• Miranda

Ny februaritråd!!!

Hallå Agnelia, 20th century fox mfl!

Vår andra tråd har visst avslutats, så jag startar en ny - hoppas ni hittar hit!

20th century fox,

det gick jättebra hos sömmerskan! Hon var trevlig och verkade mycket duktig. Sa exempelvis ifrån om det var något som jag tänkt som hon tyckte var lite mindre bra... det enda negativa är ju priset då. Detta för att hon enbart syr i äkta siden. Passar iofs eftersom jag vill ha tungt fall, men 800:- metern på 135 cm bredd (tror jag det var) blir ju snabbt några kronor... Skall prata med henne igen nästa vecka och se om jag kan lämna besked. Har ju en tid inbokad hos en annan sömmerska oxå, så kanske vill jag hinna träffa henne innan jag beslutar mig!

• Svar på tråden Ny februaritråd!!!
  • agnelia

Oh! Har precis kommit hem från Eskilstuna! Hittade en så fin frock coat till sambon!!
    Svart frock coat och svarta byxor,vit skjorta(naturligtvis) cremefärgad väst och plastrong!!
    Passar jättebra ihop med min klänning och min bukett, som ska bestå av cremefärgade rosor!

Och som sagt så var priset inte dumt alls!!! 1500 kr! När de här i stan tar 2500 kr!!!

• agnelia

Yes, hyrpris!!
    När jag kollade med affärerna här i stan i våras var priset 2400, men strax efdter det så höjde de till 2500 kr.
    Via ett tips här på BT så fick jag idén att åka in till Eskilstuna och kolla deras frockcoats som alltså är en hel tusenlapp billigare! (kan göra mycket annat för den tusenlappen! )

Och sambon blev så nöjd med den han provade! Han blev sååå stilig!
    Det mesta uppklädd jag har sett honom förut är i en kortärmad grå skjorta... Så det var lite skillnad!

De hade fräscha och snygga kläder, märket var Cavaliere(osäker på stavningen).

• agnelia

God morgon tjejor!

Dags att *gäsp* ge sig iväg till jobbet... Skulle gärna ha haft sovmorgon idag!

Miranda, hur gick det med besöket hos sömmerskan? *trött men nyfiken*

• Miranda

Agnelia,

Hur orkar du logga in så tidigt!? *ler* När jag ser att ngt inlägg är skrivet vid 5-tiden, så vet man ju att det är du som är igång oavsett vilken tråd är oxå vaken då, men har fullt sjå att äta frukost och klä mig, o sen rusa till tåget! Tar minsta möjliga marginal på morgonen!

Vad roligt att saker o ting börjar falla på plats för er! Mailar senare!

Provningen av lakansmodellen gick bra! Jag tyckte till o´med att den var fin o då hade sömmerskan ändå varnat mig innan för att det skulle se hemskt ut! Men jag gillade verkligen skärningen och hennes förslag på ärmen! Skönt

• 20th century fox

eller hur! Det är ju helt gaaalet att gå upp så tidigt *gäsp*
    sitter och äter frukost på jobbet nu :D

• agnelia

Men å andra sidan så har jag slutat för idag nu!! Kom nyss hem och sitter och varvar ner framför datorn innan det är dags att kolla igenom kyl och skafferi, tänkte baka äppelsmulpaj!

• Miranda

Oooo va gott! Har precis druckit en kopp the i personalrummet, och hämtat nya krafter för eftermiddagen. Snack om "mål och budget" mellan 16-18. Blääää!

• agnelia

Mumsigt blir det! Det doftar iaf ljuvligt!
    Måste ju vänta tills sambon kommer hem, men ohyggligt svårt att intte provsmaka!!

Hade ingen vanlijsås hemma så jag måste iväg till affärn en sväng. En timme kvar tills han kommer hem... En timme kvar till äppelsmulpaj...

Svar på tråden Ny februaritråd!!!