• Whiskie

Oktoberbrudar, vart är ni???

Ska gifta mig i oktober och det verkar som om det inte finns så många härinne som har valt samma månad som mig.
    9:de är den stora dagen. Tror att vi har läget under kontroll men man vet ju aldrig.
    Skulle vara roligt att höra hur det går för er andra (om det finns några).

• Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???
  • fröken Dammråtta

Vi hittate en jättesnygg väst till min M2b på Dressman. Som tur var var det till och med rea på den! Å andra sidan hade han inte ens tänkt att ha väst. Men det blev ursnyggt med går kostym, svart väst vit skjorta och vinröd slips!

• Katt

Vi var och träffade prästen igår. Vi fick öva på att gå, knäböja, lämna i från bukett osv. Kändes konstigt men roligt och högtidligt! Nu känns det "på riktigt" om ni förstår vad jag menar :) !
    Vår präst var trevlig, lite virrig och "öppen"! Vi gillade henne skarpt!
    Och på måndag ska jag göra första provningen på toppen, i lakansväv!

• fröken Dammråtta

Vi ska träffa vår präst i början av september. Hon verkar vara helt fantastisk!

• Whiskie

Då var man tillbaka efter 4 veckors semester. Nu blir det att sätta igång. Musiken till festen fick vi fixat i veckan som gick. En kille som spelar gitarr och en tjej som sjunger. Det kommer bli jättebra. Sen kommer de blanda med lite inspelad musik. Tårtan är oxå fixad. Klänningen är klar.
    Drickat till festen har vi köpt. Åkte till Flensburg i måndags. Handlade ganska mycket, får bara hoppas att det räcker.
    Om en vecka går osa ut och alla har itne anmält sig. Man bara väntar på att få sätta igång med bordsplacering osv..
    Ni andra, är ni lugna?? Jag börjar bli lite hispig men det går förhoppnigsvis över

• Stina.P

Nu har vi handlat alkoholen.....var i Tyskland i helgen och handlade. Ojojoj vad mycket det blev....förhoppningsvis räcker det.

Vårt osa går ut på torsdag och ännu har inte alla svarat, men där är ju några dagar kvar.

Nerverna börja ge sig till känna. Vissa stunder är man lite hispig ...andra helt lugn.....

• Ciac

Hämtade våra f-ringar idag...helnöjd!! Vigselringen hade han inte hunnit göra klar men det är ju ett tag till, men jag är så glad att dom blev precis som vi hade tänkt. "Guben" har inhandlat kostymen idag o på onsdag ska vi träffa vår underbara präst. Nu känns det lite mer verkligt om ni förstår vad jag menar? Man har planerat o funderat men inte riktigt fattat att Fanken, jag ska gifta mej o bli min älsklings fru... konstigt

• Pa´sHeffaklumpan

Mannens väst blev färdigsydd idag, väntar ivrigt på att han ska komma hem från jobbet så att han får prova (han får vara hur trött han vill när han kommer vid två tiden i natt för provas ska det....), min klänning låg färdig klipp och ska "bara" sys ihop På torsdag blir det kostym & sko köp för m2b och jag ska leta skor... OSA går ut om tio dagar och hitintills har nästan alla tackat ja, väntar svar från fem par till!!! Spännande nu när planeringen börjar gå in i slutskedet och alla trådar ska sys ihop

• Whiskie

Igår gjorde jag och min mor risstrutarna klara. Roligt med lagom pyssel..
    Jag fick ju vigselringen i samband med att min blivande friade så man har ju kollat in den ganska så mycket. Ska lämna in den för gravering snart. Det brukar väl ta nån vecka??
    Osa går ut på onsdag och det är några som inte har anmält sig ännu, men jag vet att de kommer. Jobbigt att vänta

• Whiskie

Igår gjorde jag och min mor risstrutarna klara. Roligt med lagom pyssel..
    Jag fick ju vigselringen i samband med att min blivande friade så man har ju kollat in den ganska så mycket. Ska lämna in den för gravering snart. Det brukar väl ta nån vecka??
    Osa går ut på onsdag och det är några som inte har anmält sig ännu, men jag vet att de kommer. Jobbigt att vänta

• gobido

Nu är det 1 månad kvar för oss, och det känns jättebra! Just nu känns det som om allt är under kontroll.

kram till alla oktoberbrudar

Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???