• Whiskie

Oktoberbrudar, vart är ni???

Ska gifta mig i oktober och det verkar som om det inte finns så många härinne som har valt samma månad som mig.
    9:de är den stora dagen. Tror att vi har läget under kontroll men man vet ju aldrig.
    Skulle vara roligt att höra hur det går för er andra (om det finns några).

• Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???
  • Stina.P

Gobido:

Vi fotar oss också efteråt, känns bättre att göra det när vigseln är över för DÅ e man Herr och Fru. Gästerna ska inte klaga på lite väntan.....;) tänk att de blir bjudna på en helkväll med mat, dryck, musik m m. Vi har i o f s fått en hel del påpekanden om olika saker av vänner som inte tycker att vi valt rätt med ex fotograferingen....min kommentar har varit: -Vem e det som giter sig????? (inte otrevligt utan med glimten i ögat)

Är det ingen som kan hjälpa mig med tips till tidsschemat? :(

• Whiskie

Gobido: Det kommer att bli jättebra. Gästerna har ju då tid att mingla runt lite efter en tids sittande i kyrkan
    Vi har inte ens haft tanken på att fotas innan. Det får bli som det blir...
    Vid festlokalen ska vi även ha en trubadur som spelar så de får lite underhållning samtidigt..

• gobido

Hej Stina P.
    Här kommer tidschemat som jag gjorde till en kompis bröllop där jag var toastmaster. Jag vet inte om det kan vara till någon hjälp,
    14.00 vigsel
    15.30 båtresa
    17.00 ankomst och incheckling
    17.30 välkomstdrink
    18.00 middag
    18.10 välkomstskål
    18.15 Inledning och praktiska detaljer
    18.20 förrätt
    18.30 tal 1
    18.40 tal 2
    18.50 Utplockning av förrätt
    18.50 Sång
    19.00 tal 3
    19.20 tal 4
    19.30 Varmrätt
    20.00 tal 5
    20.10 tal 6
    ev sång
    20.30 tal 7
    20.45 Utdukning
    20.55 telegram
    21.05 tal 8
    21.10 Dessert
    tal 9
    tal 10
    22.00 Tacktal
    22.30 Kaffe och tårta
    22.45 tal 11
    vienervals
    01.00 vickning

• Stina.P

Gobido:
    Tack, lite vägledning ger det. Hoppas dock inte på att vi får så många tal...........har vi inte tid med för vi vill dansa.....;)

• Stina.P

Nu e jag hippad....hade en helt underbar dag. Jag fullkomligt älskar mina vänner som visar att de känner mig och kan planera en dag som är så mycket jag..... Nu har man ett orosmoment mindre och kan fokusera på bröllopsfixningen.

• Les

Vi har delat upp fotograferingen. Innan vigseln jag vi allihop fotas. 4 barn och 4 vuxna, sen är vigseln och sen efter det så fotas jag och min man (som han är då :O) )
    Då är vi Herr och Fru på fotona men gästerna behöver inte vänta så länge. Dessutom är inte barnen så trötta på bilderna.

• Ciac

Vi valde att fota oss innan pga att vi inte gifter oss förrän kl.17. Men "guben" får inte se mej förrän hos fotografen så lite kul blir det ju ändå. Men visst lite orolig är jag över att man är superspänd o nervös så att inte korten blir bra.Men, men vad göra..ngt kort måste ju bli bra, eller??

• Ciac

Oh, glömde en sak...syrran gjorde en provuppsättning av min frisyr idag. Det blev precis som jag hade tänkt mig...vad glad man blir då! Ibland har man ju en bild i huvudet men när man provar så blir det pannkaka....Jag kommer att bli såå fin om jag får skryta med mig själv!?

• Stina.P

I torsdags var jag med min klänning hos sömmerskan.......vi bestämde att den skulle sys in.......nu är jag orolig för att jag inte kommer att komma i den.......Får väl leva på vatten och bröd ;) fram tills den 2:e oktober. Igår satt vi med bordsplaceringen och försökte reda i det men det var inte lätt kan jag säga........ På lördag ska vi träffa prästen i kyrkan och öva tillsammans med övriga aktuella deltagare.
    Det börjar dra ihop sig och man har fortfarande inte koll på allt.....det får man nog inte....

• Oktober-04

Ciac - härligt! Själv testade jag smink och hår i fredags och plötsligt undrade jag om inte det roligaste på hela dagen blir förmiddagen när man ompysslad och toksnygg.. ;) Nära, men det ska verkligen bli roligt.

Stina.P - sydde in min för nästan en månad sen, får hämta klänningen den 20/9! Skitlångt bort. Är också lite småorolig om jag kommer i den... men så mycket kanske vi inte tog in? Äh.. kommer inte ihåg.

Bordsplacering och festprogram samt vigselprogram har vi inte gjort än, har bara samlat info till det.

Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???