• Anna&Roger

Misommar 2005

Hej!
    Trevligt att det är så många som ska gifta sig nästa midsommar. Vi ska också gifta oss den 25 juni, midsommardagen. Tycker redan att man börjar bli nervös. Vi har börjat planera lite smått. Känns ändå som man har god tid på sig.

• Svar på tråden Misommar 2005
  • depecha

Maricken:

Klänning i rött och guld låter väldigt fint. Du har ju ett tag på dig att bestämma och kolla runt.
    Förstår dig med alkohol och gäster. Är själv rädd för det under kvällen, men får hoppas att just de personerna håller sig lugna. Annars åker dom ut :P
    Tänkte först att ha alkoholfritt, bara vin och öl till maten kanske. Men samtidigt är det kul när två nya släkten möts med lite alkohol så det itne blir så stelt. Så tror vi har kommit på att bjuda på dryck till maten och sen ha en självkostnadsbar. Får se hur det fungerar hehe.

• depecha

Midsommardagsbruden:

Idag är man verkligen sliten *skratt* brukar inte dricka speciellt ofta. Bara några gånger per år och då är det lika bra att dricka ordentligt *S* Hade inflyttningsfest och vi var ca 10 personer. De sista gick hem vid halv 3, men skoj var det. Och hade världens största disk i morse när man vaknade. Trerätters middag och olika drinkglas. ujuj, kan ju t'nka dig all disk. Men nu är det gjort för denna gång. *pusar ut*

Råkade bestämma en tärna igår med alkohol i kroppen med :P Var inte alls igenomtänkt, men nu i efterhand har jag kommit p åatt det kommer bli jättebra. Så hoppas att klänningen som jag beställt passar henne nu med. Har oxå problem om jag ska ha en till tärna. Det är så svårt ibland, man vet inte riktigt hur man ska göra. Och den tilltänkta bestmannen kommer vara i Australien under bröllopet. Så det blir til latt jaga =)

• Midsommardagsbruden

Men depecha, inte får man ta överilade beslut i sådant skick!!! Tur att du inte ångrar dig idag och att det ändå blev ett bra beslut.

När Ni är ett gäng sådär tillsammans blir det att det pratas mycket om bröllopet då eller ligger ni lågt? Undrar eftersom att ingen vet än angående oss så vet man ju inte, tror jag ska spricka ibland. Tänker när jag träffar vänner och släktingar - om du bara visste vad jag har i åtanke för dig på midsommardagen...fniss, fniss...Hinner förmodligen prata sönder en och annan vännina när det väl blir dags att berätta.

Va skoj det är när man sätter sig ner vid datorn och ser att Du har plitat ner ett par rader till mig varje gång. Angående tärnklänningarna, ska de gå i stil med din eller? Och vad ska din blivande man ha på sig?

Ha dé, och du alvedon brukar hjälpa...

• depecha

Hej igen!

Nu har man piggnat på sig lite. Sambon har passat upp på mg och åkt å köpt pizza, servat mig med vatten i sängen, och hämtat täcken o kuddar till mig i soffan hehe.. Tur att nån tog det lite lugnare igår =)

Vi pratade en del om bröllopet igår. Var lite kul. Min släkt har vetat om det länge, men sambons släkt har inte vetat nånting tills förra veckan. Skulle oxå blitt et överraskning, men jag kan inte hålla tyst :P
    Jag har kommit på att jag inte ska dricka nånting på bröllopet iaf. Vill ju itne vakna upp så här dagen efter =)

Ok, att det var ett lite hastat beslut om tärnan. Men är faktiskt nöjd över det beslutet. Man kan göra nåt bra på fyllan iaf *ler*
    Jag vet faktiskt inte vad hennes klänning ska vara för färg. Färgtemat annars kommer vara i babyblått och babyrosa. Jag har rosa klänning och brudnäbben ska ha ljusblå, så jag vet inte riktigt hur det kommer bli. Funderar på om dom ska vara babyblåa med isf. Eller har du nåt förslag?

Gud, va hemsk det måste vara för dig och inte säga nånting om bröllopet till nån. Hur klarar du det? =) Hur länge har ni varit tillsammans?
    Ni ska alltså hålla tyst om det tills inbjudningarna i Feb? ojoj, önskade att jag kunde gjort det med =)

• Midsommardagsbruden

Vi har haft sällskap i 11 år varit förlovade i 8, så umgänget har hunnit bli rätt stort och vi känner varandras släkt mycket väl så det kommer att bli en himla rolig dag. Det som är så roligt med att släppa nyheten på det vis vi kommer att göra är ju att det har "tjatats" en hel del om detta under årens lopp. Det som är så bra med detta forum är just det att man kan älta alla små detaljer utan att man tråkar ut någon annan. Här finns det ju alltid någon som funderar över samma detaljer som en annan.

Men hur är det med din omgivning som vet; är dom intresserade och nyfikna kring er vigsel och över vad i sådana fall?

Du svarade aldrig på vad din blivande man skulle vara klädd i.

• depecha

Ja, visst e det kul att BT finns. Att man kan bolla ideer och få en massa tips. O sambon tycker jag blir ltie tjatig när jag e på han om allting hehe.. Killar tänker inte lika mycket som vad vi gör. För oss bara MÅSTE allt bli perfekt. =)

Jag vet faktiskt inte vad han ska ha för kläder än. Han ve det nog inte själv heller. Men det blir antingen frack eller smoking. Smoking tycker vi båda är finare, men samtidigt så är frack den enda gången i sitt liv han antagligen kommer bära. Så jag har sagt att han ska göra som han själv vill. Annars brukarjag lägga mig i allt :P

Vad ska din blivande ha?

• Midsommardagsbruden

Han ska ha frockcoat, förmodligen i någon grå ton. Han var väldigt stilig i det, han trivdes i det själv oxå sa han. Både smoking och frack är ju stiligt och klassiskt men det är ju så kul med alla nya alternativ som hat kommit för killar, innan var det endast brudarna som fick botanisera bland olika varianter av klänningar.

Har ni varit på många bröllop själva. Vi har varit på ett antal och varje gång man har kommit hem så har man plockat bitar som man vill ha på sitt eget och strykt vissa saker som man allt i världen vill undvika. På så sätt har man lyckats måla upp en bild av hur man själv vill ha det. Men är som sagt livrädd för att bli besviken om allt inte faller på plats med hur man vill ha det.

• depecha

Hej igen!

Börjar bli en trevlig vana detta =)

Kom just på nu när du skrev i gråton. Det är ju grymt fint. Det första man egentligen tänker är att allt ska vara så tradionellt. Som just med smoking eller frack.
    Måste be han kolla upp det alternativet *S* jag vill inte veta vad han ska ha. Vill att det ska bli en överraskning. Och han får inte för allt i världen heller se min klänning =)

Det jag e mest rädd för det är att nånting ska skita sig. Nån ting som inte alls blir som man vill. Tänk om man blir heltknäpp och får värsta nervsammanbrott *S* Man har ju hört en massa skräcksenarier här på BT *ryser*

• Midsommardagsbruden

Ja be honom kolla frockcoat! Det är stiligt värre!

Man kan inte göra så mycket åt saker och ting om dom kommer att gå i stöpet. Om det är petitesser så kommer förmodligen bara du och jag märka det, och ingen av våra gäster, och då får vi väl ta det med en axelryckning...

Har Du funderat på frisyr ännu? Har du långt eller kort hår? Blir det några blommor, pärlor ellet tiara i håret? Ska du ha slöja? Lite frågor att klura på.

• depecha

hehe, behöver inte klura på det inte, det är bestämt sen länge *S*
    Jag har långt lockit hår och ska ha en ganska klassisk uppsättning med knut ganska långt upp på huvudet. Ska ha tiara och har köpt siden rosor i samma nyans som klänningen. Tiara ska jag ut och kika på lite senare. En kompis till mig är frisör och har lovat att fixa mitt hår, så vi ska göra en provuppsättning här framöver. Men man kanske itne alls passar i det man har planerat så får väl se vad det blir.
    Jag har alltid haft kort hår i mitt liv, förutom nu. Det växer så det knakar. Men det är ju mycketlättare att kunna göra fina uppsättningar med långt hår.
    Vad ska du själv ha? planerat nånting?

Hade en diskussion med gubben här alldeles nyss om hans kläder =) han verkade ha bestämt sig för smoking nu iaf. Jag förde grått på tal, men han ville ha svart. TRÅKMÅNS! =)

Svar på tråden Misommar 2005