• Whiskie

Oktoberbrudar, vart är ni???

Ska gifta mig i oktober och det verkar som om det inte finns så många härinne som har valt samma månad som mig.
    9:de är den stora dagen. Tror att vi har läget under kontroll men man vet ju aldrig.
    Skulle vara roligt att höra hur det går för er andra (om det finns några).

• Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???
  • Thess

Nej jag har inte blivit hippad, men att det planeras vet jag för min m2b har blivirt "informerad". Så nu är jag misstänksam till allting möten på jobbet, inbokade luncher, evenemang som jag ska på...

Vi har valt att ha bar till självkostnads pris med en bartender. Är det någon annan av er som ska ha det och om ja, hur många drinkar kommer ni att erbjuda och vilket pris?

ps. Angående den 2/10 så är det "Love" som har namnsdag..lite långsökt kanske men gulligt tycker jag.

• gobido

Hej
    Katt- solna kyrka är jättefin, varpå dop där förra sommaren. Jag förstår precis känslan att vilja ha farmor och farfar närvarande. Min morfar var präst och när jag var liten ficka sa jag alltid att han skulle viga mig. Nu är han död, men prästen i deras församling på äldre dagar och som begravde båda är den präst som ska viga oss. Så eftersom hon kände båda väl så känns det som om de också är med under vår vigsel.

Konstigt - jag brukar inte vara sentimental men detta är viktigt för mig. Mormor och morfar var/är mina stora förebilder i livet.

• Katt

gobido: exakt så! Anser mig inte vara sentimental heller men när kyrkofrågan kom upp så valde jag med hjärtat denna kyrka mest pga detta med farmor och farfar. Som tur var spelade det ingen roll för min blivande :) !

Stina.P: var i tyskland ska ni? Vi var i Rostock för ett par veckor sedan och inhandlade bland annat det mousserande vin vi ska bjuda på.

• Stina.P

Katt:
    Vi kommer att åka till Puttgarden(eller hur det stavas) och sen köra till Burg. Vi vet inte riktgit var vi ska handla. Blir nog lite i Burg och lite på boardershopen.

Vi vet inte hur mycket och vilka sorter? Ska bestämma det i helgen. Det vi vet är att vi ska ha ett halvtorrt mousserande vin till välkomstdricka, rött vin till huvudrätten(troligtvis ett shiraz eller cabernet-sauvignon) samt lite vitt då vissa gäster inte dricker rött. Till efterrätten ska vi ha ett sött mousserande vin. Till tårtan cognac och likör. Sen har vi det svåra med att beräkna dricka till "gottebordet".......men det löser sig nog. Vilket mousserande vin köpte Ni och var handlade Ni det?

När det gäller möhippa vet jag att det är på gång men vet inte när var hur????? ;)

• Katt

De tre butiker som fanns i hamnområdet hade otroligt dåligt med mousserande viner, vi fick åka in en bit och köpa på stormarknaderna. Vi köpte Freixenet Carta Nevada, har jag för mig!

• marssvalan

Änglar finns Det som såg så mörkt ut i början av veckan har tagit en otrolig vändning. I början av veckan fick jag veta att min tilltänkta sömmerska drabbats av bröstcanser o ska opereras i nästa vecka. Min klänning var givetvis det minsta bekymmret i det hela utan något som jag skyndsamt la till handlingarna för att istället på allra bästa sätt stötta henne ( de senaste åren har hon alltid funnits tillhands för mig när det "krisat" så det var skönt att få vara den som stöttade....) i onsdags fm satt vi och fikade o hade ett "djupt" samtal om hur livet så hastigt kan förändras när hon tyckte att vi behövde ngt roligt att göra istället, dvs. sätta fart med att se till att få min klänning färdig!!! Jag som velat fram o tillbaka om modell,tyg osv bestämde mig hastigt o lustigt och inom loppet av två timmar var tyg, mönster o alla tillbehör inhandlade och sen satte hon fart! Hon har klippt, sytt o donat nästan dygnet runt sen dess och nu i em var jag över och provade klänningen! Helt underbar, sitter som gjuten och precis som jag ville ha den!! Nu återstår "bara" att fålla och brodera på pärlor på framsidan av överdelen, vilket hon ska roa sig med i helgen. Jag är helt stum av beundran inför denna underbara människa som själv bara ruskar på axlarna och hummar om att jag inte ska vara tacksam utan att hon bara tyckte att det var skönt att få något annat att tänka på istället för att "gräva ner sig". Nu återstår bara det angenäma problemet att fundera ut en lämplig "gåva" till henne eftersom hon vägrar att ta emot pengar.... Just nu lutar m2b och jag åt att bjuda henne på en resa när (inte om, vi är obotliga optimister...) hennes behandling är över fram tills dess ska jag se till att "sköta om" henne på allra bästa sätt och finnas tillhands när det blir jobbigt...

• Katt

marssvalan: en resa låter underbart! Kanske med spa tema?

• marssvalan

Var lite inne på "spa-temat", kanske ska se till att följa med själv så hon får lite sällskap

• Katt

Låter väl utmärkt! Härliga behandlingar, lugn och ro i trevligt sällskap! Kan inte bli bättre.

• Ciac

Ska hämta våra ringar nästa vecka o är sååå nyfiken...gör om våra gamla f-ringar samt en helt ny vigselring av "arvegods". Hoppas att man inte blir besviken bara men om så är så är det ju hyfsat gott om tid att göra om dom oxå. Har ni era ringar klara eller på gång?

Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???