Jeppson, Tilde-76, Lovekitten, Min Prins, CoolJen & Paulaa!!
Kanske dags för en ny tråd.......
Kanske dags för en ny tråd.......
P.S. Jag hittade inbjudningskort igår kväll... hemma hos mig!
Halloj igen!
Midvintertös: Jag läste dina inlägg och jag hoppas att du snart får höra av dina vänner och att det löser sig!
Är det ok att hänga på nu på tisdag? Vore kul!
Jag undrar hur långt ni kommit på fotografbiten, och om det finns någon ni kan rekomendera?! Jag tog kontakt med Joe Sundelin igår, och han verkar jättetrevlig men det är ju alltid kul med alternativ. Dessutom är han ju rätt dyr...
Cicki...Klart att du kan hänga med! Det är bara roligt!
§ Cicki §
precis vad jag sitter och funderar över faktiskt Vi vet precis vad vi vill ha för typ av bilder (sephia). Sen om det är nödvändigt med fotograf eller en amatör fotograf (läs vän) kan fixa det. Hur många bilder kan man tänkas vilja ha....? Hur mycket betalar man i regel för ett album och säg 30 tackkort??? Många frågor
Jag har flera personer jag kan tänka mig att fråga om hjälp att fotografera, frågan är om man ångrar att man inte anlitade an proffesionell fotograf i slutändan, trots lite extra pengar. Jag vet helt ärligt inte hur vi kommer att göra, än.
Till festen så kommer vi nog definitivt använda oss av vänner, men när det gäller porträtt bilderna efter/innan vigseln kanske det är smartast att anlita någon som _kan_ eller?
Vad är era tankar kring fotograferingen??
Fotograf som jag kan rekommendera:
www.pernillasjoholm.com/brollop.html
www.latitud.se/foto_brollop.htm
Tack KKB, jätte gulligt. Har du någon susning om vad det handlar om för priser?
Jisan: Kul!
AALF: Visst är det svårt?! En vän till oss är jätteduktig på att fota och vi tänkte fråga honom om han vill fota lite under/efter vigseln. Just nu är dock tanken att anlita en professionell fotograf innan vigseln och ta bilder någon annan stans med denne. Detta för att vara ?garanterade? riktigt bra bilder.
Det svåra är, tycker jag, vad det får kosta. Det prisförslag jag fick igår låg mellan 4000-8000 för 8-18 bilder i album, och det är ju mycket! (tackkorten frågade jag inte om) Samtidigt antar jag att det är runt det priset man får betala?!
Sephia - är det sådana bilder i "svartvitt"? Isåfall är de urläckra!
Är det någon annan som har hunnit fundera på fotograf och priser?! (bland allt annat
Tack KKB! Även jag är nyfiken på priser?!
Jag vill också ha fotograftips, och ja jag är också intresserad av prislappen!
$ Cicki $:
Klart att du ska följa med på tisdag!
KKB: Är det inte typiskt att man alltid har allting hemma till slut iaf, och tänk att man _aldrig_ hittar prylen förrän man letat överallt, ringt runt och trakasserat potentiella "tjuvar" och till slut ersatt den på något superkrångligt eller dyrt vis.