• Anna&Roger

Misommar 2005

Hej!
    Trevligt att det är så många som ska gifta sig nästa midsommar. Vi ska också gifta oss den 25 juni, midsommardagen. Tycker redan att man börjar bli nervös. Vi har börjat planera lite smått. Känns ändå som man har god tid på sig.

• Svar på tråden Misommar 2005
  • depecha

Brud76:

ja, det e nog du som e knäpp. Vi vill ju inte säga att det är vi som är det *skratt*
    Jag har planerat en massa, men ändrar mig nästan lika ofta med. Men de stora delarna är klara iaf.
    Vart ska du gofta dig nånstans?

• Nikita14

Depecha...

Vi kommer att gifta oss i Selånger kyrkoruin alt Selånger kyrka vid dåligt väder....

Jag har pratat idag med flera som ska komma på bröllopet...Gissa om det var svårt att hålla sig...

• depecha

Hehe, å dom blev glada kan jag tänka mig? =)

• Midsommardagsbruden

Depecha

Har Ni träffat Er vigselförrättare eftersom att Ert vigselprogram är klart, Ska Ni ha någon solist eller nån som spelar, det är ju lite speciellt att vara ute i det fria och viga sig som Ni ska.

Har börjat spåna lite på både vigsel- och festprogram men det är nog två saker som kommer att gå i tryck i ett ganska sent skede eftersom att man inte vet vilka ev. avhopp det blir från gästlistan osv. Men jag är ganska säker på att samtliga kommer att närvara om det inte är något MYCKET speciellt som krockar med vår dag, det ska som sagt vara sjukdom då men det kan man ju inte rå över.

Vi har även gjort en bordsplacering på skoj, nåt vi kan utgå från längre fram. Och det var riktigt skoj att pyssla med kan jag säga.

Brud 76

Vi gifter oss samma dag!!! Kul!!!
    Planera kan man i princip göra hur länge som helst inför ett bröllop. Vill att mina val ska vara väl genomtänkta och som depecha skriver, man kan ändra sig flera gånger på vägen men det är skönt att besluten får mogna och sjunka in så att det känns helt rätt. Men så är vi olika, jag t.ex. är ett kontrollfreak och saker man faktiskt KAN förbereda är nog bra att klara av på et tidigt stadium för det kommer bli tillräckligt stressigt mot slutet och jag vet att jag vill kunna vara lugn, avstressad och framförallt ha tid för mig själv den sista veckan innan bröllopet. Ju mer jag planerar nu ju mer tid får jag över sedan. Men framförallt är planeringen SÅ HIMLA KUL!!!

Huvudsaken man har plats för vigsel och fest sen kan man ta det andra eftersom. Lycka till, vi hörs...

• Midsommardagsbruden

Depecha

Glömde svara på Din fråga om pris i trekamp, kul idé förresten...Något med anknytning till orten där Ni gifter Er kanske om det är många som inte är därifrån är det en kul grej, kanske en Mora-häst, skulle det funka? Visst kan man säga att det finns anknytning till Er vigselort? En flaska vin är alltid gott...

• Brud76

depecha,

Vi ska gifta oss i Säbykyrka i Kolbäck.
    Klänningen är klar, hår, smink, blommor + lite till är bokat redan. Det jag har mest problem med är inbjudningskorten, ska göra själv eller beställa. Vet inte om jag hinner göra själv sitter med två små barn här hemma. Är det nån som har något bra förslag vart jag kan hitta billiga och fina kort?(Försöker strama åt budgeten). Även kyrkan är bokad och eventuellt en speciell präst. Har även köpt näbbklänningar.

• Midsommardagsbruden

Brud76

Du har ju kommit långt!

• Brud76

Det kanske jag har men det känns inte som det.

• depecha

Midsommardagsbruden:

Nä, vi har inte träffat prästen än. Men har utgått från ett vanlig vigsel och får sen göra ändringar när vi har haft mötet med honom/henne.
    Samam sak med festprogrammen. Blir de sista ändringarna några dagar innan. Men själva mallarna är klara så det är kul =)

Nu har vi äntligen köpt papper och kuvert till inbjudnningarna =) känns himla skönt att det e avklarat nu.
    Så nsäta projekt är att leta fram alla adresser :P

Prisiden du tänkte på var ju bra. Nånting med anknytning från själva byn. Det ska jag spåna vidare på. Är ju mycket stockholmare som kommer så det kan vara kul att det är nåt annorlunda.

Brud76:

Det är väldigt enkelt att göra egna inbjudningskort. Jag har varit och köpt papper och kuvert idag och sen har jag skrivit själva inbjudningarna i word. Gick himla smidigt faktiskt. Och summan utan frimärken blev 180 kr och då var det med fin penna med =)

• Midsommardagsbruden

Depecha

Hittade Ni rätt färg?

Nu blev jag peppad att att göra mallar till våra vigsel- och festprogram!!!

Har oxå spånat och ritat lite på just vigselprogrammmet tidigare. Funderade igår med min blivande på just den biten. Vanligtvis brukar man ju "öva" ett par dagar innan och gå igenom vigseln men jag hoppas att vi kommer att kunna träffa prällen i ett tidigare stadium så att vi kan spika vigselprogrammet och spara genrepet tills närmare bröllopet. Det ska nog gå bra då vi känner honom rätt väl sedan tidigare...

Svar på tråden Misommar 2005