• Miranda

Ny februaritråd!!!

Hallå Agnelia, 20th century fox mfl!

Vår andra tråd har visst avslutats, så jag startar en ny - hoppas ni hittar hit!

20th century fox,

det gick jättebra hos sömmerskan! Hon var trevlig och verkade mycket duktig. Sa exempelvis ifrån om det var något som jag tänkt som hon tyckte var lite mindre bra... det enda negativa är ju priset då. Detta för att hon enbart syr i äkta siden. Passar iofs eftersom jag vill ha tungt fall, men 800:- metern på 135 cm bredd (tror jag det var) blir ju snabbt några kronor... Skall prata med henne igen nästa vecka och se om jag kan lämna besked. Har ju en tid inbokad hos en annan sömmerska oxå, så kanske vill jag hinna träffa henne innan jag beslutar mig!

• Svar på tråden Ny februaritråd!!!
  • agnelia

God morgon förresten!!

Glömde skriva att "bronstyget" kostar 98kr/m. Måste bara ta reda på hur många meter jag behöver, kommer inte heller ihåg bredden på tygrullen.

Fingret är nästan helt läkt men gör fortfarande ont när jag stöter i/emot den, så jag tar det lite försiktigt med pysslandet... Även om jag är väldigt sugen!!! Kliar i mina pysselfingrar!!!

Uh, va trött jag är... Ska strax börja göra smörgåsar till morgonfikat, fläta håret och stryka arbetskläderna som jag inte orkade göra igår kväll! Får skylla mig själv!! Längtar till klockan blir tre så jag får stämpla ut och kanske kanske bli ägare till en digitalkamera... Hi hi!

Ha en bra dag tjejer!!!

• Miranda

Agnelia,

Grattis till att ha hittat brons-tyg Det kommer att bli jättefint - kanske tom bättre än rött!? Det ska bli så spännande att se allas kreationer sen!

Digitalkamera är guld! Gillar egentligen systemkamera bättre, men då kan man ju inte dela med sig på nätet! Vår kamera heter Nikon Coolpix och den är vi jättenöjda med! Liten, men man har ändå ett bra grepp att "hålla" den i. En del digitalkameror tycker jag är är svåra att hålla stadigt pga så liten strl. Vi har bara 2100 pixlar, men har förstorat upp förstoringar i A3 som blivit jättefina! Dock, om jag köpte idag, skulle jag nog satsa på högre upplösning (om man vill förstora alltså, annars spelar det mindre roll!)

Lycka till med inköpet!

• agnelia

Nu har jag köpt den!!!
    Lät pengarna styra lite, vi behöver ingen "värstingkamera" då vi har en mycket bra "vanlig" kamera. Men ändå behöver/vill man ha en digitalkamera!

Skattepengarna räckte precis!!
    Och så var den på rea idag, det var det inte när vi tittade på den igår. Den är liten och klanske inte har tjugoelva funktioner men det duger bra åt oss.
    Har kikat runt, den har fått väldigt bra betyg för sin prisklass.

Kanske ska säga vad det blev för nån, Konica Minolta Dimage X31.

Ska över till brorsan ikväll så han får ge mig en snabblektion i den och att föra över bilderna till datorn...

Vi hörs!!

• agnelia

Jag har köpt jättetjusiga värmeljusstakar!! Har tänkt ha dem på borden.
    Ska försöka ta kort på dem när jag har lärt mig hur kameran fungerar...
    Tur att man har en "datanörd" till bror!!

• 20th century fox

hej! Nu är jag hemma från Tunisien!!!! Jag har oxå en coopix, 3200 heter den!!!

Hur går det med allt? Nu måste man ju sätta igång på allvar snart...måste verkligen börja med inbjudningskorten...

• Miranda

20th century fox,

Hoppas du är nöjd med resan! Ja, nu börjar det verkligen dra ihop sig! Vi skall till värdshuset o bestämma meny + skriva kontrakt på allt den 9/9. Jättespännade!

Agnelia,

Kul att du har en digital kamera nu! Hoppas du blir nöjd me bilerna!

• agnelia

Ska städa idag, tråååkigt...
    Skulle hellre pyssla!

Håller på att ladda batterierna till kameran, sen ska jag ta lite fler kort!

Hoppas att tyget finns kvar tills jag får lön... Det borde det göra men ändå blir man lite orolig.
    Men yttertyget är svårast, vet inte alls vilket material jag ska ha. Tyckte inte om de som jag tittade på. Men det kanske kommer in mer nu till hösten/vintern..?

Ska försöka att bli klar med städningen snabbt så att jag kan pyssla efter det.
    På med lite musik med fart i och bara sätta igång! ...ska bara ta en kopp te först...

• Miranda

Jag städade i helgen, o det är så skönt att ha det gjort! Vad tror du om fleece? Det kanske blir för tunt?

Vad blir det för pyssel idag då? Måste betyda att fingret piggat på sig!? *hoppas det* Jag har pysslat med inbjudningarna de sista kvällarna, o nu tror jag att vi är överens om en modell! Bara att massproducera då... Tur man gillar pyssel!

• agnelia

Nja, vet inte om fleece passar... Har dessutom bara sett antingen vit eller beige flecce. Vill ha ivory/elfenben som färg på yttertyget!

Har tagit en paus i städandet, skurade golvet nyss och låter det torka...

Har tänkt pyssla lite mer med bl a inbjudningskorten och få till en snygg prototyp, den första var lite sne och ojämn.

Dock vet jag ännu inte hur jag ska göra med inlagan...
    Det blev inget snyggt med rivsaxen, däremot det blev rätt bra när jag rev för hand men det var svårt att få det snyggt och det blir en hel del kort att riva...
    Vill ju inte blanda i nån ny färg så... *vilse* Får se hur det blir???

Hur ska din inbjudan se ut??

Svar på tråden Ny februaritråd!!!