Misommar 2005
Hej!
Trevligt att det är så många som ska gifta sig nästa midsommar. Vi ska också gifta oss den 25 juni, midsommardagen. Tycker redan att man börjar bli nervös. Vi har börjat planera lite smått. Känns ändå som man har god tid på sig.
Hej!
Trevligt att det är så många som ska gifta sig nästa midsommar. Vi ska också gifta oss den 25 juni, midsommardagen. Tycker redan att man börjar bli nervös. Vi har börjat planera lite smått. Känns ändå som man har god tid på sig.
Nya inbjudningskort!! Vad blir det för några då? Har Du tittat ut några nya?
De gamla har jag tröttnat på och dessutom får det ite plats med all text = //
Ska ut o bestämma färg med karln här nån dag..
Lycka till!
Vi verkar vara i samma dilemma där. Vad har Ni egentligen för färgtema? Om Ni har någon vill säga? Jag tycker att det är lite knivigt. Ska ju ha gammelrosa, men det är svårt att få tag på rätt nyans som jag tänkt mig så jag blir inte riktigt klok just nu. Funderar på att ta nåt i benvitt och guld över trycksakerna och ta igen det rosa i blommorna och tårtan...
hehe, ja allt blir så svårt.
Vi ska ha ljusrosa och ljusblått som färgtema. Men servetterna som jag hade beställt var mellanblå. Inte alls som färgen de visade på nätet. = / Så nu får jag ev ut ed nya pengar på det med *sucka*
Men men! Skam den som ger sig =D
Javisst ja, babyrosa och babyblått, det vet jag att Du nämnt förrut! Man önskar att det fanns en nyans i varje färg! Nu när man varit så mycket upp i färgerna så inser man att varje färg har en enormt stor skala i alla möjliga nyanser. Så att beställa från en bild på nätet och tro att det är just den jag tänkt mig är att hoppas för mycket.
Jag säger bara tur att vi har den tid vi har innan det är dags annars skulle vi ha ett visst mått av panik, eller vad tror Du?
Hehe, jo.. Tom sambon förståg igår varför jag hade börjat planera så tidigt =)
Och hej o hå, vi hade tänkt att vrat bröllop skulle gå på ca 15000, men gjorde en ordentlig budget igår och såg att vi kom upp i det dubbla. Så nu blir det verkligen till att äta vatten och bröd någar månader framöver! =)
Men men! Det löser sig alltid.
Fördelen med tidig planering är att man kan slå ut alla kostnader under en längre tid. Exempelvis inhandla klänning och trycksaker. Så att alla utgifter inte samlas i en stor chockartad klump alldeles innan bröllopet. Det är lätt att göra en optimist-budget, Ni är nog inte de enda som fått en fördubblad sådan. Vi har inte fastslagit någon budget ännu, eftersom att vi inte har fått slutgiltigt prisförslag på maten samt att vi inte har bokat in nå´t band ännu till dansen och detta kommer att bli våra största kostnader. Men vi sparar för fullt och sätter undan allt som blir över efter räkningarna varje månad!!!
Jo, usch o tvi.. Bärsta e att det kommer en jul med å då brukar det gå en massa pengar.
Och jag som är arbetslös just nu med.
Men men! Det löser sig!
Min klänning skickades idag =D Så lär komma i slutet av nästa vecka. Va kul!!
Åhh, vá spännande med Din klänning, ska bli så kul att höra vad Du tycker om resultatet. Du kommer nog inte vilja ta den av Dig när Du får prova den första gången. Ska Din blivande man få se Dig i den eller är Du gammaldags av Dig och kommer visa den först på bröllopsdagen. Min kille var med mig när jag provade klänningar, anser nog att han är mitt bästa smakråd ändå, förutom mammsen men hon är ju fortfarande helt ovetandes om att hennes dotter och svärson ska bli äkta makar...
Längtar tills december då de skulle få in sommarens kollektion av klänningar, vill checka av utbudet där först innan jag bestämmer mig slutgiltigt, även om jag hittade några favoriter när jag var där i september. Vill liksom ha det klart eftersom att det enligt mig är nå´t av det viktigaste för mig rent personligt på min bröllopsdag.
Jo. håller med dig där att klänningen är bland det viktigaste =D
Vad är det du är ute efter för sorts klänning?
Nix. sambon ska inte få se mig i klännignen och inte klänningen heller för den delen. =) Han har sett den på nätet fock, men inte med rätt färg och ändringarna. Men men! han har inget o säga till om där iaf =D