Jeppson, Tilde-76, Lovekitten, Min Prins, CoolJen & Paulaa!!
Kanske dags för en ny tråd.......
Kanske dags för en ny tråd.......
Midvintertös:
Tycker du om din pappas sambo?
Jag var på ett bröllop där dom satte faderns/moderns nya livskamrat på kortändan av honnörsbordet det var helt ok, men dom hade en av var.
Vi kommer inte att dela något par alls.
men vi kommer att placera alla par så att dom inte riktigt känner de par som sitter i deras närhet, detta bara för att vi är 5 olika större grupper som ska placeras.
m2b:s pappas släkt, mammas släkt, vänner och min släkt och mina vänner.
så för att alla ska känna sig väl till mods så får dom 1 dom känner och resten "strangers" låter det korkat?
God morgon alla! Jag fick sovmorgon idag eftersom jag ska jobba hela natten. Det var skönt för en småbarnsmamma med konstant sömnbrist!
Vad skönt att det var ok med vännerna, Midvintertös!
Om tärnor, toastmasters, bordsplacering och annat behöver vi ju inte bry oss ett endaste dugg eftersom allt är hemligt och festen blir helt informell hemma hos oss själva, så det har jag inte satt mig in i så där väldigt noga.
Det värsta för oss är om folk inte skulle komma för att de typ vill vara hemma och frosta av frysen eller nåt, eftersom dom inte vet vad dom är bjudna till. Sen är fotograf-biten lite jobbig eftersom min syster är fotograf. Jag hoppas att hon inte blir sur över att vi anlitar någon till bröllopsdagen! Vi tänkte att hon skulle fota på festen ist.
Är det förresten någon som hört något om fotograf Amy Lagerman www.undantag.se ?
Marisha: Jag ska göra ett försök till med länken nu.
KKB:
Har du hittat DIN sång?
Jag kan inte hitta din länk med texten här på BT du kan väl "visa" mig var den är så jag kan hålla mina öron öppna
Jisan:
Kul med minihippa, hoppas ni får jättekul!
Bordplaceringen är svår så är det bara, det är inte det lättaste att gör så att alal blir nöjda..Nu är jag väldigt glad att vi har ett litet bröllop så det inte är så många att ta hänsyn till, men det räcker med 34 personer..
Jag vet inte hur man ska göra med förlovade par, känns det rätt att ha dom sittandes brevid varandra ha det, gör det inte det sära på dom
Marisha! Nu har jag sett ditt album, gick ju som en dans att komma in nu *jag var väl för trött i går eller nåt*
Väldigt fint halsband, och snygga buketter. Jag har dreglat både över den du pratar om här och över den där färgglada som f.d Svart brud hade. Fast jag tror inte att någon av dem kommer att passa till min klänning tyvärr.
Mirsh: Ja jag tycker om henne. Hon är en jordnära person och skulle inte tycka jag gjorde fel i fall jag plaserade henne längst bort. Men det kommer jag inte göra, jag hade faktiskt tänkt att hon skulle sitta brevid pappa men inte som borddam. Typ på hörnan. Ska du ha honörsbord eller ska alla par sitta brevid varandra? Det är faktiskt ingen dum idé att göra så. *hm* Måste tänka lite....
Cicki: min väntärna började nästan gråta hon blev jätte hedrad. Det finns inte en susning till att din tärna säger nej..
Li: Vad skönt med sovmorgon. Själv är jag så trött att jag tror jag ska kräkas. Har sovit jätte dåligt hela vecka och igår var jag alldeles yr... Skönt att slippa tänka på bordsplanering.
Jisan: Vad kul med minihippa. *ler* Du får berätta hur det gick...
Marisha - Varsågod!
www.brollopstorget.se/Forum-1-3/m672307.html
*håller tummarna*
Jisan - Ha det så roligt på möhippan! Så får du berätta mer sedan. Och ha det så roligt i spanien! Vi åker till Finland. Inte lika varmt men det skall bli trevligt ändå!
Alltså, ikväll åker jag på semester och då blir det inget chattande på ett tag, hur det nu skall gå... Lämna gärna länk här i fall Ni hittar på en ny tråd!
Midvintertös:
Ja vi kommer att ha honnörsbord.
men vi blir inte så många där, min mor m2b:s mor och far och vi.
Man brukar ju blanda vid honnörsbordet så brudens mor sitter bredvid brudgummens far och tvärtom, nu har jag ingen far så i sådana fall får min svärmor sitta ensam på sin sida fast hon får sitta bredvid sin son.
Är det rätt eller borde jag göra på annat vis?
Mirsha: Ja just det du var utan far och jag mor. Jag är inte säker på hur man sitter. Tråkigt om svärmor skulle sitta ensam, den tanken hade jag med och har därför satt dit min moster på svärfarssida.
Lyckans er som går på semester. Själv får man slita i två veckor till.
Marisha..Jag kan inte se dina bilder, även fast att jag tar bort alla mellanslag..kan du inte testa att sätta in den igen fast utan dom, det brukar funka!
Jag går hem för helgen snart tjejer, ses på måndag igen å då ska jag berätta allt om min minihippa i Båstad! Vem vet jag kanske festar med Ljungberg och Beckham, håll utkik i tidningen