Misommar 2005
Hej!
Trevligt att det är så många som ska gifta sig nästa midsommar. Vi ska också gifta oss den 25 juni, midsommardagen. Tycker redan att man börjar bli nervös. Vi har börjat planera lite smått. Känns ändå som man har god tid på sig.
Hej!
Trevligt att det är så många som ska gifta sig nästa midsommar. Vi ska också gifta oss den 25 juni, midsommardagen. Tycker redan att man börjar bli nervös. Vi har börjat planera lite smått. Känns ändå som man har god tid på sig.
Ja gubben Din får väl bestämma vad han ska ha på sig, man är ju glad att man har en som vill skrida till altaret...hi, hi eller hur. Det är det ju inte alla som vill.
Håret ja, en klassisk uppsättning blir det här oxå av något slag. Har lite halvlångt hår. Har svårt att se mig i tiara eller slöja, är rädd att det ska kännas "för mycket", men man ska aldrig säga aldrig. Det är nog något man måste prova innan man helt väljer bort det, för en som ser ens hår, klänning och ansiktsform och kan det till sitt yrke får nog säga sin åsikt. Men det ska ju kännas bekvämt.
Hejsan!
Nu har jag precis varit nere på stan o hittat min ring!!!!! E så glad. Trodde inte at jag skulle få en sån ring som jag ville ha i den prisklassen vi hade råd med. Men man ska icke ge sig *ler* Svårt o förklara hur den ser ut, men den var ganska enkel med 5 vita stenar, men de kunde lägga in 5 röda stenar istället utan extra kostnad. Skulle kosta runt 2000 kr. Och då är det med z stenar. zybek.. äsch, vet itne hur det ordet stavas, men du kanske förstår vad jag menar? =) Skulle man ha riktiga rubiner skulle det kosta 10000 kr och det har vi itne råd med = / men som försäljaren sa så kan man alltid sätta i såna stenar efteråt när man har dom pegarna. Och det låter ju grymt bra. E så glad =D
Så om du itne ska ha slöja eller tiara, ska du ha en vanlig uppsättning utan nånting? Annars kan det ju vara fint med antingen riktiga blommor eller "låtsas" blommor. Men har du tänkt göra det hos en frisör så ska du gå dit och ändå ha med dig slöja och tiara tycker jag. Och du kanske ändrar helt uppfattning =) Annars så är det ju bara fint med en helt vanlig uppsättning. Man måste prova sig fram =)
Och nu har jag ju lyckaas få två tärnor som jag oxå ska betala klänningar och hår för. Hej och hå, vad har jag gett mig in på? *S* Får väl äta bruna bönor resten av detta år *skratt*
Åhhh vá kul med ringen! Att Du hittat vad Du vill ha! Blir lite lätt stressad, Du verkar ligga bra till med dina inköp och beslut!
När började Ni planera för bröllopet? Vi spikade väl vårt beslut runt midsommar i år dvs ett år i förväg!
Man får nog som du säger prova sig fram med håret och testa en slöja eller tiara, man får ju bara chansen en gång i livet och klä sig som brud och då kanske man ska göra det fullt ut.
Ja Din kostnad för tärnklännigarna blev väl lite mer än Du från början hade tänkt men så är det att dricka lite för mycket vin och bli glad och frispråkig, hi, hi...men tror att det blir fint med två stycken!
Vill nog ha lite stenar i min vigselring oxå, kanske ska börja se mig omkring. Men i och med att allt är så hemligt så är jag livrädd att stöta på nå´n bekant om jag kliver in hos någon guldsmed. Det är både bra och dåligt med att ha superhemlisar, eller vad tycker du?
Hejsan!
Har precis varit på bio med karln. Kikade på dag och natt. Och på hemvägen visade jag honom var "min" guldsmed ligger *S* Vi skulle gå dit och kika nån dag. Men även fast jag hittat min ring är det för tidigt o beställa den? Och tänk om man har den hemma och bara springer och provar o ska visa alla jag som inte kan hålla tyst?? Eller så lägger jag den hemma hos en av mina tärnor o itne få se den igen efter köpet?? =)
Och den ringen vill jag ha nu, men om 8 månader när bröllopet är, tänk om jag har ändrat mig?? Usch, nu har man verkligen beslutsångest.
Började nog planera bröllopet på riktigt för ca 1 månad sen. Lite mer kanske. Innan dess var det bara löst prat, men då satte det igång på riktigt. Jag är lite kontrollfreak och vill ha koll på allting tidigt =) Har bestämt mat och inbjudningskorten ligger redan klara o färdigskrivna *skratt* men det är samma sak som med ringen där, tänk om man ångrar sig om några månader?
Ja, det där med din frisyr. Du ska ju ha och använda det som känns bäst för dig och inte känna sig tvungen att du ska ha tex slöja bara därför at man "borde" ha det. En krona kanske? Ett mellanting? =)
Men har du tid och råd ska du pröva allting. Har du ingen kompis som kan hjälpa dig med lite olika frisyrer hemma och så och pröva? Ja, när hon får reda på bröllopet vill säga :P
Klart du kan gå in i en guldsmed. Skulle nån se dig är det ju bara att säga att du kikade på ett par örhängen eller nånting =) Det är så himla kul att ut och titta på saker till bröllopet. Allt känns mycket verkligare då =)
Kontrollfreak, jag det är en bra beskrivning av mig som helhet i ett och samma ord. Men liksom Dig är jag lite skraj att man ska ångra sig angående vissa detaljer, men i stora drag angående klänning, blommor och själva festen är jag nog på det klara med hur det ska läggas upp.
Det kommer bli nog stressigt på slutet så det som kan ordnas nu så långt i förväg tycker jag med fördel kan bli fixat och klart. Julen som snart är i antågande kommer ju ta mycket tid för oss själva och även de som berör bröllopet i olika anseende.
Kommer nog sätta mig ner snart och göra den slutgiltiga inbjudan, eftersom att jag ska posta den till alla hjärtans dag så vill jag nog ha dem innan jul. Ska beställa via kortdesign, sen är det bara att plita ner adresserna lite tjusigt.
Har Du gjort egen inbjudningar eller beställt färdigtryckta?
Det är bara Du och jag på den här tråden nu, vad pysslar alla andra junibrudar med? Hallå!!! Vi vill veta hur det går för Er oxå!!!Eller hur depecha?
Tjingeling så länge
Ser att De ligger på juni-brud-tråden! Bra! Ville bara veta att dom lever!
Hejsan!
Vi ska oxå gifta oss på midsommardagen!
Vad roligt att vi är så många som ska gifta oss på samma dag!
Härligt!
vi ska oxå gifta oss på midsommarafton...
det är en löradg och dom somåker långt kan ta det lungt på sön och hinna till jobb på måndag:)
själv ska vi ha ett utomhusbröllop i ett tält och sen festen i en lada allt kommer ske på mina föräldrars lilla gård:)
ska ha ett mina bröllop ca 15gäster´med babecu som tema:)
Jag ska gifta mig 26/6 05 vet varken vart jag ska börja eller sluta med min planering
*pust* har iallafall bokat kyrkan. Är så mycket att tänka på och tänk om jag glömmer något...
Linda&Roger:
Vill bara påpeka att midsommarafton är på fredagen *S*
va kul att oxå ni ska ha ett utomhusbröllop. Blir ett litet ett?
Midsommardagsbruden:
Oj, vilket liv det har blivit i denna tråden nu. Va skoj. *S*
Mina inbjudningar är redan färdiga. Det var det första jag inhandlade, men nu har jag faktiskt tröttnat på dom = / Så funderar på om jag ska lägga ut några hundra extra och köpa egna papper och skriva egna. För på dom som jag köpte på Åhlens (såna där vanliga) fick man inte heller plats att skriva allting på.
Men ska ju även köpa en massa papper till vigsel och festprogrammet så det blir väl isf inte så mycket extra.
Har sagt åt mina två tärnor nu att komma ner hit till mig (en bor 1 mil härifrån) så vi kan bestämma deras klänningar tillsammans. Kommer bli jättekul =) Undra om man får bestämma nånting själv? =)