• Whiskie

Oktoberbrudar, vart är ni???

Ska gifta mig i oktober och det verkar som om det inte finns så många härinne som har valt samma månad som mig.
    9:de är den stora dagen. Tror att vi har läget under kontroll men man vet ju aldrig.
    Skulle vara roligt att höra hur det går för er andra (om det finns några).

• Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???
  • fröken Dammråtta

Det verkar som om vi fastnar på samma fråga flera av oss.
    Har verkligen problem med valet av psalm.
    Undra om "Du vet väl om att du är värdefull" är en psalm? Den är ju faktist väldigt fin......

• okt_brud

I den nya psalmboken som kommit ut för bara något år sedan har flera sånger blivit psalmer. Du vet väl om att du är värdefull är just en sådan psalm. Rekommenderar er som är osäkra på vilka psalmer ni skall ha att titta i en psalmbok, det finns register vilka ger förslag på vilka psalmer som kan passa vid ett bröllop. Det finns ett 10-tal som hör till de kategorierna och annars kan man ta en annan en psalm man tycker ha fin text. Om jag inte missminner mig finns det psalmer till kategorin med nummer 82-84, 410-41 mfl.
    Lycka till!

• Stina.P

Kan bara instämma med Er att psalmerna är ett litet bekymmer. Man vill gärna ha någon psalm som folk känner igen och kan sjunga med i. Vet någon om man kan kolla psalmer på nätet?
    Sen har jag sett här på BT att någon av sommarpsalmerna "Den blomstertid eller En vänlig grönskas.." finns med bröllopstext. Någon som vet vilka nummer dessa psalmer har?

• Fenomena

Jag vill ha Härlig är jorden, den är väldigt vacker. Till den andra får vi väl ta nån av bröllopspsalmerna, även om vi + gäster inte kan dem så bra.

• Oktober-04

Hej! Har precis kommit tillbaka från semestern, hur går det för alla oktoberbrudar?

Har varit coollugn hela semestern/sommaren och inte tänkt så mycket på det, så i måndags sa mtb att det var 2 månader exakt kvar. Å herregud. Stressad och nervös plötsligt... Gaaah! :)

• Oktober-04

Fenomena, vi ska åka till Milano ett par dagar efter vigseln. Vi satsade på en stad när det var lite höstigt och man behövde åka lite längre för värme. Dock funderade vi faktiskt på Palma ett tag.. :) Men av olika skäl blev det Milano.

Själv har jag (hoppsan vi;) ) också fastnat på psalmer. Bra idé med att köpa ny psalmbok mer fler alterantiv.

Har fortfarande inte lyckats boka in frisör dock. :( Har blivit diverse problem på vägen, nu har jag bland annat ett alternativ där det är en frisörelev på salongen som kan göra det, men.. vet inte vad jag tycker om det? Skulle ni ha tyckt att det var ok? Blir ju billigare förstås, men priset är inte avhängigt alls egentligen.

• marssvalan

Är lite ledsen idag.... Min sömmerska (som är lite av en extra mamma) har precis fått veta att hon har bröstcanser och ska opereras nästa vecka. Att hon kanske inte hinner/orkar hjälpa mig att sy min klänning är en bisak i det hela som säkert går att lösa på annat sätt - har ju all tid i världen på mig, drygt två månader.... Känns som om bröllopsplanerna får ligga lite på is ett för min del och all koncentration o engagemang istället läggas på min vän istället. Skönt att vi har full koll på allt och att det mesta är klappat o klart så att jag helhjärtat kan stödja min vän den närmaste tiden.

• Katt

marssvalan: tänker på dig och din vän. Allt annat ordnar sig alltid, det viktigaste är att finnas där för henne nu.

• Stina.P

Marssvalan: Skickar en kram till Dig. Du ska se att allt löser sig. Tänker på dig och Din vän.

• Thess

Hej Oktober "brudar"!

Jättekul att det finns några till som valt denna månad, det känns på något sätt tryggt och skönt att veta att det finns fler "där ute" för nu börjar det närma sig.

Psalmer har vi inte kommit till ännu (har inte träffat prästen heller). Har ni gjort det?

Själv håller jag på med festen för fullt och vänder och vrider på allt. Vi ska bl a ha en bar till självkostnadspris med en bartender. Hur många drinkar är det rimligt att gästerna kan köpa där? Kom gärna med synpunkter och tips.

Ps. Tips om det är kallt på bröllopsdagen jag har hyrt en bandelero...

Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???