Hjälp
Det är svårt att förklara i text hur man gjort... gör ett försök dock
Inbjudan blir i det tjockare mörkblå papperet som jag skrivit om tidigare. De blir aningen mindre än 1/2 A4 och sedan vikta mitt på. På framsidan kommer det att vara en "liten" blå rektangel i samma mörkblå färg som kortet. På den "vår" stämpel (två ringar) i silver + embossing. I "ryggen" på kortet har jag sytt med lite tjockare variant av silvertråd (ev. skall jag bara binda om ist för att sy, men vi får se. Silvertråd i ryggen blir det iaf)
När man bläddrar upp så är vänstersidan tom. På högersidan sitter en "inlaga" i rivet silverpapper fastklistrad (testade oxå mönstersax, men det blev inte bra, så nu river jag för hand i stället. Kommer bli segt att riva så många, men det är ändå det bästa alternativet för mig iaf) På silverpapperet står texten. Det blev ganska smått, så jag har fått välja ett teckensnitt som inte är alltför snirkligt. Dock inte FÖR smått, utan man ser ju tydligt vad det står (även gamla farmor kommer att se det
På baksidan funderar jag på ett handskrivet citat el. dyl, men det blir en bonus isf. Vill hålla det ganska stilrent.
Kuvert gör jag av samma blå papper som till kortet, men en tunnare variant. Delar ett A4 på två, viker dubbelt och syr igen på tre sidor med silversytråd (raksöm på maskin). På framsidan skriver jag adressen med silverpenna. Funderar på att använda ringstämpeln här oxå, men det är inte bestämt ännu...
Är på jakt efter fina frimärken som kan passa till mörkblå kort. Vill inte ha skrikrosa frimärken precis.
Så fort jag får tummen ur så lägger jag in bilder på mitt "försökskort" i mitt album så att du kan se det (eller så skickar jag bilder i mailet...) Vill ju ha respons på detta! Min sambo tycker att "allt" är fint, så det är lite svårt att få en uppfattning om hur det egentligen ser ut