• AALF

Jeppson, Tilde-76, Lovekitten, Min Prins, CoolJen & Paulaa!!

Kanske dags för en ny tråd.......

• Svar på tråden Jeppson, Tilde-76, Lovekitten, Min Prins, CoolJen & Paulaa!!
  • Jisan

Jag håller på att fixa med alla småsaker, jag har precis dealat till mig att där vi ska vara bjuder på blandvattnet till drinkarna Najs, annars så kostar läsken 24:-..Så jag är väldigt glad! Men det drar iväg, allt kostar pengar seriöst!

• KKB

24:-/läsk? *puh* Dryckan kostar mycket om man inte får ta med sig eget. Får man fråga vart Ni skall ha festen?

• Midvintertös

Jisan: Helt rätt. Det är redan dyrt.

KKB: Tack för läken, den ska jag komma ihåg att titta efter sommarn.

Det skulle vara roligt att träffa er båda Eftersom mina vänner inte vet en, skulle det vara skönt att få prata lite. Idag ska jag in till Gamla Stan och köpa papper till inbjudningarna.

• KKB

Midvintertös - Ljunggrens hann jag faktiskt aldrig till, men de skall ha mycket fint papper där! Vi köte färdigvikta kort på Papper för Konstnärer (fina!) och kuvert på Bookbinders Design (eller något sådant heter det) på Norlandsgatan.

Beroende på vad Ni vill ha för papper kan Ni också kolla Svenskt Papper (har fina, stora ark) och Matton, båda på Birger Jarlsgatan.

Förstår precis hur du menar. Man vill inte bli en av de där som bara pratar bröllop (fast det är det som är mest på hjärnan nu!), speciellt för sina singla väninnor.

• Midvintertös

KKB: Precis, men just nu upptar det mycket av min vakna tid.... Vill ha klart inbjudningarna, lokal innan jag går på semester. Kyrka, fotograf och hår/smink är redan fixat. Lokalen står och väger lite. Vi har två bokade ska bara bestämma oss helt.
    Har redan varit och kolla runt på papper och köpt lite prover här och var. Men jag har bestämt mig för ett färdigvikt på Ljunggrens. Ska bli så kul att få börja med dem.

• KKB

Ja, det är verkligen rörande när man ser de fina orden skriftligt :D

Eftersom alla är så snälla i denna tråd vill jag be om hjälp! Jag har ställt en sångfråga i denna tråd www.brollopstorget.se/Forum-1-3/m672307.html och hoppas att någon här kanske känner igen den? Har gogglat på alla texter jag kommer ihåg utan framgång, och har tyvärr inte hört den på radion på jättelänge. Vill absolut ha låten med på bröllopsfesten och dansa till den med min MAN :)

*håller tummarna och tackar på förhand* ;)

• Jisan

Vi ska vara på ett ställe på Härön utanför Tjörn kolla in www.magasinetharon.se

Jag vet att det är dyrt, men det känns som att det får vara värt det dagen. Förhoppningsvis kommer jag inte gifta mig igen. Hela bröllopet exkl bröllopsresa kommer gå på ca 60´000 då är vi 34 personer. Bjder inte på boendet till gästerna (har hittat vandrarhem för 200 kr natten) och båttransport hem å till festen men den kostar dom oxå 200 kr p.p. Är det dyrt att själva lägga ut typ 500 kr totalt på boende å transport? Jag vill såklart bjuda på allt men det blir så grymt dyrt..

• KKB

Det låter OK! Jag menar, om de skulle på bröllopsfest i stan skulle de kanske ta taxi hem ändå...

• Jisan

Ja det känns ändå som att det är en rätt liten summa man får betala med tanke på att vi bjuder på allt det andra, allt från bål-chmpange-mat-dricka-sprit och allt det andra. Men problemet är att jag har bjudit en kompis som knorrar lite över priset både på vandrarhemmet å sen över båtresan.. Tråkigt sånt är

• Midvintertös

KKB: Ja jag har en klump i halsen när jag sitter och försöker skriva ner så det låter bra Hur skrev ni på inbjudan?
    Jag ska höra med mina kusiner och moster angående låten. De håller på mycket med musik, har jag tur så.

Jisan: Jätte fint ser det ut att vara. Tycker inte du ska ha dåligt samvete att det får betala en del själva. Jag tror ingen är så dum att de inte vet att ni redan har lagt ner massor av pengar.

Svar på tråden Jeppson, Tilde-76, Lovekitten, Min Prins, CoolJen & Paulaa!!