• Whiskie

Oktoberbrudar, vart är ni???

Ska gifta mig i oktober och det verkar som om det inte finns så många härinne som har valt samma månad som mig.
    9:de är den stora dagen. Tror att vi har läget under kontroll men man vet ju aldrig.
    Skulle vara roligt att höra hur det går för er andra (om det finns några).

• Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???
  • Oktoberbride

Thess: Vad är en bandelero?
    Jag hade tänkt att ha en stor vit pläd att svepa in mig i från kyrkan och mellan fototagningarna om det är kallt..
    Sen borde man väl införskaffa ett vitt paraply också?

• Ciac

Vi har bokat träff med vår präst d.1/9,och har ingen aning om vilka psalmer vi ska ha.Men det kan säkert han hjälpa oss med, är bara det att han sjunger så fruktansvärt illa.. Sjunger inte bättre själv tyvärr...annars tycker jag att det mesta flyter på, har nog ordnat med det mesta.Har semester några veckor nu så tänkte ordna de sista detaljerna.

• Oktober-04

Vi bor inte i stan där vi ska gifta oss, försöker boka tid med vår präst (som tycker att det är alldeles för tidigt) eftersom vi är dåligt insatta på hur det går till i kyrkan. Vi har också tänkt att ha ganska mycket musik, men vet inte riktigt hur man ordnar med det - vad som är ok eller inte.

Dock kan prästen inte träffa oss på helgerna! Var inte det lustigt? Typ trodde att det var då de jobbade... ;)

• Thess

Oktoberbride: Vet inte om jag stavat det helt rätt...men jag ska ha en axelbandslös klänning och den här "bandeleron" ska sitta runt axlarna (kanske inte så värmande) i kyrkan och till festen tar jag bort den. Påminner lite om "kavajen" som manen bär vid flamenco, tror jag...

Sen har jag köpt en jättefin röd sammets kavaj som jag tänkte ha om det blir allt för kallt.

• Fenomena

Bolero tror jag det kallas. :)

• gobido

Hej alla oktoberbrudar

Den 2 oktober är det dags, känns rätt stressigt. Håller på att diskutera hur vi ska göra med transport från kyrkan till festlokalen, båt känns lite riskabelt om det blir dåligt väder, buss känns lite tråkigt.

Tess- var hittade du din röda sammetskavaj, det lät jättefint!

• Thess

Bolero det stämmer nog

Gobido: Vad kul att hör att det är en till som ska gifta sig 2 okt. Håller med om att det känns pirrigt och jag som tyckte att vi hade koll på allt inser att det är några fler saker som ska fixas. Var ska ni gifta er?
    Jag köpte faktiskt min "Tiger" kavaj på Vingåkers Outlet, den är verkligen jättefin .

• gobido

Hej Tess, tack för tipset.
    Vi ska gifta oss i Sollentuna eftersom jag är därifrån och sen ha fest på Cedergrenska tornet.

• Stina.P

Undra hur många vi är som gifter oss den 2:e oktober? Jag trodde inte att det skulle vara så många men det verkar ändå vara några stycken här inne på BT.....:)

• Katt

gobido : vilken kyrka gifter ni er i? Sollentuna Kyrka eller? Bor själv i Sollentuna men vi kommer gifta oss i Solna Kyrka.

Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???