• Miranda

Ny februaritråd!!!

Hallå Agnelia, 20th century fox mfl!

Vår andra tråd har visst avslutats, så jag startar en ny - hoppas ni hittar hit!

20th century fox,

det gick jättebra hos sömmerskan! Hon var trevlig och verkade mycket duktig. Sa exempelvis ifrån om det var något som jag tänkt som hon tyckte var lite mindre bra... det enda negativa är ju priset då. Detta för att hon enbart syr i äkta siden. Passar iofs eftersom jag vill ha tungt fall, men 800:- metern på 135 cm bredd (tror jag det var) blir ju snabbt några kronor... Skall prata med henne igen nästa vecka och se om jag kan lämna besked. Har ju en tid inbokad hos en annan sömmerska oxå, så kanske vill jag hinna träffa henne innan jag beslutar mig!

• Svar på tråden Ny februaritråd!!!
  • Miranda

Hjälp Det är svårt att förklara i text hur man gjort... gör ett försök dock

Inbjudan blir i det tjockare mörkblå papperet som jag skrivit om tidigare. De blir aningen mindre än 1/2 A4 och sedan vikta mitt på. På framsidan kommer det att vara en "liten" blå rektangel i samma mörkblå färg som kortet. På den "vår" stämpel (två ringar) i silver + embossing. I "ryggen" på kortet har jag sytt med lite tjockare variant av silvertråd (ev. skall jag bara binda om ist för att sy, men vi får se. Silvertråd i ryggen blir det iaf)

När man bläddrar upp så är vänstersidan tom. På högersidan sitter en "inlaga" i rivet silverpapper fastklistrad (testade oxå mönstersax, men det blev inte bra, så nu river jag för hand i stället. Kommer bli segt att riva så många, men det är ändå det bästa alternativet för mig iaf) På silverpapperet står texten. Det blev ganska smått, så jag har fått välja ett teckensnitt som inte är alltför snirkligt. Dock inte FÖR smått, utan man ser ju tydligt vad det står (även gamla farmor kommer att se det
    På baksidan funderar jag på ett handskrivet citat el. dyl, men det blir en bonus isf. Vill hålla det ganska stilrent.

Kuvert gör jag av samma blå papper som till kortet, men en tunnare variant. Delar ett A4 på två, viker dubbelt och syr igen på tre sidor med silversytråd (raksöm på maskin). På framsidan skriver jag adressen med silverpenna. Funderar på att använda ringstämpeln här oxå, men det är inte bestämt ännu...

Är på jakt efter fina frimärken som kan passa till mörkblå kort. Vill inte ha skrikrosa frimärken precis.

Så fort jag får tummen ur så lägger jag in bilder på mitt "försökskort" i mitt album så att du kan se det (eller så skickar jag bilder i mailet...) Vill ju ha respons på detta! Min sambo tycker att "allt" är fint, så det är lite svårt att få en uppfattning om hur det egentligen ser ut

• agnelia

*ler* Du förklarade jättebra! Mycket bättre än undertecknad...
    Nyfiken på bilderna...

Kolla på posten.se på frimärken.
    Vad tycker du om häftet med Stockholms skärgård-motiven?
    Kan väl passa bra till mörkblå kuvert och ni skulle ha lite havstema... Nja, skärgård var det ju, inte hav! *s* Vatten som vatten!

Kram!
    /agnelia

• Miranda

Låter lovande, skall kolla deras sida! Tack för tipset!

• agnelia

Miranda, 20th century fox,
    ni har mail!

Ha en bra dag allihopa!

• Miranda

Ibland känns det bara för typiskt! Nu när jag äntligen lyckats bestämma mig för hur inbjudningarna skall se ut, så har Akademibokhandeln slutat anlita den leverantör som har "mitt" silverpapper!!! "Det finns ju så många andra silverpapper" sa hon som expedierade mig. Javisst, men inte i DEN nyansen ;-(
    *suck*

• agnelia

Verkligen typiskt! Usch vad tråkigt!! När man väl har bestämt sig för nåt så vill man ju ha det. Trist att behöva leta igen...

För det är skillnad på silver och silver!
    Och brons och brons, har jag upptäckt...

• agnelia

Grrr....
    Kommer inte in på mitt yahooalbum!
    Hade tänkt rensa bland bilderna där och lägga in några nya...

Synd att man inte är så duktig att man kan knepa ihop en egen hemsida!

*gäsp* Dags att natta datorn...
    ..och få lite ryggmassage av sambon!

Ska kolla på bronstyget igen imorgon, ledig!

Vi hörs!!

• Miranda

Agnelia,

Inte du heller alltså! Jag trodde faktiskt att mitt album försvunnit för jag har inte kommit in på hela veckan! Ville oxå lägga in lite fler bilder. Liten lättnad nästan att du inte heller kommer in

Lycka till på bronstygsjakten idag!

Kram på er vinterbrudar!

• agnelia

God morgon!

Ja, jag har nog redan bestämt mig för det tyget. Det måste bara finnas kvar när jag får lön den femtonde... För den här månaden har jag inte råd! När jag har köpt tyget ska jag kika lite mer på spännen, har hittat många i brons men ännu ingen som jag känner är "rätt".

Kram!

• 20th century fox

wow miranda! Jag blir impad av dina kort!
    Jag var på stämpelträff igår och köpte dynor och lite papper att testa med, även ett nytt embossingpulver!

Men det här med kuvert låter intressant!
    Har du någon bild att visa? Tar det lång tid att göra?

Svar på tråden Ny februaritråd!!!