• Whiskie

Oktoberbrudar, vart är ni???

Ska gifta mig i oktober och det verkar som om det inte finns så många härinne som har valt samma månad som mig.
    9:de är den stora dagen. Tror att vi har läget under kontroll men man vet ju aldrig.
    Skulle vara roligt att höra hur det går för er andra (om det finns några).

• Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???
  • Stina.P

Möhippa är på gång men alla är såååååååååååååååååååååååå hemliga..........Hoppas det inte blir helgen innan bröllopet.......känns som att det hade varit skönt att ha den fri......

Mina vänner som jag varit med och anordnat möhippa för har inte fått göra något jättepinsamt så jag hoppas att de inte utsätter mig för några riktiga pinsamheter.......de vet i f s att jag kan totalvägra.......hahahahahaha.

• gobido

Jag håller med Stna P, jag hoppas verkligen inte att det blir helgen innan, eller som kompisarna till min kille hotar med, dagen innan! bröllopet.

JAg känner mig stressad och lugn på en och samma gång. Jag börjar dock bli mycket trött på allt "tyckande" runt omkring oss. Varför har ni inte näbbar, ska ni skicka foto med tackkortet, det blir alldeles för dyrt, varför fotar ni er inte innan vigsel etc etc....

• Pa´sHeffaklumpan

gobido:
    Hoppas verkligen att din m2b slipper svensexa dagen innan bröllopet, vore lite nedrig av polarna men dom retas nog bara med dig

"Skönt" att det är fler som drabbats av div. "tyckande" och "varför" - jag försöker låta vänlig men bestämd när jag svarar att det är "vår" dag och vi vill ha det just så här. Vi får mest en massa åsikter om att det blir så många gäster.... *suck*

• Oktober-04

gobido - stressad och lugn på samma gång är bra uttryckt. Samma här. Vet inte riktigt var jag ska lägga fokus kanske? Eller så är det för att det är så många småsaker som jag vill ha koll på men kanske inte riktigt har. Idag skrev jag på min att göra lista - "gör lista". Eh. :)

Hur ska ni göra med pyntning i kyrkan? Skma träffa prästen i helgen och fråga lite om hur de gör det, men eftersom det är oktober så vill vi gärna ha mycket tända ljus och pynta med blommor och så... Fixar era kyrkor sånt eller får man själv fixa det? I så fall när på dagen?

• gobido

Pa´s heffaklumpen: hur många är många gäster? Vi ska ha 116 st (stora släkter) vilket på ett sätt är kul men samtidit känns det som om man inte kommer hinna umgås med alla.

Oktober-04: min mamma tar hand om dekorationer i kyrkan. Jag tror inte att kyrkan står för det. Vi kommer ha vita rosor vid varje bänk och framme vid altaret, samt någonting utanför kyrkan, vet inte riktigt vad än, känns lite fel med björklöv i oktober så det kanske få bli rönnbärsbuskar eller nåt.

• Stina.P

Håller med i känslan att vara stressad och lugn samtidigt.

Det jag är mest stressad över är tidsschemat........någon som har detta färdigt och vill vara snäll och delge mig?
    hur lång tid beräknar man att gratulationer på kyrktrappen tar? Vår fotograf sa minst 45 min.....det har vi inte tid med hahahahahaha;) . Hur lång tid tar det att äta en förrät? Hur lägger man in talen? Vill helst kunna hjälpa toastmastern så mycket som möjligt......

• Pa´sHeffaklumpan

gobido: Några fler än er 190 är inbjudna o så gott som alla kommer, börjar få lätt panik Men vad f*n släkterna är stora, liksaså umgängeskretsen och när vi väl bestämt oss för giftemål så beslöt vi att ha en STOR fest

Ang. kyrkdekorationer så pratade vi med en på pastorsexp. om det och hon sa att kyrkan är pyntad med blommor efter "kyrkåret" men vill man får man pynta själv, men det kan vara lite olika beroende på om det är ett bröllopstrax före eller efter, man ska ju hinna "pynta om"
    Vi har valt en så "tråkig" kyrka så det är ingen annan som vill gifta sig där så i vårt fall var det fritt fram att dekorera men vi hoppar över den biten....

• gobido

Hej
    Trouble in paradise. Vi har bestämt, efter fotografens inrådan, att fota oss efter vigseln eftersom man ser mycket mer avspänd ut, men nu har jag, efter att ha läst här på bröllopstorget, förstått att ris i håret, frisyren på sned efter alla kramar, att gästerna måste vänta etc gör att många bestämt sig för att fota före. Men det hinner inte vi!

Helt enkelt, jag behöver försäkran om att det går alldeles umärkt att fota sig efter. Hur ska ni göra?

• Whiskie

Vi ska fota oss efter vigseln. Min blivande vill inte se mig förrän i kyrkan så då blir det så. Gästerna åker efter vigseln till festlokalen där de får en fördrink och lite tilltugg. Sen kommer det att ligga en gästbok som de kan börja skriva i. Min sambos pappa är fotograf så han ska ta alla kort. Det skulle ta ca 45 minuter. Sen ligger festlokalen bara 10 minuters bilresa från kyrkan så det blir ingen lång väntan för gästerna.. Lite får de stå ut med.
    Tror inte det blir så farligt med lite ris i håret när bilderna tas. Det kan snarare bli lite charmigt. Då ser man verkligen gift ut, om man säger så

• gobido

Tack Whiskie, nu känns det lite bättre. Vi ska åka båt mellan kyrkan och festlokalen och vi serverar snittar och champagen på båten medan de väntar på oss, så det ska nog inte bli allt för långtråkigt.

Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???