• AALF

Jeppson, Tilde-76, Lovekitten, Min Prins, CoolJen & Paulaa!!

Kanske dags för en ny tråd.......

• Svar på tråden Jeppson, Tilde-76, Lovekitten, Min Prins, CoolJen & Paulaa!!
  • L i

Hej!!

Gud vad ni skrivit medan jag varit och tittat hos florister (och nej, jag har inte bestämt mig!).

Jag kan INTE den 29/7 tyvärr. Kan inte vi som är kvar i stan nästa vecka ta en liten minidate någon kväll/em?

Välkommen $Cicki$!

Fakta om Li: Jag gifter mig sista helgen i oktober-04. Hemligt! Har fest dagen efter för nära och kära. Jag bor i Hammarbyhöjden, är 32 år och har två barn. Är föräldraledig, pluggar i vanliga fall på universitetet. Just nu sitter jag på jobbet...

Om chokladtårta: Det är inte bara chokladfyllningar i Chokladfabrikens tårtor. Dom har t ex hallon- eller passionsmousse också.

Jag har sem v.31, åter runt den 2/8 då kunde vi kanske gå dit och provsmaka för då har dom väl def. öppnat igen. Annars får ni gå utan mig .

• Marisha-69

Jösses!!!!!!!!
    Jag sitter här och skakar på huvudet bara av förundran för hur mycket ni har skrivit här idag, jag återkommer om en vecka när jag hunnit gå igenom allt
    Ska kolla den 29:e men då har vi semester så kanske är det inte så poppis här hemma.
    Välkommen § Cicki §
    Ja det är väl bara jag som inte är från Stockholm, hoppas jag är välkommen ändå.
    Jag ska hänga med de andra tjejerna imorgon och titta på papper på Ljunggrens eller vad det nu heter.

• Jeppson

Jag säger detsamma! Värst var ni babblar! :D Härligt!!

Marisha:
    Har du köpt klänning, eller?? Hit med lite bilder!! :D

CoolJen:
    Välkommen hem!! Hur har ni haft det? Du får berätta ALLT när vi ses!!
    Du har väl förresten sett att AALF ropat på dig i en annan tråd också?

Då jag är frekvent besökare på 3 trådar nu, så får jag helt enkelt kopiera texten från en annan tråd (orkar inte skriva allt en gång till. :) )

Vi har i varje fall kommit några steg till på vägen;
    Tärnorna har bestämt klänningar (i alla fall som de känner idag), m2b har bestämt kläder, och vi kanske tar "bröllopsnatten" natten innan istället för efter för att få en skön, lång, avkopplande start på det hela med frukost på rummet, champagne i bubbelbadet osv. Vore ju trist att ramla hem kl 03 på morgonkvisten och sova till utcheckningen för 4,000kr.

Sen har vi spikat
    - att gästerna ska få ha helt valfri klädsel
    - att vi ska ha båt för gästerna dit men taxi hem
    - att vi tar bil/taxi dit och gör entré landvägen
    - att vi ska gå och lära oss dansa wienervals
    - att vi ska ha väldigt enkla inbjudningskort som m2b bestämt design på
    - att vi ska ha Nalta Rhythm Boys som liveband
    - att vi ska ha lysning helgen innan och paketöppningsbrunch dagen efter för de som inte kan komma på lysningen (plus de som vill) - dock ska vi främst önska oss pengar till bröllopet
    - att vi har ett förstahandsalternativ till toastmaster, och ett nr 2 och att vi ska fråga nästa gång vi ses
    - att vi ska be en god vän fotografera - han är jätteduktig och jag hajjar inte att vi inte kommit att tänka på honom tidigare!

Vidare har vi idag prommenerat runt hela stan och letat efter något liknande MIN klänning, men utan tur. Festmön var semesterstängt så där kunde jag inte kolla (men där hade de rea, så dit ska vi tillbaks). Cosmos hade inget och Bröllopsexperterna inget. Så det blir nog till att beställa från Bröllopskällan trots allt - har ju provat en gång och varit jättenöjd, så det borde ju gå bra.

Tror ni att det kostar mycket att justera en klänning något? Jag tycker det är så fint med de där "lagren" av organza som är på den klänningsbild som mest liknar MIN, (f2.pg.photos.yahoo.com/ph/erajest/detail) så jag kanske vill applicera det på min också. Tror ni det går? Det är ju inget stort ingrepp, bara lite extra tyg ovanpå (säger en som inte kan ett dyft om sömnad!). Plus att de ju måste lägga upp den något och ta ut den lite, lite vid bysten (vilket inte skulle vara något problem sa de). Fast det borde de ju kunna göra gratis om man handlar där.

Hur har ni förresten tänkt göra med frisyr/make up/påklädnat etc? Ska ni gå på salong och få allt fixat på ett och samma ställe? Och ska ni klä på er tillsammans eller på varsitt håll? För egen del tycker jag det vore toppen om en frisör och make up-person kunde komma till hotellet (om det nu blir så och fixa allt där. Så kan man dra direkt till vigseln därifrån.

Jaså, ni har dejt 29/7 - får man hänga på om man kan? :)

• L i

Jeppson:

Sitter på jobbet så det blir ett snabbt svar.

Kan du inte kolla dels med butiken vad en "omdesigning" skulle gå på och dels med en sömmerska vad hon skulle ta för att sy en klänning efter bilden du har.

Midvintertös och jag har kontakt med en sömmerska som verkar toppen!

• § Cicki §

Halloj!
    Här går det undan!
    Jag hänger gärna med 29:e, jobbar dock till 20, så jag får nog komma efter.

Jisan: vilken otroligt vacker båt ni kommer att gifta er på! Grattis!

Kanske ska presentera mig lite kort? Är 25 år, bor i Hägersten och pluggar statsvetenskap. Har ett år kvar Jag och min älskade har varit ett par i 5 år och bestämde oss för att gifta oss förra (!) året (fast det vet ingen än)

Jeppson:
    Ang frisyr och make: Jag är jättesugen på att gå till Björn Axén, men det blir så fasligt dyrt! Jag har sett deras kreationer och det blir så otroligt vackert, då kan man klä om där också och åka direkt... *dröm, dröm*

• Jisan

§ Cicki § Roligt med en till hägerstensbrud Jag är en Midsommarkransen brud!
    Båten är underbar, känns roligt att gifta sig på ett annorlunda ställe..Ingen av oss är direkt kyrkliga så kyrka strök vi på engång å sen tänkte vi på att vi båda älskar havet å segla så då var beslutet taget!

På ett sätt är det skönt att inte gifta sig i sthlm, utbudet på Tjörn är rätt litet man tar det med får så att säga! När det kommer till hår å smink å så...

• L i

Vad kul med Tjörn,Jisan!

Vi har alltid varit där på somrarna men mina farföräldrar som är 80+ sålde sitt ställe förra sommaren (där vi alla är sommaruppväxta, de köpte på 50-talet).

Min kusin har alltid pratat om att gifta sig på en båt där, det har varit drömmen där sedan hon var liten.

Nu blev det inte så, men jag har iaf en bild av hur ett riktigt Skärgårdsbröllop kan se ut och jag tror att ni får det jättefint!

• Jisan

Li...min blivande man har alltid varit på Tjörn på sommaren, dom har hus där, det är underbart verkligen. Vart på ön var ni?

• Jisan

aha...hela Tjörn är fint. Tycker om skärgården, det kala och karga.

Båten kommer gå från Rönnäng till Kyrkesund där vi vigs å sen över till Härnön..Hoppas på sol annars emingerar jag!

Svar på tråden Jeppson, Tilde-76, Lovekitten, Min Prins, CoolJen & Paulaa!!