Jeppson, Tilde-76, Lovekitten, Min Prins, CoolJen & Paulaa!!
Kanske dags för en ny tråd.......
Kanske dags för en ny tråd.......
Midvintertös:
Hur vet du att Emma Nors är bra?
Kommer ni att träffas innan den stora dagen och diskutera och klämma/känna håret?
Vad ingår i det priset?
Oj oj många frågor till stackars dig
Ska vi fika i S-tälje nån dag?
Mirsha: Ja vilken bra idè, vi kanske kan prova lite klänningar då. *ler*
Nä jag vet inte om hon är bra. Men hon vart varmt rekommenderad av en annan här på BT. Kommer inte ihåg tråden. Det ingår en träff med prov uppsättning- sminkning. Det ingår inget löshår, som jag ska ha massa av. Jag tänkte gå dit som Jisan pratade om.
Midvintertös:
Ja det gör vi! Vi hörs på mailen om när
Jag tänker också hitta lite slantar och gå till Jisans tips.
Mirsha: Ja det gör vi.
Nu ska jag in till stan och träffa en vän, hon pluggar i Australien. Hon berättade för mig igår att det finns en chans att hon kan komma på bröllopet. *ler*
Vi hörs.
Midvintertös:
Ingår sminkning med?
Hej!
Jag skulle absolut välja någon frissa/sminkmänniska som kom hem till mig! Det måste ju vara otroligt skönt att slippa stressa runt på stan före vigseln.
För mig funkar det inte med barnen och barnvakten och hemlighetsmakeriet, men annars skulle jag def. valt att göra så.
Imorgon fm ska jag träffa sömmerskan (Midvintertös blivandes kusin) för första gången. Det ser jag fram emot massor!
Midvinter: Vilken kärleksförklaring! Men pallar du att läsa den i kyrkan *stor bölvarning tror jag!*? Om inte, ka du ju skriva ner den på ett vackert papper och ge det som morgongåva?
Midvintertös:
Hoppas ni hade trevligt igår!
Nu har jag också bokat Emma
Ska bli jätteskönt att få vara hemma hela tiden tills det är dags för kyrkan, måste bara lista ut vart jag ska göra av m2b under dagen.
Kanske är det bättre om jag och tjejerna är hemma hos min mamma i stället!?
Mina skrivarfärger har tagit slut
Så nu kan jag inte exprimentera med våra inbjudningskort mer för tillfället, jag som var så inne i det för tillfället.
Men jag har beställt så dom kommer väl om en vecka eller nåt
Nu ger jag upp catering tror jag. Det verkar omöjligt att få till en söndag!
Vi får laga mat i förväg och fixa det sista när gästerna kommit.
Vi tänkte ha:
Skumpa + småplock/snittar
Buffé med något kött typ rostbiff/parma el dyl, västerbottenpaj + spenatpaj + någon potatis (den blir ju jobbigast att förbereda?), sallad, bröd, smågrejor som oliver o dyl., ostbricka. Rödvin till.
Kaffe + bröllopstårta + avec
Alternativet är att man inte bjuder på mat alls, utan bara ett dignande choklad- och tårtbord.
Li:
Hur många gäster har ni?
Det måste ju finnas NÅGON som kan åta sig att catera en söndag!?
Vi har för få gäster tror jag.
ALLA cateringställen som jag hittat har stängt på söndagar. Ett par har sagt att de kan tänka sig att ha extra öppet om vi köper massor, t ex personal och porslin. Vilket känns fånigt när vi är hemma i lägenheten . Vi blir max 25 pers. Det funkar inte med kuvert-mat utan måste vara ngn typ av buffé.