora..

• Midsommardagsbruden

Har Du någon speciell anknytning till judt den platsen Ni ska gifta Er på? Var det Ert sommarställe? Det låter som om det vore som klippt och skuret med häst och vagnfärd i dessa trakter!

Funderar fortfarande på inbjudan lite hit och dit. Man vill vara säker på alla detaljer innan man låter det gå i tryck. Men vi vill beställa dem innan jultider så vi kan pyssla på lite med adresser och så om det blir en lucka i mellandagarna. I och med vårt hemlighetsmakeri så kan man inte stöka fram för mycket saker som har men bröllopet att göra för då ramlar det väl in nån bekant eller familjemedlem oanmäld och får se alltihop!!!

Hur går det med Era inbjudningar, Du blev ju så sjuk när Ni skulle iväg och inhandla papper mm.?

• Anna&Roger

Har nu fått kläderna från USA som jag beställde till min son. Var inne på kidspayless hemsida och beställde en liten kostym. Fick den hem i brevlådan redan igår. Tog bara någon vecka. Blev förvånad att den kom så snabbt.

När jag öppnade paketet kunde jag inte låta bli att få tårar i ögonen. Det var det sötaste jag har sett. Kan knappt vänta tills bröllopet.

Kläderna bestod av byxor, skjorta, slips, väst och kavaj. Alltsammans kostade 323:- med frakt från USA.

Hur billigt som helst.

• depecha

Midsommardagsbruden:
    Ja, jag har en fäbodstuga där och det ligger en mil ifrån byn där jag kommer ifrån. Hel mysigt ställe =)
    Ingen el eller rinnande vatten!

Vi har inte varit o handlat papper ÄN! Det har varit så mycket och jag e fortfarande inte helt kurant. E en himla seg förkylning detta.

Anna&Roger:
    Ja, visst e dom helsöta =)) Fick min för ett tag sen med, men hamnade i tullen o jag fick betala, så därför slant den inte ner i brevlådan = /

• Midsommardagsbruden

Låter idylliskt med fäbostugan! Inget nytt på häst och vagnfronten?

• depecha

Midsommardagsbruden:
    Nej, väntar fortfarande på svar från ridklubben. Men antar att de har annat för sig än svara på mail =) E ju ingen jättepanik heller. Men man vill ju veta.

Nästa projekt e nu underkläder. Och skor. Måste köpa det inan jag lämnar in min klänning till en sömmerska. Den e alldeles för lång och kommer behövas sys in lite. Undra hur mycket det kommer gå på =) Kommer hela tiden extra utgifter hehe. Men men!

har köpt bröllopstidningen idag. Så tror jag ska slänga mig på sängen o läsa :P

Själv då?? Händer det någåt nytt? inte råkat avslöjga nåt om bröllopet än? =)

• Midsommardagsbruden

Nix Pix, allt är fortfarande top secret. Men det är lättare att hålla sig nu när det gått en tid och den första lyckliga pirr-känslan har lagt sig. Från början när beslutet togs var man ju sprick-färdig liksom...

Jag ligger väldigt lågt med kläder och det som tillkommer där. Planerar mest för själva vigseln och festen, men det är mest på tanke-stadiet. Eftersom att det kommer in nya klänningar i december där jag tänker hyra så kommer det att lossna mer då på den biten. Men jag längtar förstås efter att få bestämma mig slutgiltigt för min klänning.

• depecha

Varför inte köpa på ebay som alla andra? =)

vad e det för sorts klänning du tänkt dig?

• Midsommardagsbruden

Njaa, har nog bestämt mig för att hyra, men tycker att Ni andra är supermodiga som törs beställa över nätet. Är väl mest rädd för att bli besviken och att det inte blir som jag tänkt mig. Tycker att det är smidigt att hyra och att de kan sy in och ut där det behövs, det är inte så viktigt för mig att äga klänningen jag gifter mig i. Kostnaden för att hyra var inte alls farlig heller och vi fick ett sånt otroligt proffsigt bemötande där vi var och kollade oss för.

Svar på tråden Misommar 2005