• Whiskie

Oktoberbrudar, vart är ni???

Ska gifta mig i oktober och det verkar som om det inte finns så många härinne som har valt samma månad som mig.
    9:de är den stora dagen. Tror att vi har läget under kontroll men man vet ju aldrig.
    Skulle vara roligt att höra hur det går för er andra (om det finns några).

• Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???
  • Pa´sHeffaklumpan

Sitter här på jobbet o eftersom det är hur lungt som helst just nu så har jag lite smått börjat fila på vigselprogrammet.
    M2b och jag är dock inte helt överens om psalmerna Han är principiellt emot "omarbetade" texter så han känner inte riktigt för bröllopsversionen av "Den blomster tid..." lutar åt att vi får enas om en annan psalm istället

Var på "provsminkning & håruppsättning" i går kväll, underbart!!! Ville knappt tvätta av det vid läggdags

M2b var nöjd, han hade varit lite småskraj för att det skulle bli "för mycket" - Då är det ju inte "min" Heffaklumpan jag skulle gifta mig med som han uttryckte saken

• Oktober-04

Haha.. min m2b också Heffaklumpen. Blev helt chockad när jag sa att det skulle bli uppsättning med löshår också. Hans ögon stack ut som två kulor. :) "Va?? Men asså, hurdå liksom? Värsta knnöööölen på huvudet eller vad!!??" :D Hehe.. det kommer bli fint.. lugn och fin.. ;)

• Stina.P

Var och betalade bröllopsresan igår. först ska vi klara av bröllopset sen bär det av. Ska bli så skönt att få komma bort ett tag..........
    Annars promenerar jag runt i mina stövletter där hemma för att försöka gå in dom.....;)

• Pa´sHeffaklumpan

Önskar att jag hade löst "skoproblemet" Sprang runt i minst hundra skoaffären (kändes det som iallafall men det var nog bara fyra fem stycken)häromdagen utan att ens vara i närheten av vad jag vill ha på fötterna, får hoppas på bättre tur nu till helgen då det är dags för shoppingrunda igen

Annars är allt rätt lungt just nu, det mesta är förberett o kan inte göras så mycke åt förns vi börjar närma oss, löste ett jäääätteproblem igår - hundvakt
    Hade missat den detaljen, våra vanliga hundvakter är ju bjudna på bröllopet så det kändes lite jobbigt ett tag men igår kväll erbjöd sig en av grannarna att ta hand om de små liven hela helgen så att vi helt kan koncentrera oss på bröllopet - härligt!!!

• Whiskie

Här är det mesta under kontroll. 3 veckor kvar på lördag. Hoppas, hoppas att det blir uppehåll.Sambons lillasyster har kompisar som jobbar på ett tryckeri så de skulle trycka våra festhäften. Guu va skönt att slippa det. Annars är det bara blanddryck och lite snacks som ska köpas. Resten är nog klart. Våra mammor som ska dekorera och duka får väl köpa det som saknas...
    Letar efter någon cape eller nått liknande att ha över klänningen. Det kan ju bli kallt..
    Var hos frissan i lördags. Det blir nog jättefint med den uppsättningen som hon föreslog.
    Sambon ska ju välja ut brudbuketten men han har inte varit i blomsteraffären ännu. Jag börjar bli lite hispig när det gäller den...
    Ringarna ska lämnas in i helgen för gravering.
    Har inte bestämt oss för in- och utgångsmarsch ännu. Prästen hoppas vi få träffa nästa vecka för att gå igenom psalmer osv..

• Katt

Nästa fredag går osa tiden ut. Fortfarande ca 10 som inte svarat.
    Det mesta rullar på.
    Jag är så glad att jag slipper leta skor, avskyr att gå in nya skor! Jag ska ju gifta mig i en nougat färgad dress och insåg att jag hade fyra par skor i rätt färg! :) Och ända har jag inte särsklit mycket skor (hatar som sagt att gå in nya skor) men detta är en färg jag uppenbarligen trivs med och använder mycket!

• Anaurora

Nu är oktober nära...

Lite drygt tre veckor kvar och vi har ännu inte fått klartecken från vår DJ. Hoppas att det kommer snart. Annars är det mesta ordnat. Tårtan beställdes för en vecka sedan, nästa vecka ska klänningen provas och veckan därefter är det dags för provuppsättning. Provsminkningen får eventuellt vänta till sista veckan. Skorna är redan ingångna och underkläderna fixade.

Vi har inte träffat prästen ännu (hon kommer hit nästa vecka) så vi har inte spikat vilka psalmer vi ska ha ännu. Därför ligger vigselprogrammen på is, men festprogrammen är till största delen klara. Ska bara fila lite till på bordsplaceringen...

Just nu har vi fullt upp med annat och det känns som om det är en evighet kvar till den nionde oktober, men det är det ju inte!!! Vi MÅSTE få det sista klart snart.

Snart snart snart är det dags!

• Stina.P

Kom just på att det bara är 15 dagar kvar till jag gifter mig med min älskling.......känns lite overkligt. Efter allt planerande och velande så närmar sig slutmålet.
    Jag har också börjat fundera över vad man ska ha över klänningen..har inte funderat över att det troligt vis kommer att var ganska kyligt....Vad ska Ni ha? Får kolla det idag.....eller imorgon.....
    Stövletterna börjar kännas lite stora...får nog köpa en skön sula att lägga i....

• gobido

Hej Stina P, jag vet bara 15 dagar! känns skrämmande och kul på samma gång.

Nu har min M2B börjat inse att det närmar sig och har börjat stressa på mig, tidigare har det varit tvärtom

Jag ska ha en grå cape i ylle som min farmor gjort och det blir det varmt ska jag nog bara ha en varm sjal.

• Whiskie

Min blivande börjar bli lite hispig. Trodde att han skulle vara lugn fram till i kyrkan men icke... Han är orolig att maten inte ska räcka, vi ska ha buffé, att det inte finns tillräckligt med dryck osv... Men det är faktiskt ltie roligt att höra på honom.. Han är ju värre än jag själv. Nu börjar jag lugna ner mig, då det mesta är under kontroll...
    Har precis bokat hotellnatten på stans lyxhotell Elite Plaza. En gång i livet ska jag bo på ett sånt. Bubbelbadkar och äkta champange...3 veckor kvar...Den 9:de smäller det

Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???