• kajsa kavat

25:e september! (ny tråd!!)

Startar en ny tråd då den gamla är stängd!

Hur går det för er septemberbrudar??
    Har ni valt ring ännu?
    Är inbjudningskorten ivägskickade?
    Vad ska ni ha för brudbukett?

Kram på er och lycka till i planerandet!

• Svar på tråden 25:e september! (ny tråd!!)
  • Kasse

Nääää, du behöver inte få panik! Det fixar sig. Jag har märkt också att saker och ting fixar sig mycket fortare än vad man tror! Jag kan måla upp en jättebild framför mig om att det absolut inte kommer att gååå att ordna frisör eller blommor eller vad det nu kan vara. Och så lyfter man telefonen och vips så var det klart
    Jag är expert på att oroa mig. Min sambo försöker lära mig att sluta oroa mig. Jag tycker det går rätt bra

Bordsplacering gör vi som sista grej. Våra gäster fick ju inbjudningarna i måndags så vi har inte fått så mycket svar ännu. Det är ju mitt i sommaren också (eller vad det ska kallas) så många är nog borta. Vi har osa 27/8.

Gör en sak i taget på din lista, så fixar det sig garanterat!

Ha det gott!!!

• Kasse

Du, KKB kolla på www.svenskakyrkan.se så ser du hur vigselordningen ser ut. Jag tänkte skriva ett utkast till program och visa för vår präst när vi ska ha vårt vigselsamtal. Psalmer är lite svårt, hade det varit på sommaren så hade det inte varit några problem, men nu är det lite trixigt. Har dock fått tips om 411, gud har omsorg om sitt släkte som ska vara fin och Guds kärlek är som stranden... vet ej nr. (men man ska inte ha sista versen, för den passade inte direkt)
    Om du har en psalmbok så står vigselordningen där också. Så kan du börja spåna lite innan in träffar er präst också.

Jösses vad jag svamlar.

Ha de!

• KKB

Hej Kasse! Inget problem, i denna tråd får du babbla hur mycket du vill :D

Vi skall inte ha en normal vigselordning då vi kommer blanda svenska och amerikanska traditioner samt svenska och engelska språk. Troligtvis har vi bara en psalm då vi har svårt att hitta lämpliga som finns på båda språk som alla känner till. Vi kommer nog blanda löften och frågorna lite också, så att han svarar "ja" och jag "I do", eller något sådant...

• Kasse

Tack KKB! Alltid bra om löften om att svamla

Å, så då ska ni blanda! Kul då kan ni ta lite av varje och göra det hela jättepersonligt! Det blir säkert jättebra!

• kajsa kavat

KKB: Än är det ingen ko på isen (som en kompis till mig brukar säga). Men jag förstår hur du känner det, jag har också lätt att oroa mig. Eller vad sägs om denna: Jag var igår tvungen att ringa till kyrkan för att kolla att det verkligen VAR bokat (efter en nervös attack om vad som skulle hända om det inte var så... ). Är det tillräckligt neurotiskt??
    Vigselprogram, festprogram och bordsplaceringar står på vår lista också. Sen är heller inte bordsdekorationerna 100% spikade, även om jag börjar få det hela klart för mig nu. En röd slips till min son sökes med lykta och även en röd sjal till min ena tärna är jag på jakt efter.
    Sen kommer man ju säker på sådär en miljon grejer som oxå behöver ordnas men det får man ju ta då
    Kram på er tjejer!

• kajsa kavat

Föresten så kunde vi inte hålla oss från att fixa en hemsida *tihitihi*
    Inte klart än, men skriver adressen så fort det är klart

/Kajsa

• Kasse

Vad kul med en hemsida! *nyfiken som attan*

Jag har lovat mig själv att ta det riktigt lugnt nu under semestern. (sista dagen i morgon!) Försöka att låta bli att planera. Men det är klart, vi kommer att träffa vår toastmaster så det blir nog en del bröllopssnack ändå

• Glassmonster

Nu har jag kommit på att släkt har man bara för att utnyttja dem Nej, skämt och sido, jag föreslog för mamma att hon kunde fråga sin bror om han inte ville spela brudvalsen på vårt bröllop. Mamman tyckte det lät jättekul och har lovat att fråga. Till saken hör att min morbror spelar dragspel och har alltid sitt kära instrument med sig i bilen, så varför inte låta honom få använda det! Dragspel är lite småcoolt och passa verkligen in i vårt lantliga bröllop.

Vad tycker ni om idéen, är den helt absurd?

• Kasse

Glassmonster, jag gillar verkligen din idé med dragspel! Särskilt om ni nu ska ha ett lantligt bröllop. Tänk brudvals till "Drömmen om Elin" eller "Sjösala vals" på dragspel, kan det bli bättre

Nu så tar jag BT-ledigt ett tag. Semesterdax!!!

Sköt om er och ha det gott!

/K

• KKB

Glassmonstret - Brudvals till dragspel låter väldigt mysigt Betyder extramycket om det är en nära släktning som spelar!

kajsa - lägg gärna ut länken här! *vill se* ;)

Kasse - Hur är/var semestern? Har Ni tagit semester från bröllopsplanering också? Det gjorde vi delvis, men så träffade vi en massa av min blivandes kusiner, så det blev mycket frågor och bröllopssnack

Vi har hittat solist! (Jag har lärt mig stava solist också...) Musikanläggning till festen är också fixad, och jag skall prata med frisörskan på måndag! Nu är det "bara" att välja och hyra kläder till min blivande och hans grabbar, välja tårtleverantör och beställa tårta, fixa vigselordning, alla program, bordsdekorationer, menyn...

Vad har Ni för klänningar förresten, kommer Ni frysa eller har Ni sjal, kapa, något att ha översig om/när man står utomhus? *hoppas på fint väder*

Svar på tråden 25:e september! (ny tråd!!)