• Whiskie

Oktoberbrudar, vart är ni???

Ska gifta mig i oktober och det verkar som om det inte finns så många härinne som har valt samma månad som mig.
    9:de är den stora dagen. Tror att vi har läget under kontroll men man vet ju aldrig.
    Skulle vara roligt att höra hur det går för er andra (om det finns några).

• Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???
  • Katt

Vi gifter oss 23:e. Vi ska sätta os smed inbjudningarna nu i helgen. När skickar ni ut era? Tänkte att våra skulle komma iväg i slutet av juli med svar 23 september.
    kjolen är inköpt och nu ska jag bara försöka få tagpå min sömmerska för att titta på mönstret till toppen.
    Var, hur och så gifter ni er?

• L i

Vi gifter oss också i oktober. Ska dock ha ett litet hemligt borgerligt smit-i-väg-bröllop utan barn, släkt eller vänner .

Vi övernattar på lyxhotell och har sedan fest för de närmaste när vi kommer hem dagen efter (vi bjuder till födelsedagskalas).

Alltså: Ingen "riktig" brudklänning och sådant. Jag ska sy upp en tror jag. Middagen förbereder vi själva i förväg.

Dock ska jag fixa hår och make och dricka en massa champange och äta bröllopstårta så det kommer att bli väldigt trevligt iaf!

Har ni några tips på fina höstblommor att göra bukett och dekorera tårtan med?

• Jennybaby

Hej !
    Jag gifter mig den 2 oktober. Inbjudningarna är utskickade. Vi ar sista osa datum sista augusti. Vi är väldigt långt framme, vilket känns jättebra. Kläder är färdiga, maten är färdig, skall bara provätas. Toastmaster och toastmadam kämpar med planeringen för högtryck. Frisör, kyrka, präst, lokal, innehåll till festprogram, ringar, hotell, transport är färdigt. Ska skicka iväg hindersprövningen idag. Känns jättebra. Jobbar med bordsdekorationen nu...

• Whiskie

Känns som om vi har det mesta under kontroll. Kyrka, lokal, mat, tårta är bokat. På semestern ska vi till Tyskland och köpa öl, vin mm. Klänningen och ringen är inköpt. Vi skickade iväg vära inbjudningar i maj med osa 1 månad innan. Det kommer ju gäster från Finland och de behöver säkert lite mer tid att planera resa osv.
    En kompis till oss fixar transport. Tärnan och bestman utsedda. Våra två toastmadames ska vi träffa idag för en liten planering.De vill ha lite hjälp med hur vi vill ha det.. Hindersprövningen har vi redan fått. Festhäftet håller vi på med.
    Hotell funderar vi fortfarande på. Fotograf blir min blivandes pappa som har det som yrke. Hår och make-up är bokat.

Oj då, det är visst ganska mycket som är fixat, men det väntar nog ännu mer saker, sånt man inte kanske har tänkt på

• Katt

Kyrka och lokal är bokat och klart. Vi gifter oss kl två och har sedan mottagning i en mysig lokal precis bredvid med bubbel, chokladdoppad frukt, praliner och VÄLDIGT speciella tårtor! Till det mer bubbel och kaffe. Sen ordnar svärmor en middag på kvällen för långresande släktingar, oss och vår tärna + marsalk med respektive. Precis lagom. 28:e åker vi till Brasilien i tre veckor, ska bli underbart!
    Håret görs av min tärna. Sminkar gör jag själv. Min blivandes kostym är köpt (på mellandagsrean), skjorta ska köpas och slips sys upp i samma tyg som min topp och kjol. Thaisiden i ljus nougat.
    Mitt stora problem är vad jag ska ha för blomma i handen. Vill ha en annorlunda och helst vit, några tips?

• Whiskie

Vi har vigseln kl 16. Därefter fest med buffé. Vi ska fotas efter vigseln så under tiden får gästerna en fördrink och snittar. De ska få skriva i gästboken och bli fotade.
    Vi gör troligen en miniresa till Glasgow. Det är ju väldigt billigt att flyga från Gbg dit med Ryan Air. Brasilien låter ju inte helt fel. Får bli en längre resa nästa år istället

• Katt

Vilka solosånger ska ni ha? Vi ska ha "Jag ger dig min morgon" och något mer men vad?
    Vi kan förhoppningsvis få ihop en "kör" på tre killar och tre tjejer men vad ska de sjunga?

• Whiskie

Vi har inte kommit så långt med vad vi ska ha för musik. Men troligen blir det två killar som ska ta hand om solosången. En spelar piano och den andra sjunger.

• okt_brud

Vi gifter oss också den 2:e oktober kl 16:00! Endel av er verkar ha kommit mycket långt med era planer.
    Vi har i alla fall bokat kyrka, präst, festlokal, cateringfirma, fotograf, frisör samt bröllopsresan till Maderia! Håller på med inbjudningskort som vi skall skicka i slutet av juli och osa i slutet av augusti. Kläderna kommer vi hyra och det är klart sedan länge (skönt!). Vi försöker nu få till ett tillfälle att fråga de som vi önskar som toastmasters om de vill hjälpa oss, det är lite stressande att det ännu inte är klart! Ingen vet om att vi skall gifta oss förutom familj samt närmsta vänner, det skall vara hemligt tills inbjudan kommer ut.

Det är dock mycket mer kvar att göra.. skall i eftermiddag börja skriva på en "att-göra-lista".

Lycka till med era fortsätta förberedelser.

• Stina.P

Bröllop den 2:e oktober här. Planeringen är i full gång. Har varit avstannad de senaste veckorna men är nu åter igång. Min klänning är inköpt samt underkläder. Har även köpt en del bordsdekorationer. Bokning av smink, frisör,kyrka, präst, solist(en solosång klar), festlokal, kock, serveringspersonal, linnedukar, band(till festen), fotograf och design på vigselring är klart.
    Inbjudningarna håller jag på att klippa och klistra, beräknas skickas ut i nästa vecka.
    Kvar att ordna med är florist, transport från kyrkan till festlokalen, proväta menyn, beräkna och inhandla dricka, fixa näbbkläder(tre klänningar och en kostym), skor till brud, tillverkning av vigselring, kantor, hindersprövning,tårta, brölllpsresa och säkert en massa annat.....

Oj vad långt det blev!

Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???