• Whiskie

Oktoberbrudar, vart är ni???

Ska gifta mig i oktober och det verkar som om det inte finns så många härinne som har valt samma månad som mig.
    9:de är den stora dagen. Tror att vi har läget under kontroll men man vet ju aldrig.
    Skulle vara roligt att höra hur det går för er andra (om det finns några).

• Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???
  • L i

Våra ringar är också snart klara. Väntar bara på att diamantgrossisten ska komma tillbaka efter sin semester så att smeden kan få våra stenar.

Jag har velat otroligt om min ring, men nu känns allt jättebra!

Är det förresten någon som har en favorit champange att tipsa om? Vi tänkte ta en kväll och "prova ut" bröllopsdagens dryck.

• marssvalan

Hämtade min ring förra veckan och jag är JÄTTENÖJD!!! Vi har en kompis som är guldsmed som har gjort den och jag är fortfarande förvånad över att han lyckades förstå mina förrvirrade o invecklade förklaringar om hur jag ville att den skulle se ut

• Katt

Min vigselring är också klar, även här omgjord med arvegods! Blev så nöjd, vill ha den på mig nu!

• fröken Dammråtta

Vi har iaf beställt våra ringar!
    Nu ´diskuterar vi om vi ska spela in egen utgångsmusik. Vi har möjlighet att göra det i en studio. I så fall ska min M2b spela ocj jag sjunga, funkar det tror ni?
    Det är ingen trad. låt, det kan jag säga....

• gobido

Hej oktoberbrudar.

Jag börjar känna mig lite nervös, fast det mest är under kontroll. Beställde ringarna i lördags, fick reda på idag att allt är klart med båten,och vi ska träffa toastmastern på måndag. Men jag har börjat drömma mardrömmar, bl a att min brudbukett var stor att jag inte kunde bära den.....

• Oktober-04

fröken Dammråtta
    Va nyfiken jag blir, vad skulle det vara för låt ra?? :)

• Fenomena

Nu har vi bestämt oss för en minibröllopsresa i oktober. Det blir en kryssning till Tallinn med mysiga hytter/hotellrum och goda middagar! Jag tror att det kan bli riktigt lyckat. Vi åker förmodligen redan dan efter bröllopet.

Min vigselring är också klar, förhoppningdvis ska vi åka och titta på den om några dagar (annan stad). I samband med det ska vi bestämma gravyr och hur min blivande mans vigselring ska utformas. Spännande! :)

• fröken Dammråtta

oktober04
    Närå, jag tänker inte berätta...
    har nog vänner/släkt som hoppar omkring här också!
    Det är en jazzlåt....
    frågan är väl mer om min M2b:s spelkunskaper duger och om det inte är konstigt att ha musik med sång som utgångsmusik.
    Som ingångsmusik ska vi iallafall ha "Stand by me" (om kantorn godkänner det)

• Tessius

Fick reda på igår att både jag och sambon får våra kläder betalda av våra päron!!! Vilka snälla föräldrar man har! Nu har jag ju redan betalat halva klänningen själv men ändå, helt otroligt snällt!!

• Pa´sHeffaklumpan

Tessius:
    Schyssta päron

Var själv o köpte tyget till min klänning o m2b:s väst häromdagen så nu ska det bara levereras vidare till kompisen som ska sy, spännande!! Sömmerska o jag har redan ägnat x antal timmar till att ändra redan befintligt mönster för att få modellen precis som jag vill! Provsydde i ett hiskeligt tyg i förra veckan, när vi hade skrattat färdigt åt tyget/mönstret kunde vi konstatera att vi lyckats med alla små detaljer

Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???