• AALF

Jeppson, Tilde-76, Lovekitten, Min Prins, CoolJen & Paulaa!!

Kanske dags för en ny tråd.......

• Svar på tråden Jeppson, Tilde-76, Lovekitten, Min Prins, CoolJen & Paulaa!!
  • KKB

Ja Jisan, du får ju inte gå ner i vikt mer sade sömerskan, så ta och ät lite choklad du ;)

• Midvintertös

Jisan: KKB har alldeles rätt Ta en bit för mig med.

• L i

Den var såååå god, fast den varit fryst !

• KKB

L i - Hur mycket är kaka och hur mycket är mousse? Vad har de ovanpå moussen så att det blir vit?

• L i

KKB: Dom har nog oftast Sugerpaste eller vad det heter, men det tycker jag personligen är superäckligt så dom skulle lägga något chokladlager och pudra över choklad så att den liksom blev matt (som sammet såg det ut).

Jag ska ha flera tårtor, en med choklad + hallon den var supermäktig och tung med choklad även i bottnarna, och en med passionsmousse tror jag (? minns inte?) den var tvärtom jättelätt och nästan ingen botten alls. Jag tänkte att dom kommer att komplettera varandra på ett bra vis!

Annars så sa dom att det är just bottnarna som förlorar på frysningen, och inte är helt till sin rätt när man provsmakar.

• CoolJen

När är nästa träff bestämmd? Är det tårtträff, eller nåt annat? Läser lite här och där, men hinner inte hänga med på allt.

• L i

CoolJen:

Jag,Jisan och Midvintertös träffas på tisdag nästa vecka. Inte tårta. Tror att vi skulle titta på papper på Ljunggrens i Gamla Stan, och FIKA!

Sen skulle resten av gänget träffas 29/7 och sen ska vi träffas runt lön i augusti för att prova tårta på Chokladfabriken.

• CoolJen

ahh...inte konstigt att jag inte hänger me
    men jag hänger nog gärna med!

• AALF

Det är alltså här ni håller hus jag har tappat greppet om de flesta trådar, även de jag själv startat

Tack Li för din inbjudan, jag ska som sagt kolla om jag kan.

CoolJen, det var länge sedan, välkommen tillbaka från din semster :-8

och HEJ alla andra brudar!!

• Paulaa

Godmorgon brudar!
    Aalf ja här är vi ;) man försöker hänga med i alla trådarna., lite rörigt är det allt ! hihi
    jag kommer med på träffen den 29/7 och självklart är du medbjuden då oxå
    hur är det med förkylningen?
    Li: när var erat datum nu igen ? *orkar inte gå tillbax i tråden *

Svar på tråden Jeppson, Tilde-76, Lovekitten, Min Prins, CoolJen & Paulaa!!