• AALF

Jeppson, Tilde-76, Lovekitten, Min Prins, CoolJen & Paulaa!!

Kanske dags för en ny tråd.......

• Svar på tråden Jeppson, Tilde-76, Lovekitten, Min Prins, CoolJen & Paulaa!!
  • KKB

poppis - jag har några förslag till dig för festlokal! Från en Ekeröbo:

"Hembygdsgården som ligger vid Ekerö kyrka (ägs av o bokas genom Ekerö församling 560 387 00), Ekebyhovs slott, Rastaholm, Rastaborg samt Skytteholm. De sistnämnda bör stå i en telefonkatalog."

• poppis

Halloj!

Tack KKB, jag har redan kollat upp några av dem, men hembygdsgården var ny för mig! Vi har dock börjat fundera på om vi ska gifta oss i november i år, jag vet inte om jag har lust att vänta till nästa höst.... Börjar dessutom bli väldigt bebissugen! Om det blir november så blir det förmodligen en borgelig vigsel och en jättefest med alla vi känner men utan middag. Vad tror ni om det? Planerinen är ju inte alls färdig ännu men upplägget blir ungefär så här tror jag:

Borgelig vigsel med familjerna och sedan middag någonstans.

En stor fest med enklare förtäring och alkohol.

På detta sätt kommer vi att kunna bjuda fler personer än om vi skulle ha middag och det känns bättre för oss. Vi vill ha ett enkelt upplägg och detta känns som det skulle passa.

• Midvintertös

Poppis: Tycker det låter som en jätte bra idé. Det ska kännas rätt för en själv. Är festen viktigare en middagen så är det bara till att ha en brakfest. Jag och min blivande bytt ställe när vi hittade rätt. Följ magkänslan. *ler*

• L i

Poppis: Jag säger kör på det! Vi gifter oss borgeligt 30/10. Började planera i juni tror jag.

• KKB

Låter helt OK poppis! Mycket enklare att planera, och jag förstår att Ni inte vill vänta :) Men då får Ni börja sätta igång och fixa! Fast det är ju inget problem, Ni får ju mycket gott råd här ;)

• poppis

Vad skönt att några fler än jag tycker att det är ok, min sambo och jag ska prata bröllop hela kvällen och försöka bestämma hur vi vill ha det, för det börjar bli lite stressigt om vi ska gifta oss i november.

• L i

Poppis: Ring och boka NU om ni ska gifta er i Stads- eller Rådhuset, tiderna går åt väldigt fort.

Om ni vill gifta er någon annanstans så har länsstyrelsen listor på vigselförrättare (eller jag kan maila min lista om du vill).

• poppis

Oj.. ja, det måste jag göra. Ska ringa imorgon eftersom vi måste bestämma ett datum ikväll. Du får gärna maila till mig, var ska ni gifta er? Träffar man vigselförrättaren innan vigseln eller hur gör man? Vad ska du ha på dig, ska du ha brudklänning? Jag har massor av frågor..

poppis2005@hotmail.com

• Hjässan

Oj..Här var det många brudar! Och här är en till...Ska gifta mig 27:e Aug i Södertälje.Tror knappt att det är sant...men kyrka och lokal är bokat!!!

• KKB

Halloj Hjässen! 27 Augusti... 2005 kanske? Annars hoppas du att du har bokat mer än bara kyrka och lokal

Välkommen till Stockholmssnacket, hoppas du kan lappa upp många tips här!

Svar på tråden Jeppson, Tilde-76, Lovekitten, Min Prins, CoolJen & Paulaa!!