• Miranda

Ny februaritråd!!!

Hallå Agnelia, 20th century fox mfl!

Vår andra tråd har visst avslutats, så jag startar en ny - hoppas ni hittar hit!

20th century fox,

det gick jättebra hos sömmerskan! Hon var trevlig och verkade mycket duktig. Sa exempelvis ifrån om det var något som jag tänkt som hon tyckte var lite mindre bra... det enda negativa är ju priset då. Detta för att hon enbart syr i äkta siden. Passar iofs eftersom jag vill ha tungt fall, men 800:- metern på 135 cm bredd (tror jag det var) blir ju snabbt några kronor... Skall prata med henne igen nästa vecka och se om jag kan lämna besked. Har ju en tid inbokad hos en annan sömmerska oxå, så kanske vill jag hinna träffa henne innan jag beslutar mig!

• Svar på tråden Ny februaritråd!!!
  • 20th century fox

vi kommer nog ha en inbjudan till middage och en inbjudning till festen, så det blir som "eftersläpp".

Hur ska ni göra?

• agnelia

Hotmail verkar krångla... Miranda, fick du två mail igår? Varav ett med bild på ringarna?

Flera som jag har skickat igår kväll och idag har inte kommit fram!?! SKUMT!! :-{
    Vet inte om det bara är mail med bilder som krånglar eller alla??

• agnelia

Okej, nu vet jag att du fick båda mailen!

• Miranda

fox,

Vi börjar med öppet hus för alla som varit med på vigseln. Då blir det "bröllopskaffe" med tilltugg i församlingshemmet bredvid kyrkan. Detta bjuder vi inte till med inbjudningar, utan det kommer att nämnas i tidningen, plus att vi kommer att sprida ut det så gott vi kan. Givetvis pålyses det även innan ceremonin i kyrkan. Vi räknar på 200 pers.

Inbjuder gör vi dock till bröllopsfesten, som vi sagt skall börja 18.00. Då kommer vi att ha max 80 gäster på middagen.

En kompis gjorde som ni skall göra. På inbjudningarna stod det "Ni är inbjudna till:" och sen uppstaplat de olika "punkterna" under dagen, typ vigsel, middag, fest. Efter varje punkt var det en ruta och var man bjuden till den "punkten" så var det ett kryss. Detta för att de skulle slippa att skicka olika inbjudningar, och två till vissa personer.

• 20th century fox

hm...det tycker jag känns lite oartigt formulerat...vi kommer nog göra olika inbjudningskort till alla...

• agnelia

Håller med fox på den biten, kryssgrejen skulle jag inte skicka ut! Och inte vilja få heller!
    Hellre då olika inbjudningskort!

• agnelia

Oh, jag köpte bronstyget till capen igår! *pirrigt* Längtar efter att få se den färdig!!
    Och det var nog tur att jag gjorde det igår, för när jag hade köpt de meter jag skulle ha, så fanns det bara 1,5 meter kvar på rullen!! *gulp* Och inget de kunde beställa hem mer av! Skönt att jag fick tag på det innan det tog slut, annars hade jag gått och grämt mig lääänge!!

• Miranda

Halloj!

Håller med er! Vi hade "tur" som fick kryss i alla rutorna är ju inte så kul att se vad man INTE blivit bjuden till!

fox,

Bjuder ni vissa gäster tll både fest o middag, eller är det olika "målgrupper" typ släkt på en o kompisar på en?

agnelia,

Grattis till tyget! hade fått för mig att du redan köpt det, men tydligen inte! det är skönt varje gång man fått tag på ngt som man letat efter lääänge! Hur många meter räknade du skulle gå åt, o vilken bredd? Det har ju så fin lyster!

Svar på tråden Ny februaritråd!!!