• Miranda

Ny februaritråd!!!

Hallå Agnelia, 20th century fox mfl!

Vår andra tråd har visst avslutats, så jag startar en ny - hoppas ni hittar hit!

20th century fox,

det gick jättebra hos sömmerskan! Hon var trevlig och verkade mycket duktig. Sa exempelvis ifrån om det var något som jag tänkt som hon tyckte var lite mindre bra... det enda negativa är ju priset då. Detta för att hon enbart syr i äkta siden. Passar iofs eftersom jag vill ha tungt fall, men 800:- metern på 135 cm bredd (tror jag det var) blir ju snabbt några kronor... Skall prata med henne igen nästa vecka och se om jag kan lämna besked. Har ju en tid inbokad hos en annan sömmerska oxå, så kanske vill jag hinna träffa henne innan jag beslutar mig!

• Svar på tråden Ny februaritråd!!!
  • Sweetlinda

Ingen som vill prata med mig idag?

• 20th century fox

ja kan? Wazzzup?

Hur går det med planerna? Har du funderat på ytterplagg tex? Det är mitt senaste huvudbry....

• Sweetlinda

Jag har hittat ett jättefint ytterplagg. Hur ska jag förklara detta nu då?*S*
    Den är lång med släp..gragkedja från halsen ned till under bysten där tar dragkedjan slut, den liksom delar sig plagget så att hela klänningen syns, upptill är det som en hög krage..lite 1700 tals stuk. Förstod du nåt av det jag skrev blir jag mycket impad

• Sweetlinda

Klänningen är axelbandslös med stenar och lite silvertrådar på bysten, den är lite draperad över magen. Snörning i ryggen och släp. Hur ser din ut?

• Sweetlinda

Hyra, vet inte än vad det kommer kosta..det är det som avgör.Har ingen bild varken på klänning eller ytterplagg, bara i min mobil, det ska tydligen gå att smsa bilder från tel till e mail, men tror du jag har fattat hur det går till?

Färgtema?
    frisyr?
    bröllopsresa?

Jag är väldigt nyfiken! Vilket datum var er vigsel?

• Miranda

sweetlinda,

Jajamen, jag är still-going-strong här på BT! Kan inte sluta diskutara o få o ge ideer kring bröllopet!

Allt går faktiskt som på räls just nu, vad gäller planeringen! Klänningen håller på att ta form, vi skall proväta menyn tillsammans med föräldrarna på söndag, inbjudningarna är utformade (men ej producerade ännu... måste ha en ledig helg till det!) Har fått prisuppgift på min bukett, o det var betydligt mindre än jag trodde - känns bra såklart, fotografen är oxå ett fynd, så vi är helnöjda.
    Lycka till med ringbeställningen! Min ring skall hämtas ut i december - spännande!

• 20th century fox

26 februari...du kan ju sms till min telefon annars :D

bröllopsresa har jag ingen aning om...
    inte frisyr heller! nu blir jag nervös!

färgtema ska vara vinter inspirerat, vitt och silver men även blått. Iskänsla!

• Sweetlinda

Ska din kille ha en ring till? Det ska inte min ha. men har funderat på en sak: bröllopsdatumet graveras ju in i mannens förlovningsring, ska man göra det innan vigseln? Ska han då gå runt med det i ringen utan att vi är gifta? och efter vigseln kan man väl inte heller lämna in den? Där vi ska köpa min ring kostar vid köp av en vigselring mannen ingravering ingenting, då antar jag att man skickar med hans ring när de beställer min?

Fy vad lång och krångligt det blev! haha

Svar på tråden Ny februaritråd!!!