• Miranda

Ny februaritråd!!!

Hallå Agnelia, 20th century fox mfl!

Vår andra tråd har visst avslutats, så jag startar en ny - hoppas ni hittar hit!

20th century fox,

det gick jättebra hos sömmerskan! Hon var trevlig och verkade mycket duktig. Sa exempelvis ifrån om det var något som jag tänkt som hon tyckte var lite mindre bra... det enda negativa är ju priset då. Detta för att hon enbart syr i äkta siden. Passar iofs eftersom jag vill ha tungt fall, men 800:- metern på 135 cm bredd (tror jag det var) blir ju snabbt några kronor... Skall prata med henne igen nästa vecka och se om jag kan lämna besked. Har ju en tid inbokad hos en annan sömmerska oxå, så kanske vill jag hinna träffa henne innan jag beslutar mig!

• Svar på tråden Ny februaritråd!!!
  • Bröllopstokiig

Tack för bilderna

• agnelia

fox,
    tjusiga bilder!! Lokalen verkar vara helt underbar!! Är den dyr? Hur många gäster ska ni ha?

Och ringen sen, vilket fynd för det priset!! Spännande att prova den... Kan du låta bli den eller provar och tittar du på den varje dag? Jag skulle nog inte hålla mig från att titta på den, iaf den första tiden.

Skissen på inbjudan, jättefin med silverängeln och snöflingorna! Gjorde du snöflingorna för hand eller med stämpel? Har du tänkt ha nåt på kuvertet eller blir det uten dekoration?

Arrgghh... vad pysselsugen jag är! Ska skicka iväg beställningarna tilloctoberstamps och slöjddetaljer i slutet på veckan. Måste bara bestämma mig för vad jag ska beställa, svåååårt! De har så mycket som jag vill ha!
    Men några stämplar/dynor/pulver, värmepistol och cirkelskärare står redan på listan.

• agnelia

Glömde...

Tack för att jag fick kika på dina bilder!

• 20th century fox

ja det där med gästerna är lixom den stora frågan...jag skulle gissa att det blir ca 70 personer till middagen och kanske 60 till till festen på kvällen...(om inte mer).
    Mamma och pappa tycker att det är för mycket men jag tror att det är fler man skulle vilja bjuda. Frågan är om alla får plats...

Jo, korten är stämplade. Det syns inte så tydligt men änglarna är stämplade på ett eget papper och sedan utklipta och ditsatta med häftskum så de är en bit högre upp än själva kortet.

• agnelia

Ah, läckert!! Lite 3D-effekt på kortet!

Gästerna ja, hua... Inte det lättaste! Blir så konstigt eftersom jag är född och uppvuxen i den här stan och känner många men det gör inte min sambo som inte är härifrån stan... Och jag har en jättestor (nära) släkt men det har inte min sambo...
    Från hans sida kommer det endast fyra st gäster!! Och resten är från min sida...

Ser inte fram emot bordsplaceringen...

Men det är som tur nog långt kvar!

Ha en trevlig tisdag tjejer!!

• Miranda

fox,

Jag skickade ett mail ang bilderna... hoppas det har kommit fram!

Iofs är det mycket med över hundra gäster, men man gifter sig bara en gång (förhoppningsvis)! Skall ni ha öppet hus på kvällen eller ha två bjudningar, en till middagen och en till festen?

• Miranda

agnelia,

eran meny låter jättegod! vi har funderat på kyckling oxå, men velar hit o dit roligt med förrätt som knyter an till ert ursprung!
    Tror att det kommer passa jättefint med utsläppt hår till din klänning! Man vill ju känna igen sig själv (förutom att man helst skall vara liiiite finare då...! Sen funderar du (eller funderade) på circlets mm och då tror jag det passar bättre med lite utsläppt oxå - kommer bli lite trolskt!

Din blivande skall alltså ha frockcoat. Vet inte vad min skall ha ännu... tror inte han vet själv vad han vill heller! har en jättesnygg svart kostym som skulle funka, framförallt ett billigt alternativ så något silvrigt under, så att vi matchar lite!

• Miranda

agnelia,

skall nog oxå beställa värmepistolen från slöjddetaljer ska embossa ganska mycket, och en pistol måste ju vara det smidiaste sättet. kanske till o med sambon kan tycka att det är kul... (får dock inte hoppas för mycket

• agnelia

Ja, circlet ska jag fortfarande ha.
    Ska höra med en tjej som är en jätteduktig silversmed om hon kanske kan göra en åt mig.

Ha en trevlig onsdag!!

Lönen kom idag, mkt efterlängtad! Jippi!!

Svar på tråden Ny februaritråd!!!