• Miranda

Ny februaritråd!!!

Hallå Agnelia, 20th century fox mfl!

Vår andra tråd har visst avslutats, så jag startar en ny - hoppas ni hittar hit!

20th century fox,

det gick jättebra hos sömmerskan! Hon var trevlig och verkade mycket duktig. Sa exempelvis ifrån om det var något som jag tänkt som hon tyckte var lite mindre bra... det enda negativa är ju priset då. Detta för att hon enbart syr i äkta siden. Passar iofs eftersom jag vill ha tungt fall, men 800:- metern på 135 cm bredd (tror jag det var) blir ju snabbt några kronor... Skall prata med henne igen nästa vecka och se om jag kan lämna besked. Har ju en tid inbokad hos en annan sömmerska oxå, så kanske vill jag hinna träffa henne innan jag beslutar mig!

• Svar på tråden Ny februaritråd!!!
  • Miranda

20th century fox!

Oj då tack!

Jag har bara gjort ett försökskort ännu, och det var väl lite pilligt, men går säkert fortare när man väl fått in snitsen Utnyttjar sambon till att skära papper och värma embossingen (är min tanke iaf!) så blir det lite smidigare! Vad gäller kuverten så är det jättesmidigt. Bara man kan sy raksöm så! Det svåraste var att hitta en sytråd i blänkande silver!

Skulle lagt in bilder i mitt yahooalbum men som jag skrev ovan så kom jag inte in Kan maila bilderna kanske, men det blir först efter helgen. Kommer ej hem förrän på söndag kväll!

Stämpelträff låter skoj! Vad är det för stämpel du köpt nu!? Var det en ängel du skulle ha innan? (lite dåligt minne kanske...)

• 20th century fox

nej...det är redan köpt! Men jag måste provstämpla på lite olika papper för att se vilken färgkombination det ska bli....
    Kanske hinner det ikväll!

• Miranda

Simpelt! 1/2 A4 som jag viker på mitten. Sen syr jag ett par mm från kanten eller ngt. Stoppar i kortet när jag sytt två sidor och sedan syr jag den tredje. Lämnar ett par cm tråd så att man kan "dra" upp kuvertet (funkar iofs sådär-bra att dra upp det, men kuvertet är ju ändå inget man sparar sedan).
    Roligare än vanligt kuvert tyckr jag, men framförallt mkt billigare. Köper papper för 1,25:-/st alltså 2 kuvert för det priset. Inte illa

• 20th century fox

hallå där! Den idén kanske man ska ta å sno!!!! Låter ju mycket skojigare än vanliga kuvert...undras om man orkar göra 100 sånna...får väl ta hjälp av killen...

• agnelia

God morgon tjejer!!

Drömde en konstig dröm i natt,
    jag stod i brudklänningen redo att gå in i salen och gifta mig... Så ser jag att jag har ett par fula vita tennissockor på mig, med stora hål på hälarna! Panik så klart!! Kröp in i en provhytt(plötsligt så var jag i en affär) och började stjäla strumpor för jag hade ingen plånbok med mig pga att klänningen inte hade några fickor!!!
    Sjukt!!!

Nej, dags för frukost innan jag ska surfa vidare och spana på spännen.

• agnelia

God morgon tjejer!!!

*GÄSP*

Dags att göra sig i ordning för jobbet... Har inte riktigt lust med det idag.
    Hade fått för mig att jag skulle sluta två timmar tidigare idag men oj vad jag misstog mig!! Hade sett fram emot en liten runda på stan bl a. Nu blir det direkt hem och laga middag istället.

Fick reda på vilken tid vi ska inventera... Kl 05:00!!! Oj oj oj, då lär jag behöva en red bull eller två!! *skratt*

Har kontakt en sömmerska ang ärmarna, vet inte om jag vågar ge mig på det tyget själv nämligen... Hon verkar vara mycket duktig och trevlig. Många års erfarenhet och har bl a sytt åt teatrar.
    Mamma har iaf lovat att betala den kostnaden!

Ska köpa lite mer papper till inbjudan och kuverten och testa lite mer. Vill hitta på nåt roligt med kuverten, de blir så stora och tomma annars! Vet bara inte vad...???

Hi hi, jag har inte visat min sambo ljuslyktorna än. Det får bli en överraskning sen!!
    Men jag är säker på att han kommer att tycka om dem!

• Miranda

20th century fox,

på det kuvertet jag har gjort så sydde jag med 2,5 mm stygn och det blev bra tyckte jag. Säkert går det att ha längre stygn oxå! Hoppas jag hinner maila bilder till dig ikväll!

Agnelia,

Roligt att sömmerskan känns bra! Det är ju så viktigt! "Min" sömmerska ringde igår och sa att jag helst skulle ha köpt underkläder till den 18 då provklänningen är klar. Hjälp vad svårt! Hon rekommenderade en body för att undvika skarvar... jag som inte gillar att prova underkläder!

Lycka till med kort-fixeriet förresten!

Svar på tråden Ny februaritråd!!!