• Miranda

Ny februaritråd!!!

Hallå Agnelia, 20th century fox mfl!

Vår andra tråd har visst avslutats, så jag startar en ny - hoppas ni hittar hit!

20th century fox,

det gick jättebra hos sömmerskan! Hon var trevlig och verkade mycket duktig. Sa exempelvis ifrån om det var något som jag tänkt som hon tyckte var lite mindre bra... det enda negativa är ju priset då. Detta för att hon enbart syr i äkta siden. Passar iofs eftersom jag vill ha tungt fall, men 800:- metern på 135 cm bredd (tror jag det var) blir ju snabbt några kronor... Skall prata med henne igen nästa vecka och se om jag kan lämna besked. Har ju en tid inbokad hos en annan sömmerska oxå, så kanske vill jag hinna träffa henne innan jag beslutar mig!

• Svar på tråden Ny februaritråd!!!
  • agnelia

Är gräsänka i helgen!
    Min första _helt_ lediga helg på länge och sambon måste till sina föräldrar och hjälpa dem i deras stuga... Typiskt!!
    Vi hade planerat in en jättemysig helg...

Får vänta tills nästnästa helg när jag är ledig igen...

Ja, förhoppningsvis har jag lite bilder på kuvetrförsöken senare idag/imorgon.

• agnelia

Köpte en mönsterrivarelinjal eller vad det nu heter på Panduro... Älskar den!!!
    Har ju tänkt riva kanterna på inlagan men att göra det för hand var lite jobbigt och svårt att få jämnt. Och Rivsaxen jag köpte var ju rena skämtet, blev inte fint alls och fungerade inte helt, fick klippa två gånger i vissa spår.
    Men den här - WOW!!!
    Det blir jämna och fint rivna kanter. Helt i min smak!

Köpte en stämpel också, kunde inte låta bli... Ska testa den snart, spännande.

Var långpromenaden skön?
    Själv så ska jag börja träna nästa månad.

• Miranda

hmm, mönsterrivarlinjal!? Har aldrig hört talas om det... men låter onekligen som en hit! Håller med dig om att den så kallade rivsaxen är ett skämt går överhuvudtaget inte att klippa i lite tunnare papper med en sådan och precis som du säger så tar den inte hela vägen heller, så man får klippa om!

Motionerandet gick bra! Det som är bra med att gå i rask takt är ju att man kan passa på att reda ut alla "världsproblemen" under tiden

Sambon jobbar idag, så det får bli lite fix med korten senare!

Vad är det för stämpel du har köpt förresten?

Ha en bra dag allihop!

• agnelia

God morgon!!

Rivlinjalen finns i nya pandurokatalogen, sid 143. Den är lättast på tunna/vanliga papper, med de lite kraftigare tog det några gånger innan man fick in snitsen.
    Helt klart värd pengarna!
    Jag river bara på den sidan av linjalen med små ojämnnheter, den med stora ojämnheter har jag bara provat ett par gånger. Tyckte inte att det blev så fint med det "mönstret".

Stämpeln är en ojämn/riven ram som jag stämplar runt adressen på mitt kuvert. Har mailat dig en bild. Den finns också i pandurokatalogen, sid 95, artikel 7.

Sitter med en kopp varm choklad och lyssnar på lite Pugh och pysslar med inbjudan o sånt på datorn. Ibland är det rätt skönt att vara ensam hemma!!!
    Fast det var mycket svårt att somna igår, saknade hans närvaro så mycket...
    Han kommer hem nångång i eftermiddag.

Ha en bra dag du också!!!
    Och ni andra februaribrudar också förstås!!

• Miranda

Agnelia,

hi, hi, snabbtittade just på mailen o hade fått FYRA från dig! Härligt! Hann inte kolla dem nu, får bli på lunchen! Rivlinjal låter smart faktiskt, kanske får bli en sån i nästa beställning. När man river på fri hand är det ju så lätt att skrynkla papperet samtidigt - ngt som borde kunna undvikas på det här sättet!

• agnelia

God morgon!!

Har du hunnnit läsa dem..? Fast det var väl mest bilder om jag inte minns fel?

Beställning.., aha, jag trodde att Panduro fanns som butik i "din stad" också.

Idag är jag ledig, städ- och tvättdag, men helst av allt vill jag pyssla!!

Ska ta mig en liten tripp ner till stan, hittade ett tyg som jag måste kika närmare på...

Ska beställa från slöjddetaljer och octoberstamps lagom till nästa lön och litte från pandurobutiken, hittar så mycket jag vill ha!! *som ett litet barn i en enorm leksaksaffär* Får skärpa mig och begränsa mig lite grann, svååårt!

Ha en bra dag tjejer!!

• Miranda

God morgon på dig oxå!

Redo för ny dag på jobbet

Jajamen, jag kollade mailen igår, fast jag hann inte svara! Kommer förhoppningsvis idag! Är impad av alla dina fina bilder, kan jag ju ändå erkänna! Senaste stämpeln var jättefin oxå!

Tyvärr finns inte panduro här i stan så det blir alltid till att samla på sig lite saker man vill ha innan beställning! Slöjddetaljer har ganska dyr frakt. Bra att få med sig ngn mer som vill beställa om man tänker anlita dem!
    Du har helt rätt i att de har väldigt olika priser. De mesta sakerna brukar vara billigare på slöjddetaljer har jag en känsla av!

• agnelia

Ja, speciellt på värmepistolen! 130 kronors skillnad!!!
    Tycker mig också ana att slöjddetaljer är billigare på mycket.
    Har börjat jämföra noga innan jag gör mina inköp/beställningar...

Längtar till kl 10!! Ner på stan och kika på tyget!!!! Suck, hoppas att det är rätt nyans... *nervös*

Funderar på att vara nyttig och promenera ner till stan istället för att ta bussen... (punka på cykeln). Ska börja träna nästa månad men det skadar ju inte -tvärtom- att börja gå lite långa promenader nu...

Jag har en sån tur att min kompis(som ska gifta sig 050903) och jag ska beställa tillsammans på både slöjddetaljer och octoberstamps. Trevligt att beställa tillsammans!!

I lördags kväll/natt satt vi i telefon från elva till kvart över midnatt och pratade bröllop och satt med varsin panduro- och slöjddetaljerkatalog och roade oss... Ingen av oss kunde sova, inge sömnig alls!!!
    T ex:
    -Åh, såg du ljusen på sid XX!
    -Tjusiga.
    -Jag såg tygbokstäver nånstans.. Kan inte hitta dem...
    -Här är dem! Sidan XXX.
    -Det här pappret tycker jag skulle passa som inlaga...
    -Oh, colaflaskor-arom! *mums*
    Osv osv osv.....

Vi hade jätteskoj!!

• agnelia

Nu har ni mail!! Två st till och med!?? Är inte helt säker på att den första lyckades...?

• agnelia

God morgon tjejor!!

Hur går det med era bröllopsbestyr?

Idag ska jag pyssla vidare när jag kommer hem från jobbet! Fast jag borde börja med julkorten också, inte bara bröllopspyssel!
    *s* Inte alltid lätt... men det är inte så långt kvar till jul...

Ha en jättebra onsdag!!

Svar på tråden Ny februaritråd!!!