Misommar 2005
Hej!
Trevligt att det är så många som ska gifta sig nästa midsommar. Vi ska också gifta oss den 25 juni, midsommardagen. Tycker redan att man börjar bli nervös. Vi har börjat planera lite smått. Känns ändå som man har god tid på sig.
Hej!
Trevligt att det är så många som ska gifta sig nästa midsommar. Vi ska också gifta oss den 25 juni, midsommardagen. Tycker redan att man börjar bli nervös. Vi har börjat planera lite smått. Känns ändå som man har god tid på sig.
Coolers! Då kan man ta tag i det på måndag.. Sen får man börja involvera sig i klänningen. hua.. trodde aldrig det skulle vara jobbigt att gifta sig *skratt* Men kul är det med alla grejer som ska fixas. bara man kommer igång med klänningen så känns det lugnt ett tag. Men vet inte om ska köpa en från ebay eller tvinga min kompis och sy den.. Finns inte min storlek att hyra ute. Diskreminering *snyft*
Ja, jag tycker oxå det är superkul, synd bara att alla ska på och klaga över att man är ute i så god tid, för det är ju SÅ svårt att hålla tyst om allt!
Jag har snarare problem att välja VILKEN av alla klänningar jag ska välja...
*ler* ja, det kan inte vara lätt det heller.. Alla har vi våra problem.. Svårt att vara tyst ja.. Min släkt vet de flesta, men inte den andra sidan.. Tänkte dela ut inbjudningskorten vid jul, det kan väl inte vara för tidigt? Vart ska du gifta dig?
Hittat klänning än blivande officerbrud? =)
Hej depecha, blivande officersfru och Anna&Roger!
Vi ska oxå gifta oss på midsommardagen 2005! Hur går det för Er tre? Hur långt har Ni kommit i planeringen nu?
kram
Hej midsommardagsbruden *puh* var ett långt namn att skriva *skratt*
Ja, hur långt harman hunnit. Mina tre klänhningar är på väg från Kina. Snart, snart e de här. Har hållit på och bli knäpp av all väntan :P
Har bokat präst (vet inte vilken än dock), bestämt färgtema (babyrosa och babyblått), beställt servetter med tryck, onbjudningskorten e redan färdigskrivna men väntar tills jul och delar ut dom. billig julklapp hehe.
Håller på o puschar på sambon om att titta på ring och frack. Men han ska alltid vara ute i sista stund o göra mig knäpp =)
Har bokat festlokalen.
Frisör och fotograf finns i umgängeskretsen.
Ja, tycker man har hunnit med en hel del och har allting klart för mig redan hur det ska bli så kan lugnt koppla av framöver =) Fast blir nog en massa nytt ändå e jag rädd för.. = /
O har ett litet problem med best man. Sambon ville ha sin bror, men fick höra i veckan att han åker till Australien nästa månad o planerar att stanna minst ett år, så lite panik över det. Men, men det löser sig nog =)
Hur långt har du själv kommit?
Hej depecha!
Spännande med klänningarna! Är det Din och tärnornas eller? Varifrån har ideén att ta dem från Kina kommit? Finns det bilder att se?
Vi har bokat präst, kyrka, festlokal som även ordnar med maten; menyn klar, väntar på prisuppgift. Tårtan beställd!
Har tittat och provat klänningar för att få mig en uppfattning om vad jag vill ha. Även min blivande provade och kände sig för samtidigt.
Har liksom Dig en uppfattning om hur det hela ska se ut, och känner mig rätt trygg i det. Färg: gammelrosa, vitt, och lite guld och silver tror jag det blir.
Har även en bild av blommor, bordsdekoration och dukning.
Inbjudningarna planerar vi att posta i februari så de är ännu inte beställda, men vi vet precis vad vi vill ha, liksom vigsel- och festprogram samt placeringskort i samma stil.
Nynnar lite på inplanerade sånger under vigseln och valsen.
Likt Dig så finns både fotograf och frisör i umgänget så det blir nog inga problem.
Det som återstår är väl slutgiltigt val av kläder, ringar och bokning av band.
Det känns underbart och pirrigt!!
Kram till en brud från en annan
Halloj igen!
Vi blir ett 80-tal gäster och gifter oss i norra Sverige. Vill inte precicera mig så mycket eftersom att vi håller detta hemligt för vår omgivning. Tanken är att de först får veta när inbjudan kommer, dvs vid Alla Hjärtans Dag!!!
Superfin klänning! Åhhh vad du ska längta tills den kommer.
Hur många blir Ni och under vilka former ska ni ha festen? Blir det dans och i så fall live eller cd?
Vi hörs snart igen, kul att bolla lite med nå´n när man inte kan tjata om detta med sin omgivning pga "sekretessen"!!!
Åhhh, vad jobbigt att inte kunna prata om det medn ån. Jag skulle inte kalra av det längre än en dag :P
Men va kul iaf. Är det hemligt tills själva bröllopet eller bara tills inbjudnngarna kommer? Vi blir ca 40 st. Har bjudit de närmaste och tycker det räcker för både oss och våra plånböcker. Vill hellre att gästerna ska få ett ordenligt kalas istället för fler folk och eventuella kuvertavgifter.
Vigseln kommer äga rum utomhus i fäbodstället, sen fotografier i den miljön. Häst och vagn ner till byn (ca en mil). Har hyrt en lokal och fixar buffe och midsommarmat själva. Sen har jag fixat en trekamp som ska utövas av gästerna underkvällen. Består av frågesport om oss brudparet bla. Och lite andra spex. Dock ej för mycket.
Har en kamra till mig som sjunger och han ska ta med sig två kompisar och sjunga lite covers. Kommer bli helfestligt.
Har redan dukning och allt i huvet. Man vill bara att dagen ska vara där NU! =)