Misommar 2005
Hej!
Trevligt att det är så många som ska gifta sig nästa midsommar. Vi ska också gifta oss den 25 juni, midsommardagen. Tycker redan att man börjar bli nervös. Vi har börjat planera lite smått. Känns ändå som man har god tid på sig.
Hej!
Trevligt att det är så många som ska gifta sig nästa midsommar. Vi ska också gifta oss den 25 juni, midsommardagen. Tycker redan att man börjar bli nervös. Vi har börjat planera lite smått. Känns ändå som man har god tid på sig.
Jo, midsommarafton infaller alltid en fredag. 2005 blir det fredagen den 24 juni.( Johannes Döparens dag). I år inföll midsommarafton fredagen den 25 juni. Lördagen därpå är m a o en söndag. Så det gäller att kolla upp så man får frisör, blommor, tårta och allt annat under denna storhelg. /Maricken
oj va snurrig jag e då:)
Vad roligt att se fler brudar vid midsommar. Själv ska vi gifta oss på midsommaraftonen, fredag, 24 juni.
Strulan...Ja man kan vara ute i för god tid. Jag ska gifta mig i min hemstad men bor i gbg. Tänkte att jag skulle fixa frisör och prata eller boka blombuketten i somras men då sa de att det var förtidigt de visste inte om nån skulle jobba då och vem i så fall. Jaja
Det där med att vara ute igod tid ja, har själv blombutik och hos mig räcker det att man kommer in ca två månader på förhand (är väl ganska bra), visst man kan komma och fundera och så i princip när som helst förstås. Men boka ett år på förhand är kanske väl tidigt.(vet ju inte ens om butiken står kvar då :)) Ibland kommer brudar och beställer i julhelgen sånt som ska vara till följande sommar och då är i a f min hjärna inställd på julblommor/försäljning så det är kanske bättre och lugnare för båda parter att komma efter julhelgen. Hur tidigt butiker i större städer vill ha in sina beställningar vet jag inte. Frågade prästen när vi skulle komma in och prata med honom och han sa vi kunde komma i mars, då har de sina semestrar inprickade.(men detta är i en by med några tusen invånare)
Linda&Roger:
E inte den 24 juni midsommarafton?? Nu blir ju jag oxå osäker. hehe. Måste ta o kolla upp det där tror jag *skratt*
Hehe, efter att ha läst lite till i denna tråd så e det väl som de säger att midsommarafton alltid e på en fredag?
Annars har alla mina planer redan gått i stöpet *skratt*
Nej, tror inte man kan vara ute för tidigt. Eller det beror nog på sin smak som jag och midsommarbruden har diskuterat tidigare i tråden =) Risken finns ju att man hinner tröttna på sin klänning osv eller attm an har totalt ändrat smak.
Men med de stora bitarna som lokal, präst och kyrka ska man vara ute med i tid =D Och eftersom vi gifter oss under midsommar så tror jag man ska kolla upp allt annat lite tidigare än vanligt med.
Hej!
Midsommardagen är den 25:e och det är på lördagen.
Vi har bokat kyrka och festlokal, men det andra är inte klart än utan finns bara i vår planering.
Har kort hår och funderar som bäst på hur jag ska ha det. Någon som har något förslag eller som har samma tankar?
Kram på er alla!
gumman och gubben:
Skönt att vi har rett ut allt en gång för alla vilken dag som är vilken :D
Även fast du har kort hår kan du ju ha både tiara och slöja. Det är också fint med levande blommor i håret.
Ni som gifter er på midsommarafton 2005, när kommer ni att skicka ut era inbjudningar?? det känns som om man måste göra det ganska så tidigt då folk ofta tidigt planerar midsommarhelgen.
Någon mer Värmlandsbrud??
Jag tror att jag ska skicka mina senast mars så folk vet om det innan dom hinner boka midsommar och semestrar....