• AALF

Jeppson, Tilde-76, Lovekitten, Min Prins, CoolJen & Paulaa!!

Kanske dags för en ny tråd.......

• Svar på tråden Jeppson, Tilde-76, Lovekitten, Min Prins, CoolJen & Paulaa!!
  • L i

Jisan:
    Jag kan tidigt, jobbar inte på onsdag. Var gör du naglarna?

• Midvintertös

Li: Vilken tur att vi har dig, annars hade vi köpt en hel tårta tror jag
    Jag tyckte det var lite väl mycket löv i Miranda bilden. Annars tyckte jag kallorna var jätte fina, har aldrig sätt den färgen förut.

Jag har ingen aning vad notan kommer sluta på. Hoppas bara våra besparningar räcker så vi inte behöver ställa in resan. Den och vigslen känns viktigast vi får dra ner på feste i sådanfall. Du är som är snart där hur mycket är ni uppe i?

• L i

Dom är verkligen otroligt trevliga på Chokladfabriken. Jag var bara väldigt löst inne på dom men deras bemötande gjorde att jag bestämde mig direkt på plats. T ex så bjöd dom på allt fika när vi testade tårtan (fast det tror jag inte är "standard"), dom levererar på söndagen fast dom eg. har stängt (innehavaren kör själv ut den till oss).

Jag hade min ettåring med mig när vi smakade tårta och konditorn spånade fram att barnen också skulle vara med på tårtan, inte bara brudparet. Dom ska få foton, samt veta vad vi har på oss och sedan gör dom figurer som fångar oss.

Vad gäller utseendet på själva tårtan är dom också helt flexibla. Dom har en pärm med förslag, men jag gillade inget i den utan kommer själv att beskriva hur den ska se ut. Jag tycker att deras "vanliga" tårtor är snygga men att bröllopstårtorna generellt är för plottriga...

Vårt bröllop blir rätt billigt, men det beror ju på att det är litet.

• Midvintertös

Li: Det låter ju toppen. Så din tårta är färdig bestäld. Har du deras mailadress eller hemsida? Man kanske kan skicka en förfrågan till dem om det kan göra en till min dag. Är så fånigt förtjust i choklad och har inte tänkt mig ett annat alterntiv.

Jisan/Li: Jag slutar ju kl:17:00 och sedan tar den en halvtimme för mig in till stan. Det blir bara två tim, tyckte det var lite kort tid i måndags. Vad tycker ni?

• KKB

Ha ha, ja, i måndags blev vi utkörda flera gånger när de ville stänga :D

Jag är också nyfiken på Chokladfabriken (har mailat dem) men tror min blivande vill vara med när/om vi testar. Han är väldigt pigg på att proväta bröllopstårta ;)

• Jisan

Men kan ni på tisdagen då? Jag vill prata i timmar ju..Har jag väl satt igång så

Vilka blir vi?

Vårt bröllop kommer gå på ungefär 60´tusen å då är inte resan medräknad.. Huga va mkt pengar!

Jag gör naglarna hos en kompis som är nagelteknolog!

• KKB

Jag är bortrest heeeeela nästa vecka... Men efter det är det fritt fram för sminkprovning, tårtätning, fotoskådning, fika och skratt :)

• Midvintertös

Jisan: 60tkr, mm det är pengar det. Det är där jag hoppas *?* jag landar med. Men det känns lite som det kan dra iväg lite till. Jag tror jag ska skriva upp allt jag köper så får jag en efterkalkyl iaf. Om jag nu vill se den. *?*

Tisdag kan jag om ni kan. Vi vill väl ha några timmar på oss.

• Jisan

Jag vill som sagt ha massa tid, å denna gång får vi fika på ett ställe som har öppet länge Eller kanske tom slå till å äta middag eller så..

Du det drar iväg..fattar inte hur men.:)

• Paulaa

jag är borta nästa vecka oxå :( men säger som KKB efter : det är jag öppen för alla bröllopsförslag! ;)

Svar på tråden Jeppson, Tilde-76, Lovekitten, Min Prins, CoolJen & Paulaa!!