• Whiskie

Oktoberbrudar, vart är ni???

Ska gifta mig i oktober och det verkar som om det inte finns så många härinne som har valt samma månad som mig.
    9:de är den stora dagen. Tror att vi har läget under kontroll men man vet ju aldrig.
    Skulle vara roligt att höra hur det går för er andra (om det finns några).

• Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???
  • Stina.P

Oktober-04:

Jag har haft väldigt lite att göra på jobb och har därav hunnit få ihop det mesta gällande vigsel- och festprogram. Jag är lite av en kontrollfreek så för mig är det bra att ha så mycket som möjligt gjort för att inte kollapsa dagarna innan bröllopet.

• Pa´sHeffaklumpan

oktober-04:
    I branchregistret här på BT finns två webbsidor till orkestrar som är verksamma i hela landet, tänkte om du ville kolla upp......

Oj vad duktiga alla är Måste nog sätta igång att iallafall börja planera vigselprogammet/festprogrammet - bordsplacering ska vi inte ha så den biten "slipper" jag

• fröken Dammråtta

Oj oj, mannen kompis ringde och bokade tid så att jag nu vet när hans Svensexa blir....... Nu ska här hållas tyst!
    Men å andra sidan kan man ju tänka sig Möhippan närma sig också!

• Oktober-04

Stina.P - skönt att få det gjort! Du stressade mig lite dock så jag sprang iväg med kompisen efter jobbet till NK och köpte pappret i alla fall, till fest- vigsel och placeringsgkort. Inte så mycket bättre egentligen, men nu har jag pappret hemma i alla fall... :D

Pa´sHeffaklumpan - tack, jag kollar nog där. Vet inte om jag mäktar med en grej till (och hålla hemligt) men det vore ju SÅÅÅÅÅ roligt.

• Oktober-04

Spännande med svensexa, har inte hört något om det eller möhippa... Vet inte om jag ska pusta ut = att det inte blir något, eller om alla är väldigt hemliga.

• Oktober-04

Men... 1 000 inlägg från mig - sorry!

Hur har det varit för er andra? Har ni haft möhippa/svensexa än? Eller vet ni om det ena eller andra är planerat?

• Pa´sHeffaklumpan

Möhippa i klassisk bemärkelse var på "G" men eftersom jag sagt till m2b att jag inte ville bli "hippad" så lyckades han avstyra alla "bus" när dom hörde av sig till honom, nu planerar kompisarna en "stillsam" em med spa o middag istället - mera i min stil, börjar bli "gammal"

M2b känner på samma sätt som mig vad det gäller ev svensexa så han har förekommit sina polare och bjudit ut dom på middag istället

Gu´såååååå tråkiga vi är

• Tessius

Det börjar röra på sig här, har väl det mesta under hyfsat bra kontroll nu! Jag har sagt att jag inte vill ha nån möhippa. Jag jobbar oerhört mycket nu och hade överhuvudtaget inte orkat med en massa galna upptåg! Mamma förstår mig, så det blir nog bara att ett gäng tjejer går ut och äter eller nåt liknande!

• Ciac

Vårt bröllop är "hemligt" så än så länge är det bara familjen som vet, så nån möhippa lär det nog inte bli eftersom ingen vet.

• Whiskie

Nu på morgonen har jag skrivit ut framsidorna till festhäftet. Det blir även placeringskort.
    Igår var vi i festlokalen och ställde ut borden så som vi tänkt oss. Det blir jättebra med 4 tungor från honnörsbordet.
    Möhippa, ja, min blivandes lillasyster som även är toastmadame bjöd in sig själv och pojkvännen på middag nästa fredag. Det brukar hon aldrig göra, i alla fall inte så långt i förväg så jag får nog vara ltie beredd. Hon jobbar ju annars heger men hon är ledig hela den helgen så man vet aldrig
    Idag ska jag ringa cateringen och beställa maten. Det blir buffé för 65 personer. Idag går Osa ut så nu kan man börja med den stora planeringen.
    Kantorn ringde ju i fredags. Har nästan bestämt oss för ingångsmarsch men ut vill vi ha något som sticker ut lite. Ingen vanlig. Nån som har förslag?? En kompis till mig gick ut till "Rosa Pantern"

Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???