Misommar 2005
Hej!
Trevligt att det är så många som ska gifta sig nästa midsommar. Vi ska också gifta oss den 25 juni, midsommardagen. Tycker redan att man börjar bli nervös. Vi har börjat planera lite smått. Känns ändå som man har god tid på sig.
Hej!
Trevligt att det är så många som ska gifta sig nästa midsommar. Vi ska också gifta oss den 25 juni, midsommardagen. Tycker redan att man börjar bli nervös. Vi har börjat planera lite smått. Känns ändå som man har god tid på sig.
Jag vet!!! Man vill gifta sig imorgon dag men samtidigt så är ju detta en helt underbar tid när man får vänta, planera och längta. Spånar ju rätt så mycket ideér tillsammans med min fästman men mycket fix och funderingar vill man ju nöta med likasinnade, såsom sina "medbrudar", tur att jag har Dig och alla andra här på BT.
Man är ju så stirrig så minsta detalj vill man ju vända upp och ner på hundra gånger om. Men allt ska ju vara perfekt på den här dagen, eller hur???
Avslöjandet om vårt bröllop kommer i och med att vår inbjudan kommer. Ev att mamma och pappa samt toastmastern måste få veta pga praktiska skäl. Annars så myser vi med vår hemlis ett tag till och det är ju ganska kul bara det.
Blir det någon bröllopsresa då? Vi har inget bestäm än i alla fall. Det går ju som sagt rätt mycket pengar till själva festen.
Hej så länge...
Jo, självklart e det jättekul att planera och prata ideer här på BT. Man har fått en hel tips om precis allting. Man trodde man var helt säker på en sak, men sen får man ett tips av nån här på BT och sen har man beslutsångest *S*
Sambon tycker det är alldeles för tidigt med all planering. Han vill helst vara ute samma vecka som bröllopet. Så för min del är det jättebra att denna sajt finns.
Och som du sger så vill man att allting ska vara perfekt. Allt måste klaffa. Men i slutändan kommer nog inte allt gå som man vill ändå. Frågan e hur man kommer att reagera då =)
Bröllopsresa ja.. Vi hade tänkt önska oss pengar till en sån i present =) Har precis flyttat nu i månadskiftet till en tvåa från en liten,liten etta. Så vi har köpt en massa nya grejer. Praktiskt taget allt vi behöver =) Så plånboken är ganska tom hehe.. Jag skulle vara glad bara vi kunde komma bort en helg nånstans här i sverige. På nåt mysigt hotell eller spa eller vad som helst. Några ideer? :P
Gomorron depecha!
Min sambo är nog väldigt lik Din med tanke på planeringen men han tycker nog att det är kul att "bolla" lite med ideér och så, man kan ju helt enkelt inte vänta med alla beslut till sista veckan. Jag anser att man kan förbereda de beslut och saker man kan, det blir så mycket småfix på slutet ändå. I och med att vi valt en helg som midsommar och att det även är semestertider så krävs det nog detta av oss, eller hur?
Är inne på samma dilemma som Dig, är rädd att måla upp en alldeles FÖR perfekt dag så att man blir besviken om det inte blir så! Vill ha stenkoll på allt är ett kontrollfreak! Vi måste ge varandra tips så att vi inte blir knäckta på kuppen!
En helg på spa som bröllopsresa är en jättebra idé. Helst om man inte har så stor budget. Det här med planering och att man är ute i god tid är nog ett väldigt bra sätt att hålla på pengarna och hinna spara under tiden.
Skulle kunna tänka mig nå´t liknande då vi har en liten kille hemma som vi inte vill vara ifrån så länge, alternativt en vecka runt medelhavet så flygresan inte blir så lång då vi vill han honom med oss.
vi hörs...
Medelhavet låter ju jättebra. Det tycker jag garanterat ni ska åka på. Får hoppas priserna är lite bätre oxå.
Jag skulle också vilja resa till Spanien eller Grekland eller nåt, men jag är fruktansvärt flyggrädd =/ Till sambons tora irritation. Jag har lämnat som förslag till honom att ta bilen genom Europa istället. Och det tyckte han med var en skitkul grej. Men det kommer ju kosta en himla massa pengar. Annars får vi ta det nästa sommar.
Min mamma fyller 50 i år och ska bjuda hela familjen på resa till Grekland i sommar. Men jag sa at jag hellre åkte med gubben ensam och att jag då skulle få dom pengarna i bröllopspresent. Så man kanske kommer utanför Uppsalas gränser iaf *skratt*
Va fint med en liten parvel på bröllopet. Ska han vara näbb?
Jag har tyvärr inga barn, men vi ska jobba på det efter bröllopet = P. Dock ska min gudson (min bästa väns första barn, det enda i hela bekantsskapskretse iofs) vara näbb. Han är nu 8 månader ocj kommer vara 18 månader vid bröllopet, så han kommer bli jättesöt. Antagligen kommer han få mycket mer uppmärksamhet i sin lilla frack än mig *mutter* hehe..
Ska du ha tärna/tärnor? Gifter ni er i kyrkan?
Hörs igen =)
Det var just Grekland som var i åtanke, har varit där vid ett par tillfällen. Skulle då välja nå´n liten ö med flygplats, så man slipper båttransfer oxå, men vi får se lite senare...
Vi får se om lille plutt får vara näbb eller inte, han är dryga 3 då så viljan är väl lite som den vill. Har så många nära vänninor så det blir svårt att välja en tärna, tror jag skippar det. Men tänkte be pappsen föra mig till altaret. Vad tror Du om det? Vi gifter oss i samma kyrka och med samma präst som döpte vår son, så det känns bra. Viger Ni Er utomhus?
Är Ni unga eftersom att det inte finns så många barn i umgängeskretsen än? Det finns många runt oss men vi ska ha festen utan barn, förutom vår och syskonbarnen.
planera på...
Hej! Planerar också gifta oss till midsommar. Men så mycket annan planering blir inte av ännu. Sambon har sagt att han ska fria ordentligt först - vad nu riktigt han planerar då vet jag inte. Vi har iofs 10 års jubileum på måndag så kanske nåt då? Annars har vi varit förlovade i 9 år, så han har ju friat en gång fast vi inte satt datum den gången. Känns bra att ha hittat detta forum att läsa och få ideer från. Fast jag vill inte själv heller planera och boka nåt alltför tidigt. vet bara att det kommer inte att vara ett traditionellt bröllop och jag kommer inte att ha en brudklänning på mig (inte vit iaf) om jag nu inte blir alltför inspirerad av allt jag läser på forumet vill säga.
godmorgon midsommardagsbruden! =)
Här har man skallebank idag vill jag lova. Alldeles för mycket vin igår hehe. Usch usch!
Jag och sambon är 26 år, vet intevad som klassas som ungt *skratt* Men tror i min vänskapskrets att barn planerar man inte förrän långt efter 30 strecket. Tråkigt men sant = / Alla är hellre så de jobbar o tjänar pengar och byter upp sig lägenhetsmässigt.
Jo, kommer viga oss utomhus. Hoppas,hoppas att det inte regnar. Då vet jag inte vad som händer *skratt* Får la gifta oss under ett paraply hehe..
Klart du ska be din pappa föra dig till altaret. Det skulle han bli superglad över. Men sen beror det ju på vilken relation man har med sin pappa med.
Nu ska jag gå och diska efter festen här igår. Ujuj, en massa disk efter tre rätterns middag = / Så idag kommer nog planeringen ligga på vila :P
Hej Maricken och välkommen till våran tråd =)
Va spännande med friningen (heter det så i den formen? *skratt*) Du får berätta vad som hände sen!
Jo, denna sajt är det jättebra att det finns. Du kommer säkert få en massa tips under tiden gång.
Vad har du tänkt dig för klänning om inte vitt? Jag kommer gifta mig i en babyrosa =)
Hej och tack, depecha! Jag vet inte riktigt vad jag ska ha på mig, ärligt talat. Har lite funderat på en dräkt, typ kavaj och kjol (kort,liten...) om jag hittar någo jag vill ha förstås. Eller nån klänning i rött/guld, gärna lyxig. Eftersom vi kommer att ha ett litet bröllop, egentligen endast våra familjer på midsommar och vid ett senare tillfälle en bjudning för våra vänner, så tänkte jag att det ska vara nåt som jag kan ha på mig under båda tillfällena. Orsaken att vi tänkt ha såhär är att då behöver vi inte bjuda stora tjocka släkten (som tyvärr en stor del av super till ordentligt på såna här tillställningar ,tills benen inte bär...suck och det vill vi inte bjuda på - har sett tillräckligt) Visst berättar jag om ev.friande, fast sambon är inte så värst romantisk av sig men det är å andra sidan inte jag heller så det blir intressant att se vad som händer framöver...
Så det var till att få sig ett glas för mycket igår, ja så går det när man inte slutar när tid är...
Vi delade oxå en flaska vin till maten och pratade bröllopet det ät så mysigt att sitta och bolla lite ideér så där på lördagskväll när lillen har somnat.
Man är helt klart beroende av vädret om man valt att vigas utomhus, men är det vackert så är det oxå oslagbart att göra det under bar himmel.
Jag är lite över 30 så små söta ungar finns det vart än jag vänder mig, tur det finns snälla far- och morföräldrar som som passar dem medans de är med oss och firar.
Hej så länge...