• Whiskie

Oktoberbrudar, vart är ni???

Ska gifta mig i oktober och det verkar som om det inte finns så många härinne som har valt samma månad som mig.
    9:de är den stora dagen. Tror att vi har läget under kontroll men man vet ju aldrig.
    Skulle vara roligt att höra hur det går för er andra (om det finns några).

• Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???
  • Whiskie

Min blivande friade på min 30 års fest. Lite överrumplad. Han hade redan köpt ring, helt underbar
    Har ni några bilder på era klänningar som ni har bestämt er för. Här är min, hänger hos mor och far...hi
    www.sinceritybridal.com/2004/2981.htm

• Carmencita

Gifter oss på Jamaica den 25 oktober, resan bokad, kläder inköpta, det som fattas är ringen. Min klänning är en underbar strapless informal från MoriLee med lite glitter och ett kort litet släp.
    Min blivande ska ha kläder i vitt linne från Bruuns Bazaar (tunika m kort ärm och långbyxor). Det blir en intim affär med bara vi två, först ceremonin, sedan champagne och bröllosptårta, fotografering, solnedgång och lyxig middag.

Vi gör en längre resa med första stopp Miami några dagar, sedan en vecka Saint Lucia och till sist tio dagar på en resort på Jamaica. Gud vad jag längtar!!!

Men, nu blir det blixtbröllop på rådhuset nästa lördag också, för att klara av en del juridiska formaliteter inför vår utlandsflytt i slutet av juli (bokade rådhuset och lämnade in hindersprövning igår). Kommer att ha finkläder och lite blombukett då. Annars räknar vi vigselceremonin på Jamaica som "den riktiga" där vi blir man och fru och jag får min vigselring. Kommer att se på rådhusbesöket som något praktiskt vi ska göra och inte romantiskt. Kommer inte heller att berätta om rådhusbesöket för någon, då vi vill att Jamaica ska vara "vår grej".

• Mie

Vi gifter oss den 30 oktober! En hel del är redan fixat, och nu ska jag börja tillverka inbjudningskorten.
    Och igår hittade jag skor till bröllopet, vita stövlar! Nu ska jag bara gå in dem, får ju göra det inomhus, så de inte blir smutsiga....

Lycka till alla oktoberbrudar!

• Fenomena

Här är en oktoberbrud till!
    Den andra slår jag och fästmannen till. *längtar*
    Har fixat: kyrka, festvåning inklusive personal, frisör/makeup, klänning, skor till båda, tiara, frack, örhängen, underkläder, inbjudningar (skickade), sånger och solister, sått blommor till bordsdekorationer, bröllopsnatt (present från kära familjen), fotograf, tillfrågat tärna och marskalk, beställt ringar mm.

Ska fixa: meny, vigselprogram, festprogam, mp3:or till festen, prata med florist (ska göra bukett och coursage själv), klänning till tärna, möte med toastmasters, sy klart brudväska, prata med prästen, eventuellt minibröllopsresa mm.

Jag vill gärna ha tips på hur man gör det mesta av hösttemat, tex i dekoration av festlokalen!

• Jennybaby

Hej igen.
    Vi ger oss ut i skog och mars två dagar innan. Vi samlar löv, mossa, rönnbär, nypon, kastanjer... På borden kommer vi att underst lägga vit duk. Ovanpå ska det ligga en grön löpare. På denna gröna löpare lägger vi sen det vi samlat ihop. Med jämna mellanrum kommer det att stå arrangemang av blockljus i gult, orange och rött. Runt servetterna kommer vi att linda en girlang av rönnbär och här träs också placeringskortet. Här ska också en liten personlig hälsning skrivas till var och en. Äpplen kommer vi att lägga i en tunna som ligger ner. Den kommer att placeras uppe på scen. Ja, man kan göra massor.

• Oktoberbride

Whiskey: Här har du en oktoberbrutta till ;)
    Den 16:e nu i år gifter jag mig med min älskade Micke i Vaxholms kyrka.
    Festen ska hållas på Hembyggdsgården i Vaxholm.

Bröllopsnatten på Vaxholmshotell.

Färgtema: Höst (guld, rött, höstgrön, orange, champangefärg)

Bild på min bukett som är i temafärgerna www.carlsonochblom.se/rundblomma4.html

Dukning: Vita linnedukar, guldgula samt höströda löpare som ska ligga tvärs över borden (så att de två som sitter mitt emot varandra har sina tallrikar, glas mm. på varsin del av löparen.. alltså löparna ligger lodrätt, förstår du? :) )
    Silverkandliabrar, höstlöv och rönnbär som dekoration..

Ingångsmusik i kyrkan: Gotländsk brudmarsch
    Utgångsmusik: SoundTracket till MeetJoeBlack (jättehärlig version av "somewhere over the rainbow" kombinerad med "what a wondeful world")

Så långt har vi kommit :)

• Stina.P

Låter som oktoberbrudarna har läget under kontroll.

Fenomena: Jag tycker att korgar med äpplen kan vara en vacker deckoration kanske inte som bordsdekoration men på något serveringsbord eller dyl.
    Frukter i rött orange och gult.
    Krus i vilka man sätter grenar med höstlöv, lite beroende på färgskiftningarna.

Lycka till!

• Katt

Vi kommer dekorera med framförallt ljus och murgröna (ska även ha det i håret). Murgrönan går även igen i inbjudan, tackkort och vigselprogram.

• Vilgotha

Gifter mig den 23:e oktober!!
    Kl 17.30 i en liten, liten kyrka. Tänkt att bara familjen ska vara med i kyrkan och hoppas folk respekterar det. Vill ha det sent så det är mörkt och ha levande ljus.
    Efteråt har vi bröllopsfest för släkt och vänner, som kommer att veta att de bjuds till bröllopsfest.
    Klänning, kyrka, lokal och frisör är bokad. Papper till hindersprövning har kommit.
    Börjat titta på blommor, vill ha höstfärger, funderar på orange calla och gul-orange-röda rosor.

Längtar...

Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???