• Whiskie

Oktoberbrudar, vart är ni???

Ska gifta mig i oktober och det verkar som om det inte finns så många härinne som har valt samma månad som mig.
    9:de är den stora dagen. Tror att vi har läget under kontroll men man vet ju aldrig.
    Skulle vara roligt att höra hur det går för er andra (om det finns några).

• Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???
  • Stina.P

Inbjudningarna klara efter mycket klistrande och vikande. Besked från gästerna kommer pö om pö. Alltid lika skoj att få reda på att fler tackat ja.

Håller på att dona med bröllopsresan.......
    M2B tror inte att det blir någon resa men jag ska ordna och bjuda honom på den...kul med överraskningar.......Håller på med festprogrammet och presentationen av gästerna samt oss själva.
    Fick reda på att min beställda stövletter kommit. Inväntar nu halsband och trosor. Bokat träff med prästen. Så vårt bröllopsplanerande rullar på...... på.........

• Ciac

Sitter här framför datorn med mina skor på mej...dom kommer att vara perfekta på bröllopsdagen, går med dom lite varje dag redan....
    Har ni bestämt o bokat vad ni ska äta än? Är fortfarande velig hit o dit med vad jag ska ha o från vem jag ska ta maten ifrån.

• fröken Dammråtta

Jag har också använt mina skor idag. Det kommer att behövas tillvänjning........
    Det största problemet just nu är att jag har två helt underbara klänningar som jag inte kan välja emellan.......

• Stina.P

Jag kommer inte att hämta mina stövletter förrän en månad innan bröllopet men jag hoppas att jag hinner gå in dem....kommer väl att sova med dem på.......hahahahahaa

Vi har inte riktigt bestämt menyn än men till förrätt blir det något italienskt med parmaskina, huvudrätt oxfilé och efterrätt något med hallon i. Vin vet vi inte än men en resa till Tyskland lär det bli.

Bröllopsresan blir ett knepande och knopande men det ska nog bli bra tillslut.

• Fenomena

Jag nyfiken på var ni oktoberpar ska åka på bröllopsresa!

Vi hade tänkt vänta med resa till vi hade sparat ihop till en resa till värmen. Fast nu har vi insett att det skulle vara mysigt att åka bort några dagar i alla fall. Så jag vill gärna ha förslag på nåt mysigt och billigt!

• Katt

Vi ska tre veckor till Brasilien! Åker tre dagar efter vigseln.
    Fenomena: var bor ni? Själv älskar jag Helsingfors, underbar stad. Eller så skulle jag bara ta in på något mysigt pensionat. Vet jag var du bor är det enklare att tipsa!

• Ciac

Vi har inte råd med bröllopsresa, men vi ska försöka spara så vi kan åka nästa år kanske.

• Helen_S

Jag har precis varit hos min sömmerska, trodde att jag hade bestämt mig för modell men så råkade jag bläddra i en mönster tidning och hittade ytterligare tre modeller som var jätttefina Tur att jag inte behöver bestämma mig ännu på ett par veckor....
    Bröllopsresa?? om jag det visste... Den blivande maken planerar o jag får ingenting veta, förutom att vi åker på måndagen efter bröllopet och blir borta 10-14 dagar Nyfiken så det förslår!!

• Stina.P

Vår resa kommer troligtvis att gå till USA. Vi var i Thailand över jul/nyår och på Sardinien i maj så jag tänkte att vi inte behövde sol och bad utan lite puls.......därav USA.

• Fenomena

Katt!
    Vi bor i Uppsala, så det är nära till Stockholm om man vill åka på kryssningar. En vän till mig har tipsat om prisvärd kryssningar till Tallinn, som vi har undersökt. Vi kan också tänka oss ett par dagar på något mysigt och prisvärt ställe i sverige.

Vi har även kollat upp Ryan Airs resor till exv Skottland, men det blir ju lite dyrare med hotell och bilhyra. Tanken är ju en billig miniresa nu, och att sen spara till drömresan. :)

Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???