• Whiskie

Oktoberbrudar, vart är ni???

Ska gifta mig i oktober och det verkar som om det inte finns så många härinne som har valt samma månad som mig.
    9:de är den stora dagen. Tror att vi har läget under kontroll men man vet ju aldrig.
    Skulle vara roligt att höra hur det går för er andra (om det finns några).

• Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???
  • Helen_S

Vi gifter oss den 23:e, kyrka,festlokal o band är bokat,ringen färdig,hindersprövning inlämnad,inbjudningarna på väg..... Bara resten kvar I början på augusti ska jag o min sömmerska (min bästa väninna) ta itu med klänningen, bara att bestämma modell *suck*

• fröken Dammråtta

jag har åtminstone hämtat hem hindersprövningen och fyllt i det mesta. Få se när den blir ivägskickad.....
    Ska ha en träff med vår toastmadame i helgen. Tillsammans med ett par flaskor vin blir vi säkert kreativa.....
    Har även tänkt att prata med en god vän som är ett under av ideér när det gäller att dekorera borden!

• Whiskie

Hindersprövningen är redan klar. Skönt att nått mer är färdigt. Tycker att det kommer mer och mer saker som ska göras, håller ni inte med?? Men man kommer på en del och får väldigt mycket bra tips här på BT om vad man kan göra.
    Vi bestämde oss för att överlämna hela festen till våra två toastmadames. De har iofs fått reda på ett ungefär hur vi vill ha det, sen får det bli en överraskning för oss. Våra mammor ska ta hand om dekoration av bord och lokal. Skönt att slippa det.
    Just nu är mitt dilemma, skor.. Ska iväg på 4 veckors semester den 2/8 så jag känner att mina kläder bör vara klara innan dess. När man kommer hem igen så är det ju bara 1,5 månad kvar... öhh
    Hur går det för er andra??

• fröken Dammråtta

Mina kläder är färdiga sånär som underkläderna.
    mannens kläder är inte ens påtänkta än!
    Vi planerar dock att han ska ha en snygg kostym som han redan äger, då är det bara skor, skjorta och slips som fattas honom!
    Vi diskuterar även kläder med våra barn. Dottern som är 16 är naturligtvis helt på det klara med vad hon ska ha på sig och det är sååå snyggt! De yngre pojkarna får också bestämma själva. Skulle aldrig komma på tanken att tvinga på dem skjorta och slips för att jag vill det. Nej, så länge som de tycker att de är ursnygga i tenniströja, rena och hela jeans och fräscha tennisskor får de ha det! Jag vill att alla ska känna sig komfortabla i vad de har på sig. ( Detta gäller alla utom mannen som också gärna skulle ha jenas och tenniströja, men inte på sitt eget bröllop)

• L i

Ju mer man hänger på BT, ju mer kommer man på att göra ...

Just nu har vi problem med hindersprövningen. Vi skulle först ha gift oss den 2/10 och beställde hindersprövningen direkt när vi bokat vigseln. Nu hinner hp gå ut tills vi ska gifta oss den 30:e. Jag undrar om det går att beställa en ny hp fast man redan har en giltig? Annars blir det himla snärjigt sista veckan före bröllopet . Jo, jag vet att jag borde fråga skatteverket men jag har inte orkat ta tag i den biten ännu.

Igår köpte jag några kallor för att se vad jag tycker om färgen och så provade jag ungefär en miljard bh:ar *puh*.

• Ciac

Fick min hp idag...lämnade den i tisdags, snacka om snabba ryck ibland.
    Nu måste vi bara bestämma vad vi ska ha för efternamn, lutar åt att han tar mitt efternamn men det får han bestämma själv. Vill inte påverka hans beslut.

• BoboiLondon

16e oktober!!!!

Kanns som om laget ar under kontroll an sa lange. Har bokat kyrka, festlokal, bestallt blommor, frisor, hotell for brollopsnatten, band osv. Har just traffat prasten och velar som mest over musik i kyrkan.

Har ett Svenskt-Engelskt brollop med ca 30 gaster fran vardera landet.

Temat blir hostigt med morkgrona dukar, vitt porslin och dekorationer i form av hostlov, ronnbar och kottar. Bra ide med skal med applen!

Klanningen ar ivory med genomskinliga trumpet-armar. Ringen hamtar jag idag!!! Och hp haller jag som bast pa att fixa. (Ar lite invecklat eftersom vi inte bor i Sverige och det ar dyrt att ringa...)

Verkar vara gott om tid, men samtidigt fullkomligt rusar dagarna forbi och vi har ambitiosa planer nar det galler program for kyrka och fest och lekar/underhallning...hoppas att allt ska hinnas med utan att det blir alltfor stressigt. Det ar ju trots allt meningen att det ska vara roligt och festligt...

Bobo

• Whiskie

Har äntligen hittat underkläder till min halterneck-klänning. Det blir inget jätte fancy, men man kan ju köpa en fin negligé? eller hur det nu stavas, och byta om på hotellrummet....
    I helgen blir det inköp av slöja, handskar, kanske tiara. Jag har kort hår så jag vet inte riktigt hur jag vill ha min frisyr men en tiara och slöja kanske kan vara fint ??.
    Sen ska jag köpa papper till festhäften och till risstrutarna som vi ska dela ut vid kyrkan. Som sagt, semestern börjar om 2 veckor och sträcker sig till 30/8 så det är skönt om vi kan göra så mycket som möjligt innan.
    Tårtan ska vi boka idag. Vet inte riktigt vilken fyllning, vaniljkräm och sylt eller vaniljkräm och chokladmousse, vad tycker ni?? En granne till svärmor gör tårtor och hon ska göra våran. 4 våningar blir det...

• Helen_S

Klänningstyget inköpt!!! Blir ingen vit brud här inte utan jag föll tillslut för vinröd duchess - sååååå vackert!!! Den blivande får en matchande väst till sin kostym helt enligt hans önskemål! Bara kvar att bestämma modell Ska väl inte vara så svårt egentligen, är nog rätt klar över vad jag vill ha - gäller bara att hitta ett bra mönster som vi kan utgå ifrån....

• svanprinsessan

Vi gifter oss den 22 oktober kl.12.
    Präst / kyrka / solist bokad samt hotellweekend i Sthlm . Vi kommer NOG att ha ett litet bröllop. Ingen vet något ännu (hoppas jag....). Barnen och mor & far föräldrar kommer bjudas (kvällen innan)Direkt efter vigseln smiter vi iväg till sthlm för en helg för oss själva...
    Vet fortfarande inte vad jag skall ha för klänning......

Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???