Jeppson, Tilde-76, Lovekitten, Min Prins, CoolJen & Paulaa!!
Kanske dags för en ny tråd.......
Kanske dags för en ny tråd.......
Nja, det är bäst Ni frågar dem. Min blivande har sköt fotodelen så jag vet inte så mycket exakta prisuppgifter. Som jag förstår så kostar det en del för dem att vara med under/efter vigseln (3.000-5.000?) och sedan kan man beställa förstoringar/tackkort/osv. Men det är så individuellt på vad man vill ha, och sedan så beror det på om de själv framkallar filmen eller inte. T.ex. tror jag att de kan ta 500:- extra för att fota diskret under vigseln, och extra igen om man vill ha några "konstnärliga" foton (se hemsidorna). Sedan så kostade det 250:- per filmrulle á 24 bilder, större än vanliga foton (12x18?) vilket inte låter så farligt. Den ena tjejen har vi träffat i ett arbetssammanhang och den andra ger fotokurser. Säger inte vilken vi har valt då vi skulle varit nöjda med vilken som!
Där ser du AALF, man har mycket att hämta från icke-Augusti 2005 brudar också
L i - Ooh ja, jag är expert på att ha någonting i handen ena minuten och inte kunna hitta den nästa minut :D
KKB, skönt att du hittade det...Ibland känns det som att det är ett under att man klarar sig i vardagen...jag är expert på att förlägga saker..Hela tiden..
Det är helt otroligt, jag är borta en timme eller två och så är det fullt med nya inlägg. *ler* Det är så kul.
Just ni siter min sambo och äter lunch med killen så jag hoppas på info snart. Ett svar är bättre en inget svar alls även fast man inte gillar det. Känner mig iaf mycket bättre nu när jag har "pratat" med er.
Li: Vi har beställt deras specialfoto. Då blir vi fotade utomhus inann vigseln sedan under vigseln och efter utanför. Det blir en 130 kort ca + några förstoringar. + att man kan lägga till och få ett finare album med lite större kort. pris: 4 700:-
AALF: Jag har hört lite från andra som gift sig och inte haft fotograf och de har ångrat sig. Ett par fick inte ett ända kort på dem utan en skugga som låg över dem. Jag tror nog att det är värt pengarna.
Cicki: Jätte kul att du följer med.
Har vi bestämt tid och plats?
Nu tror jag att jag har svart alla....
SÅÅÅÅÅ!! *pust* Nu är jag tillbaks och har nog läst igenom alla nya inlägg. DET var många!!
§ Cicki §:
Sephia är ett slags svartvita foton, men det svarta är i bruna, mer varma nyanser. Mycket finare tycker jag! :)
Hade ni alla kul igår? Jag kunde tyvärr inte komma, fick förhinder i sista minuten. Var det någon som köpte något eller fick någon bra idé?
Angående proffs eller amatörfotograf:
Ett par vänner anlitade en 'hobbyfotograf' på rekommendation av vänner, och tyvärr var det väl en 20 bilder av 500 som gick att använda. Resten var skit rent ut sagt.
Vi hade därför helt klart bestämt oss för att köra proffs rakt igenom, kosta vad det kosta vill. Sen gick vi över till att göra som § Cicki § skrev: Proffs först och amatör (= duktig vän) sen.
Sista budet är att köra vännen rakt igenom. Han är jätteduktig, och vi tycker att festen och gästerna är det prioriteten ligger på vad gäller kostnander, och det är ju SÅ dyrt med proffsfotograf!
En annan vän ska filma. :)
Jeppson: Bra att du skrev filma, vi har en jätte fin digtalkamera (film) klart att någon får ta hand om den och filma hela dagen. Jätte bra idé.
KKB
Vad menar du med det här:
"Där ser du AALF, man har mycket att hämta från icke-Augusti 2005 brudar också "
Kan inte påminna mig själv om att jag någonsin ansett att jag inte kunnat hämta info från icke-Augusti 2005 brudar. Snarare tvärt om?????? Det mesta kan man väll hämta från gifta eller blivande brudar som har gjort mycket av sin planering, eller???
Förstår inte vad du fått det ifrån faktiskt och blir en aning förvånad.
AALF - Nu fick jag verkligen leta tillbaka i tråden *S*
"Jag har absolut inget emot av att diskutera framtida bröllop och annan planering med er andra blivande augusti brudar"
Hoppas du såg mitt ;) i sista inlägget!
Trevlig kväll på Er allihop, jag skall ut och leta linneservetter nu!
Lycka till KKB!
KKB: Lycka till med letandet. Du kommer säkert att hitta något fint. Jag har surfat runt på fotografsidorna nu också och mailat lite för att få närmare info.
Midvintertös: Tack för mer info om er fotograf. Hur har det gått med vännerna?
Jeppson: Ja, det var bra att du påminde om filmandet och att du berättade hur ni tänkt fram och tillbaka.