• Whiskie

Oktoberbrudar, vart är ni???

Ska gifta mig i oktober och det verkar som om det inte finns så många härinne som har valt samma månad som mig.
    9:de är den stora dagen. Tror att vi har läget under kontroll men man vet ju aldrig.
    Skulle vara roligt att höra hur det går för er andra (om det finns några).

• Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???
  • Vilgotha

23:e är det dags!

Dagsläget..sambon börjar fundera över spriten, det är det enda han funderar över.
    Jag har varit och gjort provuppsättning, jätteroligt..känns som det kommer att bli riktigt bra.
    Klänningen hämtas den 4:e och skor (för halva priset) är köpta för länge sedan.
    Allt känns bra!!

• Pa´sHeffaklumpan

Vilgotha:
    23:e även för oss

Det mesta är under kontroll

Jag måste bara hitta ett par skor *suck* Hade tänkt mig ett par vinröda för att matcha klänningen men får nog nöja mig med ett par svarta och trösta mig med att dom troligtvis ändå inte syns under klänningen

Nu i helgen kommer min tärna på besök, hon bor fyrtio mil härifrån så vi ses inte sådär överdrivet ofta men mail/sms/telefon kontakten är tät Är väl tänkt att vi ska roa oss med att shoppa div. tillbehör till bröllopet och ägna större delen av vår vakna tid åt att "frossa" i bröllopsprat

• Stina.P

vilgoth: hahahahaha min sambo är likadan. Han har ältat mängden sprit fram och tillbaka.....men nu får det vara. Har köpt en hel del sprit, tycker vi då alltså....hahaha inte meningen att folk ska ragla omkring.
    Ringen är det andra han varit brydd över, ska den bli klar i tid, blir den fin, m m. Jag har börjat lugna ner mig nu medan han börjar komma på saker som är viktiga......som oftast redan är gjorda....;) Men jag älsakr honom för den underbara person han är.

• Vilgotha

Hippad!!!

Jag hade sett fram emot en trevlig kväll med vin och mat tillsammans arbetskamraterna. Så efter arbetsdagen (8 timmar på en småbarnsavdelning) Körde jag till min arbetskamrat och tänkte att det skulle bli skönt att fräscha upp sig och byta om.
    Men jag bedrog mig...där var några av arbetskamraterna och sen bar det iväg med ögonbindel för ögonen. Målet var förskolan där nästan alla samlats...jätteroligt.
    Sen blev det utklädning, god mat, kareoke, tal, någon sorts bandyvariant, roliga historier på bussen (den lite buttra busschaffören livades upp), försäljning, bowling.
    Det var en jätterolig kväll med härliga arbetskamrater. Som tyckte att det var skönt att det var slut på nödlögnerna.

• Anaurora

Undrar om jag blir hippad... Skulle vara kul! Jag väntar med spänning men vågar inte riktigt hoppas...

• fröken Dammråtta

Jag funderar också på hippan lite. Vet att de tar min M2b på fredag......

• fröken Dammråtta

Igår var vi till kyrkan och lånade en psalmbok för att skriva at texterna på psalmerna som vi ska ha. Då "tränade" vi på att gå uppför gången. Jag kände hur hjärtat slog som bara den. När vi väl var där tänkte jag att jag skulle sjunga en av sångerna som jag ska sjunga för min M2b på bröllopet. Jag fick ett nervöst sammanbrott och skrattade hejdlöst så att tårarna sprutade. Nu har vi bestämt att vi ska åka till kyrkan och träna mins en gång i veckan till det är dags den 23. MIn M2b tro att när det är dags för den stora dagen så kommer jag att vara fylld av stundens allvar och inte fnittra, själv är jag livrädd för att jag ska vara så nervös att jag bara brister ut i skratt......

• Pa´sHeffaklumpan

fröken dammråtta: Tror precis som din M2b att du kommer att "hålla masken" när det väl är på "allvar". Jag har själv välddigt svårt att kontrollera fniss attackerna när jag ska vara seriös och öva på något jag är nervös inför men när det väl är dags så brukar jag skärpa till mig

Min tärna var på besök i helgen, min M2b hade förklarat att jag INTE ville bli hippad så istället hade hon, mina syrror o några kompisar fixat en härlig kväll på relaxavdelningen på badhuset. Lite vin, tilltugg och massor av tjejprat och efteråt en god middag hemma hos en av tjejerna - hennes man som är kock hade fixat en riktigt god tre rätters.....
    Skönt att dom rspekterade att jag inte ville ut på stan och göra en massa bus

• Whiskie

Jag har oxå blivit hippad!!! Jättekul. FIck sjunga in en låt och gå på Liseberg och sälja den..
    Mannen skulle till Danmark med sin bestman och jag anade ingenting. Senare på kvällen står vi och väntar vid en båt som ska ta oss flickor ut på skaldjurskryssning och vem ser jag om inte min blivande och hans kompisar. Han var aldrig i Danmark utan de tog ut honom samma dag och samkör båtresan med både möhippegånget och svensexegänget.

• Stina.P

Vilgotha, Whiskie, Pa´s Heffaklump: Känns det ba att blivit hippade? Verkar som att Era vänner respekterat Era personligheter.

Jag och min M2b var i kyrkan och övade i lördags. Med var även våra näbbar.....de klättrade på altaringen och psrang i kyrkbänkarna..jag undrar hur detta ska gå.....:) blir säkert bra efter att vi övat någon gång till. Var och kollade festlokalen i lördags och det kan nog bli riktigt bra .........Idag bär det av till juveleraren för att prova ut sten storlek till ringen...är så nyfiken på hur den ser ut......

Svar på tråden Oktoberbrudar, vart är ni???