• Whiskie

Oktoberbrudar, vart är ni???

Ska gifta mig i oktober och det verkar som om det inte finns så många härinne som har valt samma månad som mig.
    9:de är den stora dagen. Tror att vi har läget under kontroll men man vet ju aldrig.
    Skulle vara roligt att höra hur det går för er andra (om det finns några).

• Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???
  • Thess

Var ska du gifta dig Stina.P?

Själv blir det Eds Kyrka i Upplands Väsby och sen festlokalen Stallet.

• Stina.P

Thess: I Skåne, i en liten kyrka mellan Lund och Landskrona.

Håller som bäst på med att bestämma psalmer, räkna på dricka(åker till Tyskland om drygt en vecka), göra festprogram, bordsplaceringskort m m.

Hur går det för Er andra?

• Tessius

Vi gifter oss den 16 oktober och har kommit en bra bit på vägen men än är det mycket kvar. Har beställt ringarna idag så de väntas komma om två veckor! Vi kommer inte lägga ner så himla mycket tid på planeringen, vi vet ungefär hur vi vill ha det och skulle det bli lite annorlunda går det också bra!!! Har så mycket båda två med jobb osv!!!!

• Fenomena

2/10 slår vi till. Vi valde det datumet för att vi tror att det är vackra höstfärger i Uppsala då. Det skadar inte att det är vår 1000:de dag tillsammans heller. :) Min fästman friande på dag 600, helt ovetandes så klart. Så förlovningen blir på 400 härliga dagar, nästan lite för kort tid som fästmö!

• Stina.P

Då var vi fyra....gobi, fenomena, thess åsså jag.....den 2:e oktober. :)

• Meddelande borttaget
  • gobido

Hej Katt

vi kommer gifta oss i St Eriks kyrka som ligger högt på en kulle bredvid Sollentunsjukhus. MIn morbor är präst där och jag sjöng i kör där när jag var yngre så det känns kul att gifta sig där. Själva bor vi i Stockholm.

Hur kommer det sig att ni valde Solna kyrka?

• Oktober-04

Vi är veckan efter, den 9. :)

Tycker man har planerat massor men det är så mycket som är kvar ändå... förstår inte hur allt ska gå ihop. Pust! Fast det är ju kul, men mycket jobb!

• Stina.P

Igår var jag och min m2b och handlade vatten, snacks, kaffe, sockerbitar, sopsäckar m m. Tänk vad mycket sånt man behöver som man inte riktigt tänkt på från början........ojojojoj. Nästa lördag bär det av till Tyskland för inhandling av alkohol.

Förresten är det någon av Er som blivit hippad? ;)

• Katt

gobido: Den är underbart ljus och fin den kyrkan! Det var den vi tänkte ha om vi hade gift oss inom församlingen.

Vi valde Solna kyrka av flera orsaker: dels är det en underbart vacker kyrka, äldre, sten och så som jag älskar!
    Sen ligger min farmor och farfar begravd på den kyrkogården och det känns som de är med då(låter kanske fånigt eller så men det är så det känns). Och sen så gifte mina föräldrar sig i den kyrkan.

Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???