• Miranda

Ny februaritråd!!!

Hallå Agnelia, 20th century fox mfl!

Vår andra tråd har visst avslutats, så jag startar en ny - hoppas ni hittar hit!

20th century fox,

det gick jättebra hos sömmerskan! Hon var trevlig och verkade mycket duktig. Sa exempelvis ifrån om det var något som jag tänkt som hon tyckte var lite mindre bra... det enda negativa är ju priset då. Detta för att hon enbart syr i äkta siden. Passar iofs eftersom jag vill ha tungt fall, men 800:- metern på 135 cm bredd (tror jag det var) blir ju snabbt några kronor... Skall prata med henne igen nästa vecka och se om jag kan lämna besked. Har ju en tid inbokad hos en annan sömmerska oxå, så kanske vill jag hinna träffa henne innan jag beslutar mig!

• Svar på tråden Ny februaritråd!!!
  • Miranda

Agnelia,

Det låter jättefint att låta hjärtat gå igen även i kuvertet! Det är ju en sån grej som får folk att "känna igen sig".

Att skriva på rivet papper kan oxå bli snyggt, det skulle du väl även göra på själva kortet!?

Det får ju inte bli för rörigt på kuverten heller. "Vi gifter oss" skulle man ju kunna ha snett i vänstra hörnet på framsidan om man vill (även om adressen står på rivet papper, tycker nog jag) En stämpel på baksidan är ju oxå snyggt! Många bra ideér och svårt att välja! Jag har i alla fall plokat bort mer och mer detaljer på mina kort, för de kändes för plottriga i början. Dock är ju mina hälften så stora som dina, så det får ju inte heller plats så mkt!

Lycka till! Ska bli spännande att se sedan!

• Gurre*

Hej!
    jag är ny här. Har precis bokat vigsel till den 5/2-05.
    Vad kul att det fanns en tråd för februari!
    Nu ska jag hänga här och se om jag kan lära mig lite för jag är helt nollad på allt om giftemål.
    Kram på er och ha en bra dag!

• Miranda

Gurre*

Välkommen hit Bra med fler åsikter o infallsvinklar!

Vi skall alltså gifta oss på samma dag! Spännande! Har precis börjat omsätta mina ideér och tankar i praktiken! 5 månader till den stora dagen! Hur ser dina/era planer ut? *nyfiken*

Måste gå på lunch! Åter senare!

• 20th century fox

å jag har bestämt träff med sömmerskan i början av oktober...klänningen ska vara färdig till december tänkte jag...

• solmalin

Hej!
    Jag ska oxå gifta mig i februari. Har just börjat planera men tycker att mycket är för tidigt att bestämma nu. Helst eftersom jag inte berättat för så många och alltså inte kan fråga om de vill vara toastmaster eller dyl. ännu.

• Viech

Vad roligt med en februaritråd!

Miranda: Dig har jag ju träffat någona annanstans och fått tips om blå trycksaker--Jättefina bilder du skickade mig!

Jag ska gifta mig den 12 Februari i Öxabäck, men jag har en hel del at göra kvar. Alla här verkar ha nästan allt färdigt...jag får nästan panik. Jag har precis börjat titta efter mönster til klänningen iallafall!

• Miranda

solmalin,

vi har inte heller berättat för ngn ännu, mer än våra familjer, och en kompis som otroligt nog var på väg att boka en utlandsresa just då...
    Hade jag inte haft BT att få tips ifrån, så hade jag känt mig riktigt orolig! Svårt att inte ha ngn att fråga om dittan o dattan! Vi har dock bestämt hur vi vill ha det mesta, för det känns lugnare så! Sen tar det väl ett tag tills vissa grejer omsätts i praktiken!

Viech,

Kul att du gillade bilderna! Skulle du ha blå brudbukett?

Hmm, ska iväg o träffa en kompis. Dags att slimma lite inför bröllopet - har bestämt oss för att gå milenspåret en bit härifrån... nästan så jag ångrar mig, men det är ju fint väder i alla fall

Februaribrudar; Ha en bra lördag o resten av helgen!

• agnelia

Detsamma!!

Du får ett mail senare idag Miranda!
    Har inte skrivit färdigt än! *s* Ska ner till stan strax och köpa lite mer papper och kuvert och testa lite olika varianter.
    Kram!

• Miranda

Agnelia,

lycka till med korten! får se om jag hinner pilla lite med det idag jag oxå!

Svar på tråden Ny februaritråd!!!