• Miranda

Ny februaritråd!!!

Hallå Agnelia, 20th century fox mfl!

Vår andra tråd har visst avslutats, så jag startar en ny - hoppas ni hittar hit!

20th century fox,

det gick jättebra hos sömmerskan! Hon var trevlig och verkade mycket duktig. Sa exempelvis ifrån om det var något som jag tänkt som hon tyckte var lite mindre bra... det enda negativa är ju priset då. Detta för att hon enbart syr i äkta siden. Passar iofs eftersom jag vill ha tungt fall, men 800:- metern på 135 cm bredd (tror jag det var) blir ju snabbt några kronor... Skall prata med henne igen nästa vecka och se om jag kan lämna besked. Har ju en tid inbokad hos en annan sömmerska oxå, så kanske vill jag hinna träffa henne innan jag beslutar mig!

• Svar på tråden Ny februaritråd!!!
  • Sweetlinda

Hej alla, har inte varit här på ett tag, har bla varit i Spanien med tjejkompisarna- sista veckan med gänget haha!

Hoppas det går bra med bröllopsplanerna för er, kram Linda

• Miranda

agnelia,

Hur tänker du fästa inlagan i ditt kort? med vilken typ av lim? spraylim? Vill ju inte att det skall bli bubbligt, som det kan bli med en del limstift o så... fast å andra sidan har jag bara använt spraylim för jättelänge sedan, så jag vet inte hur bra det fungerar heller.

• agnelia

Lim?? Oj, så långt har jag varken tänkt eller hunnit!! De provkort som jag har gjort hittills har jag i brist på annat fäst med små "fotokuddar", du vet såna där dubbelhäftande små fyrkanter.
    Kanske ska prova spraylim, har aldrig använt det förut!?

Njae, du hade delvis rätt... Jag hade köpt en provbit av tyget tidigare, fast bara 20 cm!
    Nu köpte jag så att det ska bli lite över, har lite idéer... Var svårt att räkna om först, mönstret var i Yards och så var det bredden på tyget enligt mönstret som jag var smått osäker på...
    Är verkligen glad att jag fick tag i tyget!!

• 20th century fox

agnelia - vilken tur med tyget!!! Bra gjort! Ingen idé å vänta med å köpa!

miranda- nej vi har nog tänkt att släktingarna ska få stanna kvar på kvällen så länge de vill. Blir ju konstigt om man skulle köra hem dem helt plötsligt ;)
    Det blir som eftersläpp bara...

Jag tänker nog att det blir bäst med sånna där "fotolappar". Sitter bra och pappret bubblar sig inte som med lim. Man behöver heller inte trycka på hela bilden för att få det att fästa...

Hallå tjejer! Vi måste ju skicka inbjudningar till varandra oxå! Eller hur ;)

• agnelia

Ja, visst! Vill ju se dem i verkligheten också, inte bara över nätet!
    Kul idé fox!!

Ja, fotolapparna sitter som berg! Bara man inte har alldeles för ljus/genomskinlig inlaga så går det nog bra!

Nej, usch vad jag skulle ha grämt mig om det hade tagit slut innan jag hade hunnit köpa! *ryser*

• Miranda

Yezz!

Jättebra ide´att skicka till varann! Det måste vi göra! Finns risk för viss prestationsångest, men det är ju till för att övervinnas! Bra idé med fotokuddar. Har ju det hemma. Får testa lite! Spraylim är ju lite kladdigt (finns överallt när man använt det, då man sprayar en bit ifrån).

• agnelia

Hmm... Ev blir det ett besök till guldsmeden redan imorgon, bara inte sambon blir tvungen att jobba över! Har lite frågor om stenar och dess färger som jag måste få klarhet i...

Lördag blir iaf frockcoatprovning i E-tuna!
    Ev. tillsammans med min kompis och hennes blivande som också ska prova, eller ja han ska det iaf! *s* Blir bra i så fall, kan ju dela på bensinkostnaden!

Nu ska jag låta datorn vila lite och sätta mig i älsklingsfotöljen och brodera lite.

• agnelia

En liten kvällstitt in här...

Har nästan broderat färdigt tomten, fattas bara hans lykta och ett äpple... Det får räcka för ikväll, är så trött på ögonen!
    Har nu 9 julkort (nästan) färdiga!

Letade efter mina fotokuddar, hittade dem till slut... Bara en kort remsa kvar! Ska köpa en ny ask imorgon... Ska testa att fästa inlagan lite snyggare, mer noggrant än jag gjorde med första provkortet!

Är lite spänd inför morgondagen, ska bli kul och nästan lite skrämmande att träffa guldsmeden! Vet inte vad han kommer säga för pris...

• Miranda

Agnelia!

Lycka till hos guldsmeden idag! Hoppas du får höra det du vill

Du är så himla pyssel-duktig! Jag får mindervärdighetskomplex Hur i hela världen har du redan hunnit fixa 9 julkort!? Kul för dem som får ngt så fint! Jag brukar göra egna julkort, men inte så tidskrävande! Förra året hann jag inte alls, så då blev det billiga kort från Gallerix! har inte ens tänkt på julen än, men just det ja, den kommer ju innan bröllopet den oxå

Nåja, ha en bra dag allihop!

• agnelia

Hi hi, har börjat med de enklaste julkorten.. De mer komplicerade får vänta lite till!

Åh!! Måste berätta...
    Det gick så bra hos guldsmeden igår, inget att vara nervös över!!
    Vi tog tillsammans fram en sån fin enkel design på ringen/ringarna! Och priserna var långt ifrån så höga som vi hade beräknat/förfarat!!
    Det känns underbart!!!

Ha en riktigt skön helg allesammans!!!

Svar på tråden Ny februaritråd!!!