Jeppson, Tilde-76, Lovekitten, Min Prins, CoolJen & Paulaa!!
Kanske dags för en ny tråd.......
Kanske dags för en ny tråd.......
Hjässan: 30/10 2004
Li:
Wow...det är ju jättesnart!
Då förstår jag varför du låter så rutinerad...Du har väl planerat ett tag antar jag!?
Var inne på din guldsmeds sida...vilka fina ringar!!!! Har mailat och frågat efter lite prisinfo.
Hjässen - de flesta i denna tråd har antingen gift sig nyss (Jisan :)) eller skall gifta sig snart (Sept - mig :), Okt - L i, Jan - Midvintertös) Undrar om poppis har bestämt datumn än???
Vi har inte bestämt oss för ringens modell än, skall tillbaka dit och titta på stenar :D Men det blir en guldband (gul-guld) med några diamanter. Tänk att kunna titta på något så vackert varje dag och bli påmind om sin underbara man :D
KKb, har du fått någon klarhet i det där med antal tårtbitar/person? Frågade du dem på chokladfabriken vad de tyckte?
Hjässan: Vi tar det rätt enkelt, så vi har inte sååå mkt att planera. Bestämde oss för datum och sådant i juni tror jag.
Li:
Ooops! Fick svar från smeden...Var nog i det saftigaste laget för vår ekonomi.16000 skulle ringen kosta!
Hjässan: Ja det är dyrare en man tror. Jag har hittat en engelbert ring som både jag och min sambo vill ha, jag har dock fått rekommendationer att låte någon annan göra ringen. Många rekommenderar Ztar som ligger i Gallerian.
Hjässan, vilken typ av ring var det du suktade efter?
Ja,hur ska jag förklara det...En guldring´,lite bredare,med en (lite större sten)i mitten.Jag tror inte att nån blir klokare av det där kanske.Andra jag kollat på ligger väl runt 5500:-
Svaren kring hur mycket tårta som går åt jämfört med hur många gäster man har varierar! Jag vill inte fråga någon som _säljer_ tårtor utan dem som faktiskt varit med och gift sig och haft tårta. Och bland dem så säger vissa beställ inte för litet och andra beställ inte för mycket.......